شنبه 7 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تور اروپايی گروه دستان با اجرای آلبوم "به نام گل سرخ" فروردين سال آينده آغاز می‌شود، ايسنا

تور اروپايی گروه «دستان» با اجرای «به نام گل سرخ» با صدای سالار عقيلی و همراهی يک هنرمند هندی از ماه آپريل سال ۲۰۱۰ ـ فروردين ماه سال ۸۹ ـ آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار موسيقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، آلبوم «به نام گل سرخ» که بهمن ماه سال ۸۷ منشر شد و «حميد متبسم» آهنگساز آن در يادداشتی کوتاه در سال ۸۶ درباره اين آلبوم، می‌گويد: «اولين باری که اين شعر را شنيدم آنقدر سواد خواندن نداشتم که خود نگاهی بر « کوچه باغهای نيشابور» شفيعی کدکنی بياندازم، ليکن آهنگ کلمات و پيام روشن آن تاثيری ژرف وفراموش نشدنی در روح کودکانه من گذاشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




آن روزها در خانه ما، شعر و موسيقی جای پرارزشی داشت. مادرم دارای طبعی لطيف و موسيقايی بود، پدرم تار می‌نواخت و فروشگاه لوازم و صفحات موسيقی داشت، برادران بزرگتر يکی نوازنده ويلن و ديگری عاشق شعر بود و گاهی شعری از او در مجله فردوسی به چاپ می‌رسيد. ذوق و شوق موسيقی و شعر در خواهر و برادران ديگر هم، هميشه بود و هست.خانه ما برای من اولين مکتب هنر بود.گوش فرا دادن به موسيقی هنرمندانی چون محجوبی و بنان، آشنائی با شعر بزرگانی چون شفيعی کدکنی، پايه‌گذار آينده هنری من شد و مرا برای گسترش آموخته‌هايم به مدارس تخصصی هنر سوق داد و امروز نيز اين شوق وجسارت را به من می‌دهد تا «به نام گل سرخ» را به آهنگی و آوازی ديگر تقديم شما کنم.»

او در ادامه اين يادداشت آورده است: «کلام شفيعی کدکنی دلت را گره می‌زند با آن ور دنيا، مرز نمی‌شناسد و برای همه انسانهاست، باشد که «به نام گل سرخ» نيز چنين کند. زهی سعادت که ساز بدستان توانمند «دستان» و ديگر نوازندگان اين اثر و خوش صدائی همچو سالار عقيلی در اين نغمه هم‌آواز من‌اند تا «به نام گل سرخ» را عاشقانه بخوانيم.»

در اين آلبوم هنرمندانی همچون سعيد فرج پوری با کمانچه ، پ‍ژمان حدادی با تنبک، بهنام سامانی با کوزه و حسين بهروزی‌نيا با بربط‌ ،رضا آبايی با قيچک و پويا سرايی با سنتور و ... متبسم را در ساخت قطعات اين آلبوم همراهی کرده‌اند.

به گزارش ايسنا،در تور اروپايی اين مجموعه نيز قرار است «راجيب چاکرابورتی» هنرمند هندی گروه دستان را همراهی کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016