چهارشنبه 25 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سينماهای کرمانشاه تعطيل شدند!، ايسنا

رييس حوزه هنري کرمانشاه گفت: تعطيلي سينماها يک بحران فرهنگي است، فضاي سينما يک فضاي تأثيرگذار فرهنگي است که بايد از آن استفاده کرد.

عباس سروري در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه کرمانشاه، با اعلام خبر تعطيلي سينماها در کرمانشاه اظهار داشت: از مجموع سينماهاي موجود در شهر کرمانشاه فقط دو سينماي آزادي و پيروزي فعال بودند که متأسفانه به دليل ورشکستگي و نداشتن توان مالي لازم جهت اداره آنها، اين دو سينما هم به تعطيلي کشيده شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي گفت: سينماهاي ما در کرمانشاه وضعيت خوبي ندارند، فرسودگي سالن‌هاي سينما، نداشتن صندلي‌هاي مناسب و فضاي در خور شأن تماشاگر، وجود مشکل نور و صدا در سالن‌هاي سينما از جمله مشکلاتي است که سينما در کرمانشاه با آن مواجه است.

سروري تصريح کرد: کار اداره سينما بسيار سخت شده و متوليان امر توان مالي لازم براي اداره سالن‌هاي سينما، پرداخت حقوق و دستمزد پرسنل و هزينه‌هاي جانبي را ندارند، کمک‌هايي هم که از مرکز براي اداره سينماها مي‌شد، قطع شده و اين بحران گريبانگير سالن‌هاي سينما در کرمانشاه شده است.

وي افزود: تنها سينمايي که در حال حاضر در کرمانشاه به صورت چند منظوره فعال است و توسط بخش خصوصي اداره مي شود سينما فرهنگ است که عملاً از کاربري سينما دور شده، و به صورت چند منظوره مثلاً سالن ورزشي يا سالن نمايش، سيرک و غيره مورد استفاده قرار مي‌گيرد و اين تنها به دليل تأمين نشدن هزينه‌هاي جاري سالن سينما از طريق پخش فيلم است، که متوليان مجبور شده‌اند از اين سالن استفاده‌هاي ديگري داشته باشند.

رييس حوزه هنري کرمانشاه گفت: با تعطيلي سينماها در کرمانشاه، يک فاجعه فرهنگي درحال وقوع است، تعطيلي سينماها يک بحران فرهنگي است که نبايد اجازه داد به همين سادگي اتفاق بيافتد.

وي با اشاره به اينکه فضاي سينما يک فضاي تأثيرگذار فرهنگي است که بايد از آن استفاده درست شود، گفت: مردم سينما را دوست دارند و از آن استقبال مي کنند، اما کسي که براي ديدن فيلم هزينه مي‌کند انتظار دارد يک مکان آرام، راحت و در خور شأن براي او فراهم شود.


اين مقام مسوول افزود: سالن‌هاي سينما در کرمانشاه فرسوده شده‌اند و نياز به بازسازي دارند، سينماها خودگردان هستند و رديف اعتباري ندارند، جا دارد براي اين مشکل چاره‌اي انديشيد و براي آن بودجه خاصي را در نظر گرفت.

سروري در پايان خواستار توجه مسوولين و نهادهاي فرهنگي به سالن هاي سينما در کرمانشاه شد و افزود: هرچه سريعتر بايد براي اين موضوع چاره‌اي انديشيد، زيرا تعطيلي سالن‌هاي سينما در کرمانشاه با توجه به پيشينه غني فرهنگي اين استان در خور شأن آن نيست.





















Copyright: gooya.com 2016