سه شنبه 27 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: مستکبران بيماری توليد می کنند تا دارو و تجهيزات بفروشند، خبرآنلاين


سلامت - محمود احمدی نژاد، امروز در مراسم هفدهمين جشنواره تحقيقاتی علوم پزشکی رازی از ورود ۳۰ هزار توريست به ايران خبر داد.


به گزارش خبرآنلاين، رييس جمهور معتقد است دليل حضور ۲۵ تا ۳۰ هزار توريست درمانی، درمان عالمانه تر، مطمئن تر و ارزان تر در ايران است: "هر کس به ايران سفر می کند مسافرت او در حقيقت سفری علمی و فرهنگی است."

او در مرکز همايش‌های بين‌المللی دانشگاه علوم پزشکی شهيد بهشتی گفت: "در ۸ سال گذشته افراد زيادی برای درمان به خارج از کشور مهاجرت می‌کردند؛ اما هم‌اکنون در برخی از بخش‌ها مهمان می‌پذيريم و در واقع توريست درمانی داريم. راه های نوين دنيا بايد در کنار راه های بومی و ابتکارات داخلی ايران را به عنوان کشور اول دنيا در اين زمينه قرار دهد و دستيابی به اين چشم انداز بزرگ با توانايی های شما دور از دسترس نيست. هم اکنون هم کمترين تعداد اعزام به خارج را برای درمان شاهد هستيم و تاکنون نيز ۳۰ هزار نفر برای توريسم درمانی داشته ايم."

آمارهايی که احمدی نژاد در اين باره ارائه داده است در حالی است که تاکنون تمام متوليان سلامت اعلام کرده اند ايران در توريست درمانی از کشورهايی مانند مالزی، هند، سنگاپور، امارات، اردن، ترکيه، آذربايجان عقب افتاده است. ضمن اينکه امکانات کم بيمارستان های ايران و کمبود پرسنل درمانی، باعث می شود امکان جذب توريسم درمانی وجود نداشته باشد. هرچند که ارزآوری توريسم درمانی، سه برابر توريسم فرهنگی و تفريحی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مستکبران بيماری توليد می کنند تا دارو و تجهيزات بفروشند

احمدی نژاد با اشاره به اينکه زمانی به سعادت می رسيم که آحاد جامعه به فکر سعادت ديگران باشند و زمانی اين مهم محقق می شود که برای اين هدف جايگاهی درخور و شايسته ايجاد شود، گفت: نبايد اجازه دهيم سيستم پزشکی ما به سمتی برود که حيات آن مبتنی بر وجود بيمار و بيماری های صعب العلاج باشد و اين نگاه متفاوت است با نگاهی که در جهان ميکروب و ويروس را برای فروش داروها منتشر می کند و برخی ديگر نيز با اهداف سياسی نسل يک ملت و سلامت يک ملت را نابود می‌کنند.
احمدی نژاد گفت: امروز اين سوال وجود دارد که چرا ويروس های کشنده از جمله ويروس «اچ آی وی» که در جهان منتشر شده و بسياری از به اصطلاح صاحب نظران راه انتقال آن را بی بندوباری اخلاقی می دانند ، در مراکز اصلی بی بند و باری وجود نداشته اما در برخی قاره ها و کشورها به وفور ديده می شود؟ مسلم است که قاره آفريقا بايد غارت شود و لازمه آن اين است که مردم اين کشورها بايد در بيماری ، فقر ، عقب افتادگی و درگيری باشند تا متوجه نشوند ثروت آنها چگونه غارت می شود و مسئولان اين کشورها نيز به دليل سرگرم بودن با اين مسائل بعضاً از غارت کشورشان مطلع نيستند. قدرت طلبان و مستکبران بيماری توليد می کنند تا بتوانند دارو و تجهيزات خود را بفروشند.

او همچنين با بيان اينکه ظرفيت علمی کشور بسيار زياد است، گفت: اولين نکته در خصوص مسئله پژوهش سلامت است چرا که سلامت از ارکان اصلی سعادت انسان به شمار می‌رود.

رييس جمهور با تاکيد بر اينکه پايه بسياری از بيماری‌ها تغذيه نادرست است، ادامه داد: رعايت بهداشت مقدم بر درمان است و اگر قرار است در بحث پژوهش تمرکزی صورت گيرد، بهتر است روی بهداشت،‌ تغذيه و تنفس باشد. درمان و دارو از مسائل بسيار مهمی است که در سال‌های پس از انقلاب شاهد پيشرفت‌های بسياری در اين زمينه بوده‌ايم.

