جمعه 6 شهريور 1383

ستادكل نيروهاي مسلح از طرح موضوع فرودگاه امام در شوراي عالي امنيت ملي استقبال مي‌كند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
سردار افشار از استقبال ستادكل نيروهاي مسلح از طرح موضوع فرودگاه امام در شوراي عالي امنيت ملي خبر داد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، سردار افشار معاون فرهنگ و تبليغات دفاعي ستادكل نيروهاي مسلح ضمن اعلام اين مطلب اظهار داشت: مخالفت با حضور شركت تاو در بخش خدمات مسافر فرودگاه حضرت امام خميني ارتباطي با تاييد صلاحيت اين شركت كه از وظايف وزارت اطلاعات است، ندارد.
نيروهاي مسلح كه مسووليت حفاظت و امنيت فرودگاه‌هاي كشور را بر عهده دارند با واگذاري بخش خدمات و مسافر فرودگاه به هر شركت خارجي به خاطر مغايرت با تدابير امنيتي و اصول حفاظتي مخالف‌اند.

وي افزود: طرح مجدد موضوع در حالي صورت مي‌گيرد كه مجلس شوراي اسلامي هفته‌ي گذشته در جريان اصلاح لايحه‌ي برنامه‌ي چهارم توسعه‌ي كشور، بخش خدمات فرودگاهي را از فهرست BoT حذف كرده است.

سردار افشار در رابطه با تعلل و تاخير در آماده‌سازي و افتتاح فرودگاه امام اظهار داشت: متاسفانه به‌جاي حل مشكل با استفاده از شركت‌هاي داخلي و افراد ايراني، تلاش‌هايي به عمل آمده تا با توجيهات بي‌اساس از جمله گره زدن موضوع با قرادادهايي نظير فروش گاز طبس به تركيه، اداره‌ي اين نقطه‌ي حياتي به بيگانگان واگذار شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: اصولا واگذاري خدمات مسافري فرودگاه امام به يك شركت خارجي در شرايطي كه اين مرحله از احداث فرودگاه با سرمايه‌گذاري داخلي انجام شده، از اول اشتباه بوده است و رييس‌جمهور نيز اخيرا بر عدم واگذاري فاز اول فرودگاه امام(ره) به شركت‌هاي خارجي تاكيد داشته‌اند، متاسفانه وزارت راه و ترابري با وجود مخالفت‌هاي كتبي و شفاهي رييس‌جمهور با اصرار بر استفاده از شركت تركيه‌اي از لغو قرارداد خودداري كرده‌ است.

معاون فرهنگي و تبليغاتي دفاعي ستاد كل در پايان ضمن تاكيد بر نظر كارشناسي نيروهاي مسلح و مغايرت حضور و استفاده از شركت‌هاي خارجي و عناصر بيگانه در انجام امور خدماتي و اداره‌ي فرودگاه امام با امنيت پروازها جداي از تحقيري كه ناشي از بي‌اعتمادي به نيروهاي مجرب داخلي است، اظهار داشت: پيشنهاد قرار گرفتن موضوع در دستور شوراي عالي امنيت ملي در تاريخ چهارم مرداد 83 با امضاي رياست ستاد كل نيروهاي مسلح به همراه مشروح دلايل تخصصي و نظرات كارشناسان، تقديم رييس‌جمهور شده است.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11326

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ستادكل نيروهاي مسلح از طرح موضوع فرودگاه امام در شوراي عالي امنيت ملي استقبال مي‌كند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016