سه شنبه 5 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زندگی موسس ویکی‌لیکس فیلم می‌شود، ایسنا

زندگی «جولین آسانژ»، بنیانگذار سایت «ویکی لیکس»، فیلم می‌شود. این فیلم زندگینامه‌ای براساس کتاب «خطرناک‌ترین مرد روی زمین» به قلم «اندرو فولر»، گزارشگر استرالیایی ساخته خواهد.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام ورایتی این فیلم توسط «بری جوزفسون» و «میشل کرام» تهیه و تولید می‌شود.

جولین پل آسانژ یک فعال اینترنتی و روزنامه‌نگار اهل کشور استرالیاست. او به خاطر نقشی که در ویکی‌لیکس دارد شناخته شده است. آسانژ قبل از اینکه نقش فعلی خود را به عنوان سخنگو و سردبیر ویکی‌لیکس داشته باشد، یک دانشجو ریاضیات و فیزیک، یک هکر و برنامه‌نویس رایانه بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در حالی که تمامی روزنامه‌ها او را بنیانگذار با رییس ویکی‌لیکس نامیده‌اند او این ادعا را رد کرده ‌و گفته‌است که «من خود را بنیانگذار ویکی‌لیکس نمی‌دانم».

در سپتامبر سال 2010 اعلام شد یک دادگاه قضایی در سوئد پرونده مربوط به تجاوز جنسی توسط آسانژ را بازگشایی و وی را احضار کرده‌ است.آسانژ در این مورد گفت که اتهام‌های وارد شده برای تخریب شخصیت اوست.

در دسامبر 2010 اینترپل براساس حکم دادگاه سوئدی، حکم جلب بین‌المللی آسانژ را صادر کرد. در 30 نوامبر 2010، اینترپل آسانژ را در فهرست سرخ خود برای افراد تحت تعقیب قرار داد اما به تعقیب آن یک ضمانت بازداشت اروپایی برای او صادر شد. او برای اتهام‌های واردشده به دلیل «جرم جنسی» تحت تعقیب است.

جولیان آسانژ توسط پلیس لندن دستگیر شد. او پس از چند روز به قید وثیه آزاد شد. وی که به اتهام آزار و تجاوز جنسی تحت تعقیب اینترپول بود بالاخره در لندن دستگیر شد. تخمین زده می‌شود وی قبل از دستگیری اقدام به راه اندازی 500 سایت آینه‌ای مشابه ویکی لیکس کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016