جمعه 10 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عزت الله ضرغامی: صدا وسيما از توليد کنندگان لباس سنگين و گشاد حمايت می کند، ايلنا

- برخی بی‌‏حجابی‌‏ها به خاطر مخالفت با اسلام و حکومت نيست

تهران- خبرگزاری کار ايران

رئيس سازمان صدا وسيما گفت: بعضی از دختران ما که در دانشکده ها و مدارس حجاب مناسی ندارند به خاطر مخالفت با اسلام و حکومت نيست بلکه می‌‏خواهنديک عرضه‌‏ای از خودشان داشته باشند و ازدواجی سربگيرد. برخی بی‌‏حجابی‌‏ها به خاطر مخالفت با اسلام وحکومت نيست
به گزارش خبرنگار" ايلنا" ،عزت الله ضرغامی رئيس سازمان صدا و سيما در مراسم اختتاميه نخستين جشنواره عفاف و حجاب(نور) که در مرکز همايش‌‏‏های سازمان صدا و سيما برگزار شدگفت: بعضی از دختران ما که در دانشکده‌‏ها و مدارس حجاب مناسی ندارند نه به خاطر مخالفت با اسلام و نه به خاطر مخالفت با حکومت و نه به خاطردوست داشتن بدحجای است بلکه اين دختر در يک سری از مراودات خود با پسرهای همکلاسی می‌‏خواهد يک عرضه ای از خودش داشته باشد تا او را بينند و بپسندند و ازدواجی سر بگيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی افزود: اين مساله، مساله مهمی است و بايد به آن توجه شود زيرا می‌‌‏تواند باعث بروز بد حجای‌‏هايی شود که مقطعی است ولی ظاهر جامعه را به هم می‌‏زند.
ضرغامی ادامه داد: نکته‌‏ای که در رابطه با بد حجای يان کردم اعتقاد من است و اگر کسی با نظر من مخالف است حاضرم با او در اين مورد بحث و گفتگو کنم .
وی افزود: ما وظيفه داريم برای دخترانی مثل فرزندان من و شما که با حجاب بسيار سنگين، با چادر و حجاب اسلامی زندگی می‌‏کنند و مراوداتشان کم است و ممکن است کسی از وجود آنها مطلع نشود فکری بکنيم زيرا در فرهنگ ما برای ازدواج خانواده مرد بايد به سراغ خانواده زن يايد.
ضرغامی يان داشت: البته خواستگاری کردن مرد از زن چيزی نيست که در اسلام و شرع باشد ولی فرهنگ عرفی ما غير از اين را نمی‌‏پذيرد و البته اين فرهنگ عرفی خوب است و ازدواج آدای دارد که بهتر است رعايت شود.
رئيس سازمان صدا و سيما گفت: فراموش نکنيم که درسنين جوانی و نوجوانی مساله ازدواج مساله مهمی است و امروز در جامعه با وجود مشکلاتی نظير اشتغال ، تورم ، گرانی و مسکن در مساله ازدواج دچار مشکل است.
وی با يان اينکه امروز يکی ار مشکلات ازدواج درجامعه ما به روابط دختر و پسر و اينکه شناخت آنها از يکديگر به طور صحيح اتفاق نمی‌‏افتد بازمی‌‏گردد افزود: در فضا های سنتی گذشته خانواده‌‏ها با هم زياد مