سه شنبه 23 تير 1383

خبرهايي از ستاد فرمان اجرايي امام (مصادره اموال)، امضا محفوظ

توضيح كوتاه در مورد ستاد فرمان اجرايي
اين ستاد در سال هاي ابتدايي انقلاب پس از دستور مصادره اموال سران نظام پهلوي و بعضي از سرمايه داران بزرگ راه اندازي شد و صدها هزار متر زمين و خانه شامل اين قانون را مصادره نمود. در آن سال ها به دليل فشارهاي مختلف و جو خاص حاكم بر كشور كسي تاب مقاومت مقابل اين ستاد را نداشت و از طرفي افراد حاضر در اين بخش توانسته بودند با اين قانون چهره هاي خاصي را در شمال تهران صاحب مال و منالي فوق العاده نمايند. نگاهي به سران جمهوري اسلامي كه در مناطق خاص اعيان نشين تهران اقامت دارند نشان مي دهد كه بيشتر اين خانه ها در همان روزهاي اول تقسيم شده است. اما در ميانه هاي دهه 60 و حتي 70 بعضي از نقاط مخفي مانده و يا حتي واگذار شده، به صورت زوري تصرف شد و صداي مالكين آن هم به جايي نرسيد. حالا پس از 25 سال از انقلاب 57 كه تمامي اموال مورد نظر مصادره شده، اين ستاد دست به مصادره و تصرف به زور اموالي در شمال تهران نموده كه صاحبان واقعي آن مشتي كشاورز ضعيف و ريشه دار منطقه است. در اين راستا سلسله اي از اقدامات مسئولان اين ستاد را به جهت روشن شدن اذهان عمومي براي سايت وزين گويا ارسال مي نمايم.
كامران ميزاني 22/4/83
قسمت اول
تصرف زمين هاي سوهانك
در ماه هاي پاياني سال 82 زمين هاي منطقه اي از روستاي سوهانك در شمال تهران و در مجاورت ازگل پس از بررسي هاي كارشناسي! به صورت چكشي و شبانه به تابلوهاي قهوه اي رنگ ستاد فرمان اجرايي امام مزين شد. صبح روز بعد صاحبان كشاورز و ساكن بومي اين روستا وقتي به باغ ها و زمين هاي خود مراجعه كردند، دريافتند كه از اين پس زميني به نام خود و باغي به آدرس مراجعه كرده ندارند. چند مراجعه كوچك به ستاد فرمان اجرايي آنها را با توجيه و تهديد ارتباط با بهايي ها فراري داد و مشتي خانواده ضعيف كشاورز كه زندگي خود را از راه كشت سبزيجات و گيلاس و زردآلو مي گذراندند، خانه نشين نمود. در مقابل ستاد اجرايي بخشي از اين زمين ها را بلافاصله به قيمت متري 300 هزار تومان به تعاوني مسكن دادگستري استان تهران فروخت. ولي تا اين لحظه هيات امناي تعاوني اجازه نداده اند كه در اين زمين ها با توجيه صاحب دار بودن، ساخت و سازي صورت پذيرد.
قسمت دوم
تصرف زمين هاي لوگان فشم
لوگان از بخش هاي شمالي فشم است. اين بخش از روستاي فشم كوهستاني و صعب العبور است و زمين هاي بسياري در قطعه هاي بسيار بزرگ كه كمترين آن 10 هزار متري است وجود دارد. اين زمين ها از اموال شخصي مردم است ولي به مصادره ستاد اجرايي فرمان درآمده است. اين زمين ها قيمت زيادي ندارند ولي با طرح توسعه شهر فشم بي شك از قيمت حال كه در ميان 10 تا 30 هزار تومان است به متري يك ميليون هم خواهد رسيد. اين قسمت از فشم قرار است توسط خانواده موسوي صاحبان شركت ايران توحيد كه از بستگان برادر رفسنجاني مي باشند به عنوان شهرك ديپلماتيك ساخته شود و با قيمت هاي نجومي تقديم سفارتخانه هاي خارجي در تهران شود. بخش ديگري از زمين ها قرار است توسط شركت تازه تاسيس سرمايه گذاري و توسعه مسكن ستاد فرمان اجرايي امام كه حسين قريب ( مديرعامل فعلي باشگاه استقلال تهران ) مديرعامل آن مي باشد به صورت گسترده خانه سازي شود. اين خانه سازي براساس طرحي 5000 واحدي است كه با حمايت شخص ايرواني رئيس ستاد توسط قريب كه يكي از بستگان وي مي باشد انجام مي پذيرد. حسين قريب يكي از مديراني است كه به خاطر جلوگيري از افتضاح هاي مالي در شركت ساختمان نفت ايران اخراج شده بود ولي بلافاصله توسط ايرواني به ستاد فرمان اجرايي و در شركتي موازي منصوب شده است.

