يكشنبه 13 ارديبهشت 1383

اسماعيل فصيح: خيلي كسان عقايد خودشان را به وزارت ارشاد تحميل مي‌كنند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فرهنگ و ادب - ادبيات
اسماعيل فصيح ـ نويسنده رمان زمستان 62 ـ با كليه آثار به چاپ رسيده‌اش در نمايشگاه هفدهم كتاب تهران حضور دارد.
وي در اين باره به خبرنگار بخش ادب خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ‌گفت: ‌آخرين رمان چاپ شده‌ام‌ ”گردابي چنين حايل” را نشر پيكان منتشر كرده است و نوزدهمين رمانم ”يعني عقش و مرگ” براي گرفتن مجوز به وزارت ارشاد رفته است.
او افزود: رمان زمستان 62 كه در سال 66 اولين چاپش بيرون آمد و درباره جنگ است، در دومين چاپ بعد از صحافي توقيف و خمير شد؛ تا اينكه اواخر سال 81 بالاخره نشر پيكان آن را منتشر كرد. متاسفانه خيلي از ناشران به همين دليل آن را به صورت افست چاپ كردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

فصيح خاطرنشان ساخت: اين كتاب پس از 16 سال توقيف با 3 يا 4 كلمه تغيير تجديد چاپ شد. خودم سال‌هاست كه به وزارت ارشاد نرفته‌ام؛ اما پيگيري كردم و كتاب منتشر شد. در آلمان نيز يك ناشر آلماني آن را منتشر كرده است. خود مهاجراني گفته بود آن سال‌هايي كه مميزي نمي‌خورد زمستان 62 را پشت ويترين در شيراز ديده بود.
وي درباره طولاني شدن زمان تجديد چاپ اثر در حالي كه تغيير چنداني نكرده است، ‌توضيح داد: اين به سياست وزارت ارشاد بستگي دارد. خيلي كسان هستند كه عقايد خودشان را به وزارت ارشاد تحميل مي‌كنند.

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7137

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اسماعيل فصيح: خيلي كسان عقايد خودشان را به وزارت ارشاد تحميل مي‌كنند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016