يكشنبه 5 بهمن 1382

پاسخ مدير كل سياسي - انتظامي استانداري تهران به سخنان ديروز شجريان، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فرهنگ و هنر - موسيقي
“علي تعالي” با اشاره به همه نوع همكاري استانداري تهران براي برگزاري كنسرت استاد شجريان از برخي صحبت‌هاي وي در خصوص شوراي تامين استان كه صبح امروز در روزنامه‌ها درج شد، انتقاد كرد.
به گزارش خبرنگار هنري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) وي گفت: به محض دريافت ابلاغيه‌ي وزارت ارشاد، مبني بر همكاري براي برگزاري كنسرت شجريان به اتفاق نماينده‌ي شجريان -نوربخش - جلسه‌اي را تشكيل داديم استانداري هم از ابتدا تاكيد داشت كه اين برنامه برگزار شود لذا بي‌هيچ مخالفتي از سوي نهادها و سازمانها مباحث ترافيكي را حل كرده و در جلسه‌اي نيم ساعته، مجوز لازم را صادر كرديم.
تعالي افزود: شوراي تامين نه تنها مخالفتي با برنامه نداشت بلكه بيشترين همكاري را نيز انجام داد لذا مصاحبه شجريان با رسانه‌ها موجب تعجب ما شده است. چرا كه ما با روي باز و گشاده همه سازمانها را دعوت كرديم تا مشكلات ترافيكي و ديگر مسائل كنسرت حل شود.
مدير كل سياسي - انتظامي استانداري تهران به ايسنا گفت: آقاي شجريان و نماينده‌اش اين اطلاعات را از كجا بدست آورده‌اند كه برنامه هنري بالاي جمعيت 500 نفر نياز به مجوز شوراي تامين دارد؟. اين اطلاعات را يا من، يا نماينده‌ي شوراي تامين يا رييس دبيرخانه را بايد ارائه دهيم. به اين ترتيب اتفاقي كه در سالن كشور رخ داده است ارتباطي به شوراي تامين ندارد و آنچه كه به ما برمي‌گردد، مربوط به تامين انتظامات و حل مباحث ترافيكي است كه استاد شجريان نبايد اين دو بحث را با هم مخلوط مي‌كردند.
وي ادامه داد: شجريان گفته است كه براي برگزاري كنسرت نبايد دخالتي شود و نياز به هيچ مجوزي نيست اما اين گفته‌ها در يك شهر 8 ميليوني چندان منطقي نيست.
به گفته‌ي تعالي، اگر جلسه‌اي براي كنسرت گذاشته مي‌شود بيشتر براي نظم و تدابير ترافيكي است حال اين برنامه اجتماعي باشد يا هنري.
مدير كل سياسي - انتظامي استانداري تهران همچنين در خصوص كنسرت جديد شجريان در ورزشگاه آزادي اعلام كرد كه ديروز نامه اين برنامه، از سوي حراست وزارت ارشاد به استانداري رسيده است حال آنكه معمولا اين نامه‌ها از سوي مركز موسيقي ارائه مي‌شود.
وي با اشاره به موافقت اصولي استانداري با اين كنسرت خواستار حضور نماينده استاد شجريان براي اعلام زمان دقيق برنامه در استانداري تهران شد.
تعالي در ادامه با تاكيد بر اينكه مصاحبه‌ي استاد شجريان و انتقادهايش تاثيري در همكاري استانداري نخواهد داشت، گفت: از هنرمندي مثل شجريان انتظار مي‌رود تا با تحقيق بيشتري صحبت كرده و استانداري را كه عليرغم مخالف برخي دستگاه‌ها به جديت از هيچ تلاشي براي برگزاري كنسرت وي كوتاهي نكرده است هدف قرار ندهد.
به گفته‌ي اين مقام مسوول در استانداري تهران، مديريت شهري بايد در برنامه‌ريزي برنامه‌اي شهري كليه مسائل را مدنظر قرار دهد. به گزارش ايسنا، وي تاكيد كرد: شوراي تامين در مباحث هنري دخالت چنداني ندارد بلكه كميسيوني در حوزه‌ي سياسي وجود دارد كه هماهنگي‌هاي لازم را براي امور ترافيكي و ديگر مسائل انجام مي‌دهد، برخوردي هم كه با شجريان در سالن كشور انجام شده متاسفانه با مباحث استانداري مخلوط شده حال آنكه آن سالن مديريت جداگانه خود را دارد.
مدير كل سياسي - انتظامي استانداري تهران در پايان از تشكيل احتمالي جلسه‌ي هماهنگي كنسرت شجريان در سالن آزادي در 6 بهمن‌ماه خبر داد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3870

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پاسخ مدير كل سياسي - انتظامي استانداري تهران به سخنان ديروز شجريان، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016