قسمت سوم
پروژه برج هاي جردن
از دستاوردهاي بزرگ جناب ايرواني ساخت 4 برج با 400 واحد در جردن مي باشد. اين برج ها از زمين هايي است كه پس مصادره به دست آمده و توسط سرمايه محسن رفيق دوست تبديل به برج شده و قرار است در آگهي هاي مفصل و تبليغاتي جديد به فروش برسد. برج هاي مورد نظر در خيابان گلدان، گلشهر، روانپور و عاطفي است. حتي يكي از اين برج ها كه به يكي از خانه هاي امن وزارت اطلاعات كه بالاتر از سوپر جردن است، اشراف بوده ولي هنوز به كار خود ادامه مي دهد و كسي نتوانسته مقابل ساخت آن را بگيرد. جالب است بدانيد دفتر شركت سرمايه گذاري مسكن ستاد اجرايي در خيابان آرش جردن و در برجي تازه ساز قرار دارد كه از همين زمين ها مي باشد. در مورد پروژه هاي جردن همين بس كه وقتي رفيق دوست وقتي در اين پروژه سود سرشاري را نصيب ستاد اجرايي كرد بلافاصله ايرواني دستور بخشش زمين هاي بسيار جالبي را به وي داد چون پروژه جردن به صورت 60 به 40 ميان رفيق دوست و ستاد تقسيم شده است. بهاي ساخت اين 400 واحد در كل به متري 200 هزار تومان نرسيده است ولي در حاضر با قيمت متري يك مليون و دويست هزار تومان در حال پيش فروش است. پيش بيني مي شود كه اين قيمت تا يك ميليون و پانصد نيز پيشروي كند. نكته جالب در اين برج ها خريد آن توسط جواناني وابسته به خانواده قدرت در ايران است. جواناني كه شايد بيشتر به دنبال خانه امني باشند تا سرپناه !! نكته بسيار جالب ديگر اشراف اين برج ها به خصوص دو مورد آنها به محوطه صداوسيما است. به طوري كه در گزارش ذكر شده در حراست ستاد اجرايي تاكيد شده بايد بام هاي اين برج ها مسدود شود تا احتمال حمله موشكي از اين برج ها به صداوسيما به حداقل برسد !

قسمت چهارم
بخشش زمين به آتي شهر
در قسمت اول از تصرف زمين هاي سوهانك خبرهايي منتشر شد. اما شايد بد نباشد بدانيد كمي از شعار جالب : آتي ساز آتي شهر را مي سازد، توضيحاتي را براي شما بگويم. آتي ساز شركت ساختماني بنياد مستضعفان است كه در سال هاي قبل در معامله سوري به محسن رفيق دوست واگذار شد. وي براحتي توانسته خلاف قواعد شهرسازي در مجموعه آتي ساز چند برج جديد را بسازد و براحتي پيش فروش نمايد. اما بخش جذاب زماني بود كه ستاد اجرايي فرمان امام روي زمين هاي آتي ساز و حتي پروژه جديد به رفيق دوست بند كردند و جز واگذاري آن به ستاد فكر نمي كردند. اين درگيري به بالاترين حد رسيد تا اينكه خود رفيق دوست به ديدار ايرواني رفت و وقتي اين جلسه پايان يافت طرح جردن متولد شد. ايرواني كه اصولا سعي مي كند خريدار و فروشنده را براي روز مبادا نگاه دارد. زمين هاي باغ معروفي به نام سردار را در منطقه سوهانك تهران متري 5000 تومان به رفيق دوست فروخت. اين زمين ها در حال حاضر توسط شركت رفيق دوست كه همان آتي ساز است براي پروژه آتي شهر زير كشت قرار دارد !! زمين هاي كشاورزي كه بهترين گيلاس و زردآلو كوهپايه البرز در آن پرورش مي يافت و در كشت بادام بي نظير بود، براحتي از دست صاحب اصلي آن خارج و به رفيق دوست هديه شد.

