Click for Amazing Phone Card








جمعه 13 خرداد 1384

اعضاي هيات مدير خانه سينما صدور بيانيه درباره سخنان يكي از نامزدها را تكذيب كردند، فارس

به دنبال صدور بيانيه اي انتقادي نسبت به سخنان يكي از كانديداهاي رياست جمهوري درباره سينما كه با امضاي خانه سينما منتشر شده بود، اعضاي هيات مديره خانه سينما از صدور اين بيانيه اظهار بي‌اطلاعي و آن را تكذيب كردند.

سيد‌مسعود اطيابي عضو هيات مديره خانه سينما درباره صدور اين بيانيه به خبرگزاري فارس گفت: اين بيانيه بدون هماهنگي‌ با هيات مديره خانه سينما صادر شده است.
وي افزود:خانه سينما قرار نيست درباره ديدگاه‌هاي كانديداهاي رياست جمهوري نظر بدهد و من به عنوان عضو هيات مديره در جريان صدور اين بيانيه نبوده‌ام و به صدور چنين بيانيه‌اي هم معترض هستم.
به گفته وي، خانه سينما متشكل از افراد مستقل و هنري است كه مي‌توانند از ديدگاه خودشان به هر نامزدي كه بخواهند راي بدهند.
اطيابي گفت:هر كانديدايي مي‌تواند نظر خودش را بدهد و ما تنها مي‌توانيم نظر آنها را بشنويم و انتخاب كنيم. به نظر من صحبت‌هاي اين كانديدا هم، صحبت‌هاي خيلي تندي نبود كه به صدور چنين بيانيه‌اي منجر شود.
وي اظهار داشت: در حال پيگيري اين مساله هستيم و از سخنگوي خود درباره صدور اين بيانيه توضيح خواسته ايم،ضمن اين كه ادبيات اين بيانيه، ادبيات سينما و هنرمندان نيست، بلكه نوعي ادبيات سياسي است.
مسعود بهنام ديگر عضو هيات مديره خانه نيز به خبرگزاري فارس گفت: هيچگونه هماهنگي در اين باره با بنده انجام نشده است و اصلا در جريان اين بيانيه نيستم. البته بنده درگير توليد فيلم آقاي مجيدي بوده‌ام، ولي قطعا بايد در اين باره با بنده هماهنگي مي‌شد كه نشده است. من اين مسئله را پيگيري خواهم كرد.
مجيد ميرفخرايي عضو ديگر هيات مديره خانه سينما نيز در اين باره اظهار داشت: من از طريق روزنامه ها متوجه صدور اين بيانيه شدم و از صدور آن كاملا بي‌اطلاع هستم و نمي‌دانم از چه كانالي اين بيانيه به مطبوعات ارسال شده است، اما هيات مديره در جريان تنظيم چنين بيانيه‌اي نبوده است. كساني كه اين بيانيه را صادر كرده اند،بايد پاسخگوي چنين عملي باشند كه چرا از طرف هيات مديره خانه چنين بيانيه‌اي صادر شده است.

حميد دهقانپور از اعضاي هيات مديره خانه سينما نيز از صدور چنين بيانيه اي از طرف هيات مديره، اظهار بي اطلاعي كرد و گفت:بعد از تعطيلات اين مساله را پيگيري خواهيم كرد تا مشخص شود اين بيانيه از طرف چه كسي صادر شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

روز چهارشنبه بيانيه اي در اين مورد در خبرگزاري ها منتشر شده بود. خبرگزاري ايلنا متن بيانيه را به شرح زير منتشر کرده بود:

در پي اظهارات يكي از نامزدهاي انتخاباتي در خصوص نبود نگاه تخصصي و نگاه حرفه اي متمركز و روشن در سينما ، خانه سينما بيانيه اي به خبرگزاري ايلنا ارسال كرده است كه درپي مي آيد :
جاي آنست كه خون موج زند در دل لعل / زين تغابن كه خزف مي شكند بازارش
بدون ترديد يكي از عمده ترين وظايف جامعه اصناف سينماي ايران در مقطع كنوني ترغيب دست اندركاران و مخاطبان فرهنگ وهنر سرزمين اسلامي مان براي حضور فعال در عرصه هاي اجتماعي و تلاش براي تشخيص نگاه فرهنگي هنري دولتمردان آينده وانتخاب اصلح آنان است .براي خانه سينما بسيار تاسف بار است كه انرژي ذخيره شده براي اين مهم به خنثي سازي فرمايشات غلط و غير كارشناسانه اي برسد كه بدون هيچ گونه مستندي قرار است براي اطرافيان گوينده به سمع قبول شنيده شود !
بسيار طبيعي است كه بخش گفت و گوي خام و ناپخته يكي از نامزدهاي انتخاباتي از برنامه ساعت 30/20 يكي از شبكه هاي رسانه ملي ،مبني بر انكار هرگو نه نگاه تخصصي و نگاه حرفه اي متمركز و روشن در عرصه سينما و فيلم و در حالت رها و نامطلوب قلمداد كردن آن واكنش سريع و صريح هنرمندان اين عرصه را بر انگيزاند ، اوج اين پريشان گويي ها زماني آشكار مي شود كه ايشان هنر را اصولا ابزار مهمي تلقي مي نمايند كه بدون آن نمي شود پيشرفت كرد و بالندگي كرد .
براي جامعه اصناف سينماي ايران معلوم نيست كه اين نامزد انتخاباتي كه عملكرد مديريتي شان هيچ تمايلي را به سمت حركت هاي فرهنگي و هنري البته اصيل و نه دامن زدن به خرفات و اوهامات را نشان نمي دهد . در كدام حاشيه امن فرهنگي غنوده اند كه به راحتي افتخارات ملي و جهاني سينماي فرهيخته ميهن اسلامي را ملعبه اظهار نظرهاي خويش مي سازند . آيا تمركز تخصصي و نگاه حرفه اي بايد نظير پل هوايي خيابان حافظ , معضل بيافريند تا ديده شود يا در داخل چاله هاي وسط بزرگراه هاي اصلي شهر تهران اتفاق افتد تا توجه بر انگيزد .
حداقل انتظار ما از مشاورين فرهنگي و هنري اين نامزد انتخاباتي آن بود كه چشم ايشان را بر اين حقيقت بگشايند كه هنر ابزار نيست و يقينا نگاه ابزاري به هنر نگاه ابزاري به همه چيز از جمله راي مردم را به دنبال خواهد داشت . بدون ترديد جامعه اصناف سينماي ايران وظيفه و بلكه تكليف خود مي داند كه در موعد مناسب پاسخ هايي را از منظر فرهنگ و هنر كه در حيطه مسووليت هاي يك مدير شهري قرار دارد از مدعي طلب نمايد .
اما بعد از انتخابات وسعت بيشتر خواهد يافت و هنرمندان و دست اندر كاران سينماي ميهن مان مطالبات 25 ساله خود را طلب نموده و در خصوص تحمل تمامي ناملايمات وناروايي هايي كه به آنان رفته است ، زبان خواهند گشود و حتي يك گام هم عقب نشيني نخواهند كرد .
در آن زمان شايد شهروندان بيشتر علاقه مند باشند كه بدانند تا كنون چه مقدار از مطالبات و حقوق شهروندي شان زير آسفالت هايي كه روي آسفالت تلنبار شده در بوته تعليق مانده است.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23686

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعضاي هيات مدير خانه سينما صدور بيانيه درباره سخنان يكي از نامزدها را تكذيب كردند، فارس' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005