جمعه 28 فروردين 1383

ژان كلود كارير در تئاتر شهر كارگاه آموزشي تئاتر و سينما برگزار مي‌كند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فرهنگ و هنر - تئاتر
كارگاه‌هاي آموزشي تئاتر و سينما توسط ژان كلود كارير، توسط بخش همكاري و فعاليت‌ فرهنگي سفارت فرانسه، مركز هنرهاي نمايشي، مركز گسترش سينماي مستند و تجربي و نيز انجمن سينماي جوان برگزار مي‌شود.
به گزارش ايسنا اين كارگاه‌ها از 29 فروردين تا 3 ارديبهشت 83 در دو نوبت صبح و بعداز ظهر مجموعه تئاتر شهر برگزار مي‌شود.
در بخش تئاتر، صبح‌ها كارگاه‌هايي در زمينه “مضمون‌هاي نمايشنامه‌نويسي“، “كنش نمايشنامه‌نويسي”، “تاريخ تئاتر” و ”تئاتر امروز” برگزار مي‌شود ضمن اينكه بعدازظهرها جلسات گفت‌وگو با ژان كلود كارير پيرامون تجربه همكاري 28 ساله‌اش با پيتر بروك، برگزار مي‌شود.
لازم به ذكر است ژان كلود كارير سال‌ها در عرصه سينما و تئاتر فعاليت كرده است كه حاصل آن همكاري‌هايي با لوييز بونوئل، ژان لوك گدار، ميلوش فورمن و ... در زمينه تئاتر در كنار نمايشنامه‌هاي شخصي‌اش، 28 سال همكاري با پيتر بروك داشته كه حاصل آن اجراي 14 نمايش است كه از آن جمله مي‌توان به “مهابهاراتا” اشاره كرد.
كارير كه به فرهنگ ايراني بسيار علاقمند است “منطق‌الطير” عطار را براي تئاتر آماده و در ترجمه صد غزل ديوان شمس و مولانا همكاري كرده است و در حال حاضر نيز با ميلوش فورمن در حال همكاري است.
از سوي مركز هنرهاي نمايشي 30 نفر براي شركت در اين جلسات كه احتمالا در تالار چهارسو برگزار مي‌شود دعوت مي‌شوند.
تاكنون ساعت برگزاري اين كارگاه‌ها مشخص نشده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/6510

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ژان كلود كارير در تئاتر شهر كارگاه آموزشي تئاتر و سينما برگزار مي‌كند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016