سه شنبه 9 خرداد 1385   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پدر اينترنت، شبكه جهاني را آماده تكامل براي ورود به مرحله بعدي دانست، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۵/۰۳/۰۹‬

محقق انگليسي "سر تيم برنرز-لي" كه پدر و مخترع اينترنت محسوب مي‌شود در همايش "ورلد وايد وب" (‪ (W3C‬اعلام كرد اينترنت هم‌اكنون آماده برداشتن يك قدم مهم در مسير تكامل خود است.

به گزارش سايت اينترنتي "نيوزفكتور"، "برنز-لي" در اين همايش اعلام كرد بيست سال ديگر چنين روزهايي دوران اوليه و جنيني اينترنت محسوب خواهد شد. وي افزود: تغييرات انقلابي در اينترنت اجتناب ناپذير است.

"برنرز-لي" و همفكران او از بوجود آمدن "اينترنت معنايي"(‪Internet‬ ‪ (Semantic‬خبر مي‌دهند كه پيش‌بيني مي‌شود در آينده اين اينترنت بتواند در زمينه پردازش اطلاعات كاربران فعال شده و بهتر بتواند اطلاعات موجود در وب سايتهاي مختلف را به كاربران ارائه دهد.

"اينترنت معنايي" با كاربران تقابل بيشتري داشته و از اطلاعات صوتي و تصويري و فناوري‌هاي اجتماعي استفاده بيشتري خواهد كرد و به گفته كارشناسان در زمينه كاربردهايي نظير تجارت الكترونيك، شباهت چنداني به اينترنت فعلي نخواهد داشت.

به گفته كارشناسان، در آينده فناوري‌هاي جديد دسترسي و جستجوي اطلاعات جايگزين روش فعلي جستجوي اطلاعات توسط كليدواژه‌ها در موتورهاي جستجو خواهد شد كه اين امر كارايي بالاتر اينترنت را به دنبال خواهد داشت.

"برنرز-لي" در همايش "‪ "W3C‬بيان داشت در آينده وب سايتها، لينكها، مطالب صوتي و تصويري و بانكهاي اطلاعاتي موجود در اينترنت "هوشمندتر" از وضعيت فعلي بوده و در مقايسه با وضعيت فعلي اطلاعات بيشتري را در اختيار كاربران قرار خواهند داد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گفته "آلكس ليندن" كارشناس موسسه تحقيقاتي "گارتنر"، استفاده از زبانهاي جديد برنامه‌نويسي شكل‌گيري "اينترنت معنايي" را ممكن خواهد كرد.

وي افزود: خدمات "فروگل"(‪ (Froogle‬كه هم‌اكنون "گوگل" در موتور جستجوي خود ارائه كرده است، يك مثال ابتدايي از "اينترنت مفهومي" است كه تجربه استفاده از اينترنت را براي كاربران بهبود خواهد بخشيد.





















Copyright: gooya.com 2016