دوشنبه 20 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تلف شدن وسيع ماهيان در بندرعباس، ايسنا

مديرکل شيلات استان هرمزگان:
علت قطعی حادثه تا پايان هفته اعلام می‌شود

مديرکل شيلات استان هرمزگان با اعلام اينکه علت قطعی مرگ ماهيان در سواحل بندرعباس در روزهای گذشته هنوز مشخص نشده است، گفت: نتيجه قطعی پس از بررسی‌های کميته‌ کارشناسان تا پايان هفته مشخص می‌شود.

به گزارش خبرنگار دامپروری خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، در پی اتلاف تعداد زيادی ماهی در سواحل بندرعباس در محله سرو و پشت شهر در صبح جمعه، اظهارات متعددی از سوی مسوولان مربوطه عنوان شده است. درحاليکه مهرداد کتال محسنی - مديرکل محيط زيست هرمزگان علت اين حادثه را پديده کشند قرمز و بلوم جلبکی در اين منطقه عنوان کرده است؛ موسوی بديعی - مديرکل شيلات استان هرمزگان گفت: علت قطعی اين حادثه هنوز مشخص نشده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی اظهار کرد: علت مرگ اين ماهيان توسط کميته‌ی کارشناسی با حضور کارشناسان محيط زيست، شيلات، دامپزشکی، موسسه‌ی تحقيقات شيلات و استادان دانشگاهی در حال بررسی است که نتيجه قطعی آن تا پايان هفته اعلام می‌شود.

بديعی با اشاره به اينکه ميزان تلفات جزئی و در حد وسيع نبوده است، خاطرنشان کرد: اين پديده درسال ۸۱ و ۸۳ در چابهار نيز اتفاق افتاده است.

از سوی ديگر محمدصديق مرتضوی - مديرکل پژوهشکده اکولوژی خليج‌فارس و دريای عمان نيز عنوان کرد:‌ نمونه‌های گرفته شده از ماهيان تلف شده نشانگر وجود ماده ژله مانندی بر روی آبشش است که مانع تنفس شده و دليل به سطح آمدن ماهيان برای تنفس و اکسيژن لازم بوده است.

وی با اشاره به توليد اکسيژن زياد در کشند قرمز، گفت: اين امر موجب مرگ ماهيان کف‌زی و آمدن‌ آنها به ساحل می‌شود. شکوفايی جلبکی و پديده کشند قرمز از جمله پديده‌هايی است که در اثر شرايط محيطی (تغيير فصل،‌ کاهش دمای هوا و آب دريا‌ و متاطم شدن آب دريا،‌ افزايش مواد مغذی و فلزات سنگين، افزايش اکسيژن محلول آب و ...) و در محيط هايی که تحت تاثير فعاليت‌های انسانی هستند، نظير مناطقی که با آلودگی فاضلاب انسانی صنعتی آب توازن شناور‌ها، آلودگی‌های نفتی و ساير ‌آلودگی‌ها مواجه هستند ايجاد می‌شود.





















Copyright: gooya.com 2016