احمدی‌نژاد در توصيه به جامعه پزشکی و وزارت بهداشت گفت که بايد برنامه‌ريزی جدی‌تری در زمينه درمان صورت گيرد تا همه دستاوردهای امروز بشر را در اختيار داشت. در حال حاضر شيوه‌های دانشمندان ما جديد و ابتکاری است اما بايد در زمينه درمان به‌روز و حتی جلوتر از ديگران باشيم و به يک مرجع جهانی تبديل شد.

نيازمند داروهای نوترکيب هستيم

او با بيان اينکه در بخش دارو کارهای خوبی صورت گرفته است، افزود: هم‌اکنون نيز از ۸ دارو رونمايی خواهد شد اما اين درحالی است که حجم مريضی‌ها نيز پيچيده‌تر می‌شود و نياز به داروهای نوترکيب به ويژه در بخش بيماری‌های صعب‌العلاج هستيم.

رييس جمهور با بيان اينکه در روايات آمده است، وقتی امام عصر(عج) می‌آيند مجموعه علم بشر در مقابل علم آن روز ۲ به ۲۷ است، افزود: پس ما می‌توانيم سرآمد باشيم و حتی می‌توان تجهيزات پزشکی را صادر کرد.

احمدی‌نژاد با تاکيد بر اينکه مکتب پزشکی حاکم امروز دنيا مکتبی است که مبانی شناختی از انسان بر اساس آن پايه‌گذاری شده است، اظهار داشت: نبايد تنها به اين مکتب اکتفا کرد. مکاتب طبی و پزشکی ديگری نيز در ايران و دنيا وجود دارد و می‌توان از آنها استفاده کرد؛ طب سنتی ما مکتب کاملاً پزشکی است و مبانی خاص خود را دارد.

خدماتی که امروز ارائه می شود، در ۲۰۰ سال گذشته بی سابقه است

رئيس جمهور با اشاره به اينکه فرهنگ ملت ايران نسبت به ساير نقاط جهان تفاوت های بسياری می‌کند، گفت : در تاريخ ما قهرمانان و اسطوره ها کسانی هستند که بيشتر به جامعه خدمت کرده و خود را فدای کشور و ملت کردند و پاک و خدمتگزار بودند.
احمدی نژاد با بيان اينکه کارها و اقدامات خوبی در حوزه بهداشت و درمان صورت گرفته که نمونه ای از آن در جشنواره رازی به نمايش درآمد، اظهار داشت: شبکه درمان و سلامت ما گسترش بسيار خوبی دارد و خدماتی که امروز به مردم ارائه می شود در ۲۰۰ سال گذشته بی نظير است که بايد با سرعت و قوت ادامه يابد .
رئيس جمهور با تاکيد بر گسترش حداکثری تحقيقات در کشور گفت : بايد دستاوردهای جهان را به سرعت بومی کرده و در خدمت سلامت و بهداشت مردم از آنها استفاده کرد.
احمدی نژاد با تأکيد بر حمايت از نخبگان و محققين جوان کشور خاطر نشان کرد: نبايد هيچ مانعی برای ورود و همکاری نخبگان و برگزيدگان جوان در جشنواره رازی و ساير جشنواره ها با دانشگاه ها وجود داشته باشد.
رئيس جمهور تاکيد کرد: مطمئن هستم در يک برنامه پنج ساله می توانيم به قطب درمان و داروی منطقه خاورميانه تبديل شويم و اين دور از دسترس نيست.

صنعت دارو، ۱۸ درصد سود دارد

در اين مراسم همچنين مرضيه وحيد دستجردی، وزير بهداشت گفت: "در يک مطالعه جهانی مشخص شده است که بازده فروش صنايع پالايش نفت در دنيا حداکثر ۵ درصد، فلزات پايه و سنگين ۳ درصد ولی صنعت داروسازی ۱۸ درصد است. تجربيات ۱۰۰ سال گذشته در دنيا نشان داده است که سرمايه گذاری در سلامت موجب رشد بين ۲۶ تا ۴۰ درصدی رشد اقتصادی در ۹ کشور صنعتی دنيا شده است."

او گفت: "در ۵ سال اخير جهش های بزرگی در عرصه سلامت داشته ايم به طوری که مقاله اخير نيچر، ايران را با رشد ۲۰ درصدی در زمينه سرعت رشد علمی بهترين کشور دنيا معرفی کرده و بعد از ما چين با ۱۵ درصد، آمريکا با ۱۰ درصد و کشورهای اروپايی با ۳ تا ۴ درصد قرار دارند. علوم پزشکی کشور با در اختيار داشتن نزديک به ۱۰ درصد بودجه پژوهشی کشور حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد توليدات علمی کشور را انجام می دهد. البته باز جای شکر باقی است زيرا اين بودجه تا پيش از اين، سال ها ۳ درصد بوده است و به کمک رييس جمهور و دولت های نهم و دهم شاهد همين مقدار افزايش بوده ايم."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016