قسمت پنجم
كمك مالي به باشگاه استقلال تهران
زمين هاي شمال سوهانك پس از تصرف در سال 82 بركت فراواني داشت چون 4000 متر آن در دو سند 2000 هزار متري به حسين قريب مديرعامل باشگاه استقلال به قيمت متري 1200 تومان فروخته شد ! بلافاصله باشگاه استقلال نيز زمين ها را با واسطگي شركت برج آبي به يكي از شركت هاي خانه سازي در شمال تهران فروخت. ارزش فروش اين زمين ها بالغ بر 3 ميليارد و دويست ميليون تومان است كه 640 ميليون تومان پورسانت برج آبي در اين معامله بود كه به نفع خود دريافت نمود، در حالي كه هنوز 4 ميليون و هشتصد هزار تومان قيمت خريد زمين ها از طرف باشگاه استقلال به حساب ستاد اجرايي پرداخت نشده است ! اين زمين ها بخش كوچكي از كمك ها بود چون سه ماه پيش در اوج بحران مالي تيم استقلال، ايرواني رئيس ستاد اجرايي به كمك حسين قريب آمد و 250 ميليون تومان را به حساب باشگاه استقلال واريز نمود. نكته مبهم اين بود كه در همان روزها حكم جلب قريب به خاطر خريد يك بازيكن مشهدي توسط باشگاه ابومسلم در دست مامور اجرا بود. درست دو هفته بعد از اين ماجرا نيز 100 ميليون تومان مهرعليزاده از ترس تصرف زمين هاي جنوبي مجموعه انقلاب توسط ستاد اجرايي به حساب باشگاه استقلال واريز نمود و كمي بعد بازهم فدارسيون فوتبال براي اينكه بي دغدغه ساختمان جديد خود در خيابان سئول را در اختيار بگيرد. يك بار 50 ميليون تومان و بار دوم 70 ميليون تومان به حساب باشگاه استقلال واريز نمود. موضوع زماني جالب تر شد كه سردار محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام حاضر شد براي اينكه پسر دومش به راه اولي نرود و در تمرينات و بازي هاي استقلال حاضر شود. مبلغ 200 ميليون تومان را به حساب باشگاه استقلال واريز كند و البته يكي از شركت هاي وابسته به خود را مامور كرد كه با آيوا حمايت مالي استقلال را در سال 82 به عهده بگيرد. آيوا 600 ميليون تومان به استقلال پرداخت نمود كه از اين ميان تنها 350 ميليون و البته 50 ميليون ديگر به حساب تيم ريخته شد.

قسمت ششم
پروژه تركيه و ويلاهاي تفريحي ستاد
پس از تجربه آل هاشمي در خصوص ساخت ويلاهاي تفريحي در اسپانيا، يونان و ايالات متحده حالا نوبت به ستاد اجرايي فرمان امام رسيده كه در يكي از شهرهاي تركيه ويلاهاي تفريحي را بسازد. اين ويلاها كه در زمين هاي چند ژنرال دوران پهلوي احداث مي شود نوعي معامله بوده است. اين ژنرال ها حاضر شده اند پروژه ساخت اين دهكده هاي تفريحي توسط شركت برج آبي انجام شود و سهمي به ستاد برسد. در مقابل نيز ستاد در تهران زمين ها و خانه هاي اين شخصيت ها را به آنها باز پس دهد. در مرحله اول حسين قريب و كامران منزوي مديرهيات مديره و مديرعامل برج آبي در نوروز 83 راهي تركيه شدند و شرايط اجراي اين طرح را بررسي نمودند. در جلسه دوم كه در نيمه دوم ارديبهشت در تهران انجام شد قرار بر اين شد 500 واحد ويلايي در اين زمين ها احداث شود و در مقابل ستاد اجرايي با مصادره منطقه اي به نام سوترطلا كه بالغ بر 120 هزار متر مربع در لشگرگ و پشت پارك جنگلي سوهانك واقع شده بود را به طرف مقابل هديه كند. اين برنامه در سفري كه قريب و منزوي مردادماه به تركيه خواهند داشت به نتيجه مي رسد و قرارداد رسمي منعقد خواهد شد.

