چهارشنبه 15 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازيکـن ایـــرانی الاصــل در نـوکمپ، بهرنگ صفری برابر بارسلونا ۹۰ دقيقه بازی کرد، ايسنا

رقابت‌های ليگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه شب در حالی با برگزاری ديدارهای گروه A تا D دنبال می شد که تيم بازل سوئيس با بازيکن ايرانی خود سرانجام موفق شد به نخستين امتياز خود در اين رقابت‌ها دست پيدا کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، تيم بازل سوئيس سه شنبه شب ميهمان بارسلونا و ورزشگاه نوکمپ بود و موفق شد به همراه بازيکن ايرانی الاصل خود "بهرنگ صفری" به تساوی يک-يک برابر آبی و اناری پوشان دست پيدا کند. پيشينه "صفری" که ۹۰ دقيقه برابر يکی از بهترين تيم‌های فوتبال اروپا بازی کرد به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بهرنگ صفری متولد ۹ فوريه ۱۹۸۵ در تهران است که به عنوان يک بازيکن ايرانی الاصل برای تيم بازل سوئيس توپ می‌زند. وی در سن دو سالگی به همراه خانواده‌اش از ايران به سوئد مهاجرت کرد و آنها در شهر کوچک هوگاناس مستقر شده و بعدها به شهر لاند نقل مکان کردند. در آن زمان بهرنگ پنج ساله بود.

صفری يک بازيکن بسيار سرعتی است و به عنوان يکی از بزرگترين استعدادهای فوتبال سوئد به شمار می‌رود.

** مالمو

صفری در جولای ۲۰۰۴ نخستين بار برای باشگاه مالمو به ميدان رفت. وی طی چهار سال حضور در اين تيم ۵۹ بار به ميدان رفته و با توجه به پست تخصصی‌اش يعنی دفاع وسط دو گل برای مالمو به ثمر رساند. صفری به همراه "مالمو" در نخستين فصل حضورش در اين تيم به قهرمانی در آلسونسکان دست يافت و فصل بعد از آن ضمن قرار گرفتن در ترکيب اصلی "مالمو" به اين تيم کمک کرد تا به قهرمانی در جام "افس پيلسن" در ترکيه دست يابد.

** بازل

روز ۱۵ ژوئن ۲۰۰۸ باشگاه "مالمو" اعلام کرد که صفری به باشگاه سوئيسی بازل فروخته شده است. او نخستين بار در روز ۲۳ جولای ۲۰۰۸ برای بازل برابر گراس‌هاپر به ميدان رفت و در پيروزی يک بر صفر تيمش نقش داشت. صفری نخستين بار در ۳۰ جولای ۲۰۰۸ در رقابت‌های اروپايی پيراهن بازل را برابر گوتبورگ در بازی‌های مقدماتی ليگ قهرمانان اروپا به تن کرد.

** عرصه ملی

بهرنگ صفری به عنوان يک هافبک چپ طی ديدارهای دوستانه تيم ملی سوئد در ژانويه ۲۰۰۸ به اين تيم دعوت شد. او در تمامی اين ديدارها که با پيروزی يک بر صفر برابر کاستاريکا، شکست دو بر صفر برابر آمريکا و تساوی صفر – صفر برابر ترکيه همراه بود، حضور پيدا کرد. صفری در نخستين حضور ملی خود برابر کاستاريکا تنها گل تيمش را با ارسال توپ برای ساموئل هولمن فراهم ساخت. صفری ۲۳ ساله نتوانست در ترکيب تيم ملی سوئد در رقابت‌های يورو ۲۰۰۸ جايی برای خود پيدا کند.





















Copyright: gooya.com 2016