سه شنبه 18 فروردين 1383

محمود دولت آبادي: هيچ توضيحي براي ندادن مجوز به نوار كاست كليدر داده نشده است

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فرهنگ و ادب - ادبيات
محمود دولت‌آبادي گفت: هيچ توضيحي براي ندادن مجوز به نوار ”كليدر” داده نشده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنگار بخش ادب خبرگزاري دانشجويان ايران، نوار ضبط شده دوپاره از كليدر با صداي «محمود دولت‌آبادي» و سه‌تار «محمدرضا لطفي» در سوييس، توسط نشر ثالث براي گرفتن مجوز به وزارت ارشاد داده شده؛ اما بعد از گذشت شش ماه، با پاسخ منفي مواجه شده است.
دولت‌آبادي در اين‌باره متذكر شد: برايم عجيب است؛ چون ايراد خاصي نگرفتند و هيچ توضيحي ندادند كه مثلا فلان قسمت تغيير كند.
وي با اشاره به پيگيري ناشر گفت: احتمال دارد خودم هم شخصا موضوع را پيگيري كنم.
محمود دولت‌آبادي - داستان‌نويس پيشكسوت كشورمان ـ در نمايشگاه امسال هشت اثر جديد دارد و تعدادي از كارهاي قبلي‌اش هم تجديد چاپ خواهد شد.
”روز و شب يوسف” و ”آن ماديان سرخ‌يال” را انتشارات نگاه منتشر مي‌كند، ”‌آن قطره محال‌انديش” (مجموعه مقالات) و ”آهوي بخت من گزل” نيز توسط انتشارات چشمه و فرهنگ معاصر منتشر خواهد شد.
همچنين ”اوسنه باباسبحان” ، ”با شبيرو” ، ”كاواره‌باز” و ”عقيل، عقيل” به‌صورت مستقل منتشر مي‌شود و چاپ پانزدهم ”كليدر” و احتمالا چاپ دهم ”جاي خالي سلوچ” نيز به نمايشگاه امسال مي‌رسد.
ازسوي ديگر، نشر قطره نمايشنامه‌هاي ”گل آتشين”‌ و ”خانه آخر” را كه اقتباس دولت‌آبادي است از ادبيات روس، منتشر مي‌كند و همچنين نمايشنامه ”‌تنگنا” را با ويرايش دوباره.
”يك زندگي كوچك” نيز فيلمنامه‌اي است كه سال 65 توسط دولت‌آبادي نوشته شده و امسال منتشر مي‌شود.
وي درباره چاپ اين فيلمنامه و تاثير سينما بر تكنيك‌هاي داستان‌نويسي ما به خبرنگار ايسنا گفت: من 30 سال است كه سينما نرفته‌ام و اين فيلمنامه هم از من خواسته شده بود و آن را نوشتم.
او در عين حال تصريح كرد: بدون شك، هر هنري از هنرهاي ديگر تاثير مي‌گيرد. شخصا در جواني مدتي با سينما رابطه خوبي داشتم؛ اما حالا اين طور نيست.
وي در توضيح بيشتر عنوان كرد: سينما با من رابطه خوبي ايجاد نكرد؛ بهره‌برداري يك‌جانبه بود و من اين چيزها را در هنر نمي‌پسندم.
اين نويسنده پيشكسوت، با تاكيد بر اينكه كج‌رفتاري را چه در هنر و چه در زندگي نمي‌پسندد، يادآور شد: از سينما زده شدم، فيلمنامه‌هايي نوشتم، چه به‌صورت طرح كلي، چه فيلمنامه كامل كه ربوده شد و به‌صورت فيلم درآمد. فيلمنامه‌هاي كامل عمدتا موفق شد و طرح‌هاي كلي‌ام هم مسخ.
دولت‌آبادي گفت: در سينما اقتصاد حرف اول را مي‌زند؛ در حالي كه فكر نمي‌كنم در هنر اين‌طور باشد.
وي همچنين خاطرنشان كرد: نمي‌توانم به حيطه روابط وارد شوم و نشدم، اين كارها در حوصله من نيست.

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/6230

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محمود دولت آبادي: هيچ توضيحي براي ندادن مجوز به نوار كاست كليدر داده نشده است' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016