شنبه 16 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"آواز گنجشک ها" در گلدن گلوب طنين انداز می شود، سرمايه

سرمايه - در کمتر از دو ماه تا برگزاری هشتاد و يکمين دوره اسکار و با اعلام نام آوازگنجشک ها در فهرست نامزدهای جايزه گلدن گلوب بخت اين فيلم و مجيدی برای حضور بار دوم در فهرست نهايی آکادمی سينمايی آمريکا بيشتر شد.«يورگ کامارا»، رئيس اتحاديه مطبوعات خارجی آمريکا که برگزار کننده جوايز سينمايی گلدن گلوب است، روز پنجشنبه فهرست ۵۳ فيلم که نامزد اوليه جايزه بهترين فيلم غيرانگليسی هستند را اعلام کرد. در ميان آنها فيلم هايی قرار داشتند که احتمال دريافت جايزه اسکار آنها بسيار زياد است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




آوازگنجشک های مجيد مجيدی يکی از فيلم هايی است که در صدر اين فهرست و در کنار فيلم هايی مانند کلاس و عقده بايدرمنهوف قرار دارد.
جوايز سينمايی و تلويزيونی گلدن گلوب که در سال ۱۹۴۴ از سوی انجمن رسانه های خبری هاليوود (HFPA) بنيان گذاشته شد، هر ساله در يازدهم ماه ژانويه معرفی می شوند. به گفته بسياری از منتقدان و نويسندگان سينمای جهان و با بررسی برندگان آن در ده دوره گذشته اين جايزه برای پيش بينی نتايج نهايی جايزه آکادمی سينمای آمريکا تاثير مستقيمی دارد. به طوری که در ۱۰ سال گذشته جايزه بهترين فيلم، بهترين کارگردانی و بهترين بازيگران در اين دو جايزه مشابهه هم بوده است.
نخستين نمايش داخلی «آواز گنجشک ها» جديدترين ساخته مجيد مجيدی کارگردان سينمای ايران در بيست و ششمين جشنواره فيلم فجر بود و بعد از آن نيز در بخش مسابقه پنجاه و هشتمين جشنواره برلين بود. گرچه فيلم مجيدی برای رقابت در برلين ناچار شد از بخش مسابقه بين الملل جشنواره فجر خارج شود، اما اين خروج در نهايت به سود آن تمام شد چرا که توانست خرس نقره ای بهترين بازيگر را برای رضاناجی به خاطر بازی در نقش اصلی آن از آن خود کند. ناجی همچنين توانست جايزه بهترين بازيگر مرد دومين دوره جوايز اسکرين آسيا پاسيفيک را از آن خود کند. بسياری از منتقدان داخلی و خارجی به دنبال انتخاب اين فيلم به عنوان نماينده ايران در اسکار اظهار اميدواری کردند، اين فيلم به دليل ويژگی هايی که دارد می تواند در فهرست نهايی نامزدهای بهترين فيلم خارجی اسکار قرار گيرد. براساس اعلام برگزار کنندگان شصت وششمين مراسم سالانه جوايز گلدن گلوب به آسوشيتدپرس؛ اکثر نامزدهای اوليه در اين فهرست، نامزدهای کشور شان برای اسکار ۲۰۰۹ در بخش غيرانگليسی هستند.
از سرشناس ترين رقبای «آواز گنجشک ها» می توان به «عقده بادر مينهوف» از آلمان، «کلاس»، برنده نخل طلای کن از فرانسه، «لحظات ماندگار» از سوئد، «گامورا» برنده جايزه بزرگ کن از ايتاليا، «سکوت لورنا» ساخته برادران «داردن» از بلژيک، «رازدانه» از فرانسه، «سه ميمون» از ترکيه، «توکيو سوناتا» از ژاپن و فيلم ضدجنگ «والتز با بشير» از اسرائيل اشاره کرد.
اسامی نامزدهای نهايی بهترين فيلم غيرانگليسی زبان جوايز گلدن گلوب امسال روز يازدهم دسامبر اعلام و مراسم اعطای جوايز روز يازدهم ژانويه ۲۰۰۹ در لس آنجلس برگزار و مستقيم از شبکه تلويزيونی ان بی سی پخش می شود.
جوايز گلدن گلوب براساس رای مستقيم ۸۶ روزنامه نگار و منتقد سينمايی که برای رسانه های خارجی کار می کنند، تعيين و همواره در هفته های اول هر سال اعلام می شود.
يورگی کامرا رئيس انجمن رسانه های خبری خارجی هاليوود در پايان کنفرانس خبری شب گذشته اظهار اميدواری کرد سال آينده مراسم گلدن گلوب با شکوه هرچه بيشتر برگزار شود.
کامارا در حالی اعلام کرده است قرار است مراسم گلدن گلوب را با شکوه هرچه بيشتر برگزار کنند که با توجه به تهديد اتحاديه بازيگران سينمای آمريکا به اعتصاب در ابتدای سال ۲۰۰۹ احتمال لغو دوباره مراسم اين جايزه مانند سال گذشته وجود دارد. مراسم سالانه جوايز گلدن گلوب ۲۰۰۸ تحت تاثير اعتصاب فيلمنامه نويسان و نويسندگان هاليوود برای دريافت حقوق و مزايای مادی و معنوی بيشتر و حمايت ساير صنف های سينمايی و تلويزيونی برگزار نشد و در يک مراسم ساده تلويزيونی برندگان معرفی شدند.





















Copyright: gooya.com 2016