جمعه 1 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نگاهي به افت وخيز قيمت ها در هفته اي که گذشت، ابتکار

از ماهها پيش رکود در بازارهاي جهان بازار ايران را هم دستخوش ناملايمات فراواني کرده بود به طوريکه به گفته مردم و کارشناسان بازار ايران در رکود به سر مي برد زيرا به علت رکود اقتصادي دادو ستد تا حد زيادي کاهش يافته بود و در نتيجه افت وخيزي در قيمتها وجود نداشت.اما در هفته هاي اخير با بهتر شدن اوضاع برخي از بازارها با تحولاتي روبه رو شدند از جمله بازار خودرو که اين هفته با نوسان زيادي در قيمت ها همراه بود که اين نوسانات معمولا در راستاي افزايش قيمت ها بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




خودروهاي گازسوز که مدت مديدي با کاهش اقبال عمومي همراه بودند، اين هفته نسبت به هفته هاي قبل پر رونق ترشده بود.اين در حالي است که اين بازار از مدتها پيش در سکون و آرامش به سر مي بردتا اينکه در هفته جاري با افزايش قيمتها جاني دوباره گرفت. لپ تاپ از دسته کالاهايي است که طي سال هاي اخير کاربردي عمومي تر يافته و هر از چندگاهي شاهد حضور مدلي جديد و پيشرفته از آن در بازار هستيم. طبق اعلام برخي از فعالان بازار، قيمت انواع مختلف اين کالا در بازار طي يک هفته اخير ثابت بوده و تغيير چنداني نکرده است. اما با انتشار خبر ورود مدل هاي جديد لپ تاپ به بازار طي دو روز گذشته اين احتمال وجود دارد که طي روزهاي آينده شاهد رشد مجدد قيمت اين کالا در بازار باشيم. برخي از فعالان بازار نيز معتقدند نرخ برخي از مدل هاي لپ تاپ در بازار طي دو هفته اخير در حدود2 تا 5 درصد کاهش يافته است.اما اين روزها بازار دوربين هاي عکاسي ديجيتال هم با رکود اقتصادي درگير است، با اين حال بازار اين محصولات معمولا پررونق بوده است.

در اين ميان مثل هميشه بعضي مدل ها از بعضي برندها طرفداران بيشتري داشته و به اين دليل در دسته محصولات پرفروش هم قرار مي گيرند.در همين راستا به گفته کارشناسان و فعالان بازار، اين روزها در بازار انواع دوربين هاي عکاسي ديجيتال و در ميان مدل هاي مختلف و متنوعي که وجود دارد، برخي مدلها از اقبال بيشتري در ميان خريداران برخوردار بوده اند.درحالي که گفته مي شود برخي از کاربران به واسطه سيم کارت هاي ارزان قيمت هم اکنون دوسيم کارته شده و به سمت خريدن گوشي جديد رو آورده اند، اما ظهور گوشي هاي دوسيم کارته باعث شده تا بسياري از اين کاربران قيد حمل دوگوشي را زده و به سمت خريد اين نوع از گوشي ها رو آورند. از سوي ديگر و از آنجايي که تا همين چند ماه پيش عمده گوشي هاي دوسيم کارته در بازار گوشي هاي چيني بي کيفيت بوده اند، اما با ورود گوشي هاي دوسيم کارته سامسونگ به نظر مي رسد که اين برند توانسته بيشتر مورد استقبال اين نوع از کاربران قرار گيرد.

اما بازار تلفن همراه که اين روزها بيشتر از قبل حالتي سکون به خود گرفته است، در بخش گوشي هاي دوسيم کارته، گوشي هاي ارزان قيمت و نيز گوشي هاي هوشمند لمسي وضع ديگري به خود گرفته است. به طوري که هم اکنون در همين بازار راکد اما اقبال اندک مخاطبان بازار به اين گوشي ها بيشتر از قبل است. لوازم خانگي هم پس از يک افزايش قيمت ناگهاني با رکود شديد و کاهش قيمت رو به رو شد به طوريکه به گفته فروشندگان استقبال کم مردم و اميد براي ارزانتر شدن قيمتها اين بازار را هر روز با رکود بيشتري رو به رو مي کرد اما با آغاز بهار و افزايش مراسم عروسي و بهتر شدن اوضاع اقتصادي بازار لوازم خانگي هم جاني دوباره گرفت به طوريکه طي هفته جاري در برخي از موارد هم تا حدي افزايش قيمت وجود داشته است.





















Copyright: gooya.com 2016