سه شنبه 10 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

در سه سال اخیر 250 کتاب‌فروشی در تهران تعطیل شده است، خبرآنلاین

محمدعلی جعفریه عضو اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران در گفت‌وگو با خبرآنلاین از تعطیلی گسترده کتاب‌فروشی‌ها در شهر تهران خبر داد.

مسعود لواسانی: محمدعلی جعفریه، عضو هیأت مدیره اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران در گفت‌وگو با خبرآنلاین اعلام کرد در سه سال سال گذشته 250 کتاب‌فروشی به دلیل مشکلات موجود در عرصه نشر تعطیل شده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




یک عضو هیأت مدیره اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران با اعلام این خبر افزود: «روز به روز دایره فعالیت تنگ‌تر و شرایط برای کتاب‌فروشان سخت‌تر می‌شود؛ مسأله اصلی این است که در زمینه فروش و توزیع کتاب ما به نقطه پایانی رسیده‌ایم».

وی افزود: «در سه سال گذشته 250 کتاب‌فروشی تنها در سطح تهران تعطیل شده است و در شهرستان‌ها هم کتاب‌فروشی‌های قدیمی دارند تعطیل می‌کنند».

هم اکنون کار کتاب‌فروشی به صرفه نیست و از نشر اقتصادی کار کتاب‌فروشی دچار افت شده است و دیگر هیچ کسی سرمایه‌گذاری جدیدی در حوزه کتاب‌فروشی انجام نمی‌دهد. الان نیاز به سرمایه چند میلیونی برای کتاب‌فروشی نیاز است و دیگر کسی به دنبال دایر کردن کتاب‌فروشی نیست».

همه فعالان و دست اندرکاران نشر و کتاب چه در بخش خصوصی و چه بخش دولتی به این نتیجه رسیده‌اند که طرح کاربری فرهنگی نقطه پایانی فعالیت کتاب‌فروشی در ایران است.

ما در کشور نیاز به فروشگاه‌های بزرگ فرهنگی داریم که مانند همه جاهای دنیا همه محصولات فرهنگی را یک جا عرضه می‌کنند و در شرایط کنونی امکان ایجاد این چنین فروشگاه‌هایی وجود ندارد و با تصویب طرح کاربری فرهنگی چنین امری میسر می‌شود».





















Copyright: gooya.com 2016