سه شنبه 25 آذر 1382

محمود دولت آبادي: منشا بسياري از معضلات نويسندگان مطبوعات و تجمع صنفي آن‌ها فقدان همين رديف شغلي است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس ادب
منشا بسياري از معضلات نويسندگان مطبوعات و تجمع صنفي آن‌ها فقدان همين رديف شغلي است.
محمود دولت آبادي در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ادب خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) درباره لزوم بازنگري در قوانين كار به منظور ايجاد يك رديف شغلي مستقل براي هنرمندان از جمله نويسندگان ادامه داد: اطلاع چنداني از قوانين كار ندارم، اما اگر افراد و اصناف در جامعه رديف شغلي داشته باشند و به نوعي بتوانند از خدمات بيمه، بازنشستگي و اين قبيل حرف‌ها كه به شغل مربوط مي‌شود برخوردار شوند، خيلي خوب است؛ اگر چنين تلاشي صورت بگيرد، خيلي خوشحال مي‌شوم و خدمتي هم در اين راه انجام مي‌دهم.
دولت آبادي درباره‌ي اين‌كه لزوم انجام اين كار چقدر احساس مي‌شود گفت: اين كار بايد قبلا صورت مي‌گرفت، آن هم به جد از وقتي كه مطبوعات و كتاب در اين مملكت به صورت امروزي به كار افتادند. تا حالا هم كه صورت نگرفته دير شده است، ولي به هر حال جلوي ضرر را از هر كجا بگيري منفعت است.
وي تاكيد كرد: به نظر من الان هم زمان خوبي است كه قانون‌گذاران به اين امر توجه كنند، چون جمع كثيري از مردم هستند كه رديف شغلي بايد داشته باشند.
محمود دولت آبادي در پايان افزود: مي‌خواهم بگويم، اگر تا امروز در ارتباط با تجمع صنفي يا مسايل نويسندگان و يا مطبوعات معضلاتي پيش مي‌آمده، مقدار زيادي‌اش به همين فقدان رديف شغلي مربوط مي‌شود و اگر اين قانون اصلاح شود، خيلي بهتر خواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/2223

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محمود دولت آبادي: منشا بسياري از معضلات نويسندگان مطبوعات و تجمع صنفي آن‌ها فقدان همين رديف شغلي است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016