جمعه 18 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شرح شفيعی کدکنی بر غزليات مولانا منتشر شد، مهر

اثر تازه دکتر محمدرضا شفيعی کدکنی با عنوان "شرح گزيده غزليات شمس تبريزی" از سوی انتشارات سخن روانه بازار کتاب شد.
به گزارش خبرنگار مهر، اين کتاب شامل گزيده غزليات مولانا همراه با توضيحات و تقريرات دکتر شفيعی کدکنی است که پس از ۱۵ سال پژوهش سال گذشته آماده چاپ شد. اين کتاب در دو مجلد با قيمت ۳۳۰۰۰ تومان از سوی انتشارات سخن روانه پيشخوان کتابفروشی‌ها شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




تصحيح" منطق الطير"، " مصيب‌نامه" ، مجموعه پنج جلدی "پيران خراسان" و " قلندريه در تاريخ " (حاصل ۴۱ سال پژوهش) از ديگر آثار دکتر کدکنی محسوب می شود که انتشارات سخن آنها را منتشر کرده است.

از جمله پژوهشهايی که تاکنون بر ديوان شمس صورت گرفته، تصحيح زنده ياد بديع الزمان فروزانفر با عنوان" با غزلهای مولانا" می‌توان نام برد که در دهه چهل از سوی دانشگاه تهران و بعدها از سوی انتشارات اميرکبير منتشر شد.

از ديگر آثار پژوهشی که بر غزليات مولانا نوشته شده می‌توان به "شمس الحقايق" رضاقلی‌خان هدايت، "جذبات الهيه" اسد ايزد گرشاسب، "مکتب شمس" ابوالقاسم انجوی شيرازی،" گزيده غزليات شمس" شفيعی کدکنی، "رسول آفتاب" عبدالکريم سروش، "گزيده غزليات شمس" سيروس شميسا و "انسانم آرزوست" بهاالدين خرمشاهی اشاره کرد.

اين روزها همچنين کريم زمانی پديدآورنده "شرح جامع مثنوی معنوی" مشغول نگارش "شرح جامع ديوان کبير" است که به زودی منتشر خواهد شد.





















Copyright: gooya.com 2016