یکشنبه 25 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صدور شناسنامه جمهوری اسلامی ايران برای ايرانيان مقيم خارج، مهر

رئيس سازمان ثبت احوال استان تهران به صدور شناسنامه و کارت ملی برای ايرانيانی که هنوز شناسنامه جمهوری اسلامی ايران را دريافت نکرده اند، اشاره کرد و گفت: اين افراد می توانند برای دريافت شناسنامه جديد به سازمانهای ثبت احوال مراجعه کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




سيد احمد قشمی در گفتگو با خبرنگار مهر با با بيان اينکه هر ماه حداقل ۱۰۰ نفر برای دريافت شناسنامه جمهوری اسلامی مراجعه می کنند، افزود: اغلب اين افراد را ايرانيان مقيم خارج تشکيل می دهند که بعد از مراجعه به کشور برای تعويض شناسنامه خود به سازمانهای ثبت احوال مراجعه می کنند که به دنبال آن کميته ای در سازمان ثبت احوال تشکيل می شود که برای صدور شناسنامه اين افراد تصميم گيری و بعد از نهايی شدن نظرات، شناسنامه صادر می شود.

رئيس سازمان ثبت احوال استان تهران همچنين به صدور کارت شناسايی ملی اشاره کرد و اظهار داشت: شهروندان تهرانی هيچ محدوديتی در دريافت کارت ملی ندارند و می توانند با مراجعه به سازمانهای ثبت احوال کارت ملی خود را دريافت کنند.

صدور کارت ملی از سال ۱۳۸۰ آغاز شده و تاکنون ۵۰ ميليون ايرانی کارت شناسايی ملی دريافت کرده اند.

قشمی ادامه داد: هر ماه ۱۸ هزار نوجوان ايرانی به سن قانونی می رسند که بايد برای آنها کارت ملی صادر کنيم و به همين دليل صدور کارت ملی هميشه ادامه دارد.

به گفته قشمی با سامانه جديدی که در سازمان ثبت احوال راه اندازی شده صدور کارت ملی جديد و المثنی برای شهروندان تهرانی ۲۰ روزه خواهد بود.





















Copyright: gooya.com 2016