Click for Amazing Phone Card








جمعه 11 دی 1383

معاون دبيركل جبهه مشاركت: برنامه‌هايمان را براي انتخابات رياست‌جمهوري به زودي منتشر مي‌كنيم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي

معاون دبيركل جبهه مشاركت با بيان اين كه برنامه‌هاي حزب متبوعش براي رياست‌جمهوري بسيار به برنامه دكتر معين نزديك است، از انتشار مكتوب اين برنامه‌ها در آينده نزديك خبر داد.

حسين كاشفي، عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت ايران اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با اشاره به اين كه در كليات برنامه‌هاي جبهه مشاركت، دكتر معين و مواضع اين دو، فاصله‌اي ديده نمي‌شود، يادآور شد: در اين برنامه‌ها نوع و چگونگي مواجهه رييس‌جمهور آينده با چالش‌هاي پيش روي دولت، تدوين شده است.

وي با تاكيد بر اين كه موضع جبهه مشاركت، در تدوين اين برنامه، برآمده از منطق، قانون و منافع ملي و گفت‌وگو و مذاكرات بسيار است، افزود: حال كه برنامه و چشم‌انداز 20 ساله تنظيم و تصويب شده است، تمامي احزاب و گروه‌ها بايد در پي تدوين برنامه‌هايي براي اجرايي‌كردن اين برنامه باشند.

معاون دبيركل جبهه مشاركت برنامه‌ي حزب متبوعش را براي رياست‌جمهوري آينده، از يك سو حاصل كار كميسيون برنامه‌ريزي اين حزب برشمرد كه پس از تدوين بايد به تاييد دفتر سياسي و شوراي مركزي برسد و از سوي ديگر دفتر سياسي و شوراي مركزي جبهه مشاركت نيز در جلسات مشترك خود، بحث‌ها و بررسي‌هايي را كه در نهايت مكمل برنامه‌ي مدون كميسيون برنامه خواهد بود، پيگيري مي‌كنند.

وي در پاسخ به اين كه رييس‌جمهور آينده با چه چالش‌هايي مواجه خواهد بود، نيز، مهم‌ترين چالش پش روي را تفكر اقتدارگرايانه‌اي دانست كه بدون در نظرگرفتن منافع ملي و خواست و مطالبات مردم، طي هشت سال گذشته هر 9 روز يك بحران براي دولت خاتمي آفريد.

به اعتقاد وي، چنانچه رييس‌جمهور آينده اصلاح‌طلب باشد، بايد از هم‌اكنون خود را براي برخورد با مجلس هفتم چه در جلب راي اعتماد وزراي كابينه و چه در ارايه طرح‌ها و لوايح به مجلس آماده كند؛ به ويژه آن كه به نظر مي‌رسد اين برخوردها بيش از آن كه متوجه خواست و مطالبات مردم باشد، جنبه‌ي گروهي و جناحي دارند.

كاشفي همچنين به كارهاي بسياري كه هنوز بر زمين مانده و از سوي رييس‌جهور آينده بايد پيگيري شود، اشاره كرد و به ايسنا افزود: كار جمعي، برنامه‌هاي آينده‌نگرانه بر اساس رشد و توسعه كشور، حمايت از مطالبات مردم به ويژه اصحاب رسانه‌ها و فرهيختگان از جمله مسائلي است كه رييس‌جمهور آينده بايد به آن‌ها پاسخ گويد. پاسخگويي به اين نيازها نيز در گرو برخورداري از يك برنامه و تيم كاري قوي است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت در واكنش به شكل‌گيري دولت آزمايشي از سوي اصول‌گرايان نيز آن را يك اقدام تشكيلاتي خواند و اظهار داشت: چنانچه چنين اقدامي با مد نظر قرار دادن منافع ملي انجام شده باشد، از سوي هر تفكري كه صورت پذيرد، نيكوست ولي اگر به منظور حذف ديگران و كنار گذاشتن برخي نيروها، برنامه‌ها و تفكرات باشد، جز ضربه زدن و حذف يك امكان موثر از جامعه، چيز ديگري در پي نخواهد داشت.

كاشفي از ضرورت تشكيل دولت در سايه از سوي اصلاح‌طلبان در قبال دولت آزمايشي اصول‌گرايان ياد و خاطرنشان كرد: با تشكيل دولت در سايه، حتي اگر اصلاح‌طلبان پس از انتخابات رياست‌جمهوري در قدرت نباشند، برنامه‌هايي براي اثرگذاري در فضاي عمومي جامعه خواهند داشت و اين نشانگر رشد و بلوغ جامعه است.

معاون دبيركل جبهه مشاركت با بيان اين كه تشكيل دولت در سايه در اين حزب مورد بحث و بررسي قرار گرفته است، ادامه داد: تشكيل چنين دولتي در آينده نزديك، جامعيت بيشتري خواهد يافت و توصيه مي‌كنيم كه در دستور كار احزاب اصلاح‌طلب ديگر نيز قرار گيرد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20567

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'معاون دبيركل جبهه مشاركت: برنامه‌هايمان را براي انتخابات رياست‌جمهوري به زودي منتشر مي‌كنيم، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005