قسمت هفتم
شركت برج آبي و پيمانكاري ستاد اجرايي
حسين قريب وقتي به شركت سرمايه گذاري و مسكن ستاد اجرايي فرمان امام منصوب شد. شركتي با عنوان برج آبي راه اندازي كرد. وي در اين شركت رئيس هيات مديره بود كه سهام داراني مثل علي تاجرنيا ( نماينده مجلس ششم )، علي نظري ( نماينده مجلس ششم )، نظر جويباري ( صاحب يكي از كارخانه هاي قطعه سازي و از نزديكان غروي مديرعامل سابق ايران خودرو )، كاظم اوليايي ( از مديران ستاد اجرايي فرمان حضرت امام ) و مدير عاملي را به كامران منزوي ( از دوستان قديمي خودش ) واگذار كرد و براحتي توانست پيمانكاري پروژه هاي ستاد را در يك سال گذشته به اين شركت بياورد. اين شركت قرار است بزودي احداث پروژه تركيه را آغاز كند. اين پروژه 500 واحدي قرار است در مناقصه اي سوري به قيمت 3 ميليون دلار به برج آبي واگذار شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

برج آبي به تازگي پيشنهاد انجام بازسازي ورزشگاه تختي تهران را به مهرعليزاده تقديم نموده كه هنوز جوابي از سوي رئيس سازمان تربيت بدني داده نشده است. از طرفي شركت برج آبي ويلاي بزرگ 5000 متري را در لواسان ساخته است كه به ميهماني هاي خصوصي و محافل اقتصادي وابسته به خود ستاد است. گفته مي شود اين ويلا يا ساختمان عظيم قبلا به يكي از تجار بزرگ ايراني تعلق داشته كه پس از مرگ دخترش از ايران رفته و در نبود وي اموالش به تاراج رفته است.
قسمت هشتم
مصادره زمين هاي لويزان
اين بخش از مصادره قرار است طي هفته هاي آتي در منطقه قديمي ده لويزان صورت پذيرد و 60 هزار متر مربع از زمين هاي اين منطقه مصادره شود. قرار است در اين زمين هاي بادآورده ستاد با همكاري كميته امداد يك شهرك جديد طراحي و بسازد كه به صورت نصف به نصف ميان آنها تقسيم شود. هدف اصلي اين شهرك اسكان كارمندان كميته امداد در تهران است ولي با توجه به نوع ساخت و ساز و مشتريان ستاد بعيد به نظر مي رسد كه نيمه ستاد به افراد محتاج مسكن واگذار شود. در ماكت اين طرح كه چندي پيش از دفتر حسين قريب به دفتر ايرواني انتقال پيدا كرد، نمايي از طرحي بي هويت وجود داشت كه هيچ شباهتي به معماري ايراني يا چيزي شبيه معماري شرقي ندارد. از طرفي قرار است انجام مراحل پس از سفت كاري اين طرح نيز توسط شركت برج آبي انجام شود و در اين بخش برج آبي در مناقصه اي سوري به ازاي هر واحد 2 ميليون تومان خواهد گرفت. شايد جالب باشد كه اين زمين هاي جديد مورد نظر ستاد اجرايي به قدري حساسيت به وجود مي آورد كه شايد منطقه لويزان را به بحران بكشاند ولي ستاد بي توجه به مردم فقير نشين اين قسمت و البته هشدارهاي ارتش براي جلوگيري از ساخت يك مجتمع بزرگ مسكوني همچنان برنامه هاي خود را ادامه مي دهد.

قسمت نهم
سابقه همكاري ستاد و كميته امداد
ستاد در سال 72 به واسطه تصرف زمين هاي كورس سرمايه دار معروف به همكاري با كميته امداد دست زد. اين باغ كه وسعتي نزديك به 80 هكتار داشت در بهترين نقطه زمين هاي معروف خرگوش دره نو واقع شده بود كه پس از انقلاب توسط يكي از كشاورزان قديمي كه از قضا پدر يك شهيد منطقه نيز بود اداره مي شد. حكايت هاي مردم از بخشيده شدن اين باغ به خانواده شهيد حكايت دارد ولي از سوي مقابل دادگاه انقلاب از فرزند كورس كه در ايران حضور دارد خواسته بود كه با مراجعه به زندان اوين اين زمين را به نام خانواده شهيد كند ! اين درخواست موجب شده بود وي كناره گيري كند و در اين بزم بزرگ ستاد اجرايي با كنار زدن بنياد مستضعفان يك تنه صاحب اين باغ بزرگ شد و اين مقدمه اي براي حضور ستاد در منطقه لشگرگ و تصرف زمين ها شد. بعدها اين باغ به ارزش يك ميليارد تومان به كميته امداد فروخته شد و اين خريد بزرگ منجر به حضور جناب نيري در روستاي سوهانك براي زندگي شد. نيري پس از خريد منزل يكي از معاونان دولت هاشمي در اين روستا ساكن سوهانك شد و بر روند ساخت مجتمع ساختماني كميته امداد نظارت داشت. جسته گريخته ارقامي بين 150 ميليارد تومان در خصوص ساخت بيش از 60 هزار متر مربع ساختمان در اين باغ عظيم به گوش مي رسد و با آنچه ديده مي شود متناقض نيست. كميته امداد همچنين در مورد زمين هاي اطراف باغ فولادي و باغ بنانيه كه مربوط به خانواده هاي زرتشتي قبل از انقلاب اين منطقه است نيز با كمك ستاد اجرايي توانست مجتمع هاي بزرگ مسكوني بسازد كه تا به حال توانسته بيش از 1200 خانوار را در خود جاي دهد.

قسمت دهم
مصادره ارتفاعات ولنجك
از اقدامات جالب ايرواني و حسين قريب در شركت ساختمان ستاد اجرايي تصرف زمين هاي ارتفاعات ولنجك است. اين زمين ها براساس قوانين شهرداري تهران قابل ساخت و ساز نيست و بايد به عنوان حريم منطقه شهري دست نخورده باقي بماند. ولي برعكس ستاد اجرايي با تصرف آنها قصد ساخت مجموعه بزرگ مسكوني بام تهران را دارد كه قبل از اين توسط بنياد در شهرك كارمندان دولت ولنجك در سال هاي 72 و 73 انجام شد اما به مرور پشت برج هاي ولنجك بام تهران نيز مثل كف تهران شد. حال باز در پروژه اي هم مانند قرار است ارتفاعات ولنجك نيز زير كشت برج و مجتمع مسكوني برود. مهمترين هدف ستاد اجرايي پس از حضور و تثبيت اين منطقه مصادره تله كابين توچال است تا بتوانند از اين مسير پروژه ويلاهاي كوهستاني توچال را كه قرار در ارتفاعات 3000 متري توچال و در جوار ايستگاه هفت تله كابين ساخته شوند را راه اندازي نمايند. اين بخش بسيار مهم به نحوي برنامه ريزي شده كه مصالح ساختماني توسط هلي كوپترهاي بزرگ به ارتفاعات انتقال يابد و پس از 9 ماه بزرگترين مركز تفريحي در ايران ساخته شود. حسين قريب سعي دارد با دوستان جهادي خود در وزارت جهاد و كشاورزي دست به اين پروژه عظيم بزند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9973

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خبرهايي از ستاد فرمان اجرايي امام (مصادره اموال)، امضا محفوظ' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016