شنبه 26 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

كاظم اوليايي: در فدراسيون فوتبال عزمي براي درآمدزايي نمي‌بينيم

مديرعامل اسبق باشگاه استقلال معتقد است كه فدراسيون فوتبال براي مقابله با مشكلات مالي بايد برنامه 10 ساله‌اي را آماده كند. او همچنين با انتقاد از كميته بازاريابي، اين بخش را ضعيف‌ترين كميته فدراسيون در چهار سال گذشته مي‌داند.

كاظم اوليايي در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) درباره مسئله درآمدزايي فدراسيون فوتبال و نقش وزارت ورزشي در تامين هزينه‌ها گفت: صحبت‌هاي عباسي بسيار ناراحت كننده بود و جاي تعجب داشت و منجر به اين شد كه يادداشتي را براي او بفرستم كه اميدوارم به دست او رسيده باشد. حالا كه وزارتخانه هزينه باشگاه‌داري را مي‌پردازد و خودش مديران را منصوب مي‌كند،

مجبور است كه ميلياردها تومان هزينه كند و پول دادن به باشگاه باعث بالا رفتن هزينه‌ها مي‌شود. پس چطور فدراسيون موظف مي‌شود كه خودش درآمدزايي كند؟ البته خوب است كه فدراسيون درآمدزايي كند اما هسته مركزي درآمد باشگاه‌ها و فدراسيون اسپانسر است كه انجام اين مسئله در تيم‌هاي ملي و روي پيراهن نه عرف است و نه چنين اجازه‌اي داده مي‌شود.

پس آنچه مي‌توان انتظار داشت ايجاد ساختار صحيح درآمدزايي در باشگاه‌ها است اما از طرف ديگر وزارت ورزش و جوانان باشگاه‌هاي عزيز كرده‌اي دارد و خلاف عرف و روال باشگاه‌داري مي‌كند.

وي افزود: حال كه نزديك جام جهاني هستيم و مرحله حساس مسابقات مقدماتي براي صعود به جام جهاني را پيش رو داريم، در تمام دنيا، دولت‌ها براي اينكه توانمندي ملت خود و انسجام آن را نشان بدهند تيم ملي را تقويت مي‌كنند و تمام امكانات را در اختيار آن قرار مي‌دهند تا در بزرگ‌ترين واقعه فوتبالي دنيا كه عرق ملي و نشاط عمومي را به دنبال دارد حضور موثر داشته باشند اما به يكباره مي‌بينيم كه وزير ورزش از درآمدزايي فدراسيون و عدم كمك وزارتخانه به فدراسيون صحبت مي‌كند كه مغاير با اصول ملي است.

اوليايي در ادامه بيان كرد: تا زماني كه دولت دست از سر باشگاه‌ها و امكانات سخت‌افزاري برندارد و آن‌ها را در اختيار فدراسيون نگذارد فدراسيون نمي‌تواند از پتانسيل موجود درآمدزايي در فوتبال استفاده كند.

مديرعامل اسبق باشگاه استقلال اظهار كرد: طبق قانون اساسي دولت‌ها موظف هستند به آموزش و پرورش و تربيت بدني توجه كنند و آن را براي عموم به صورت رايگان ايجاد كنند اما بخشي از اين مطالبات تامين نشده است و حركت به آن سو نيست. بايد باشگاه‌ها آزاد كار كنند و امكانات در اختيارشان باشد، درآمدزايي كنند و درصدي را به دولت ماليات بدهند و بخشي را هم به فدراسيون بدهند اما در واقع عملي را وارونه انجام مي‌دهند.

جايي كه نبايد باشيم، مثل باشگاه‌هاي قرمز و آبي به خاطر شهرت محكم چسبيديم. حتي به دستور رييس جمهور كه صراحتا مي‌گويد استقلال و پرسپوليس بايد واگذار شود عمل نمي‌كنيم.

كاظم اوليايي درباره نقش كميته بازاريابي و درآمدزايي براي فدراسيون گفت: كميته بازاريابي در كل مدتي است كه ضعيف است و عملكرد مثبتي نداشته است. زمان كفاشيان هم اين كميته فعال عمل نكرده و اين مسئله از ضعف‌هاي 4 سال گذشته فدراسيون كفاشيان بود. شايد اين كميته شناخت لازم را ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در بازديدي كه به همراه مديران از كشورهاي اروپايي داشتيم ديديم كه يكي از راه‌هاي درآمدزايي بخش آموزش، اداره ليگ‌ها و راه‌هاي متعدد براي درآمدزايي وجود دارد اما به هر حال از افراد باتجربه‌تر و دلسوزتري بايد در كميته بازاريابي استفاده شود.

اوليايي همچنين درباره نقش هيات رييسه گفت: يكي از مشكلاتي كه در هيات رييسه قبلي و كنوني وجود دارد اين است كه براي درآمدزايي برنامه نداشتيم. براي اين مطلب توقع مي‌رود كه هيات رييسه برنامه‌هاي كوتاه مدت و بلند مدتي را مشخص كند. در نهايت بايد برنامه بلند مدت حداقل 10 ساله‌اي داشته باشيم و محل‌هاي درآمدزايي را بشناسيم.

اين كار نياز به برنامه مستقلي دارد كه حداقل تاكنون من نديدم. اگر نداريم بهتر است كه زودتر تنظيم شود و كارشناسان نظر بدهند. مبناي درآمدزايي بايد برنامه‌ بلندمدت باشد. در غير اين صورت در كوتاه مدت به درآمدزايي نمي‌رسيم.

او در ادامه بيان كرد: وزارت ورزش بايد دو برنامه مستقل براي مهيا كردن تيم ملي براي حضور در جام جهاني و همچنين حضور فوتبال ما در المپيك 2016 ايجاد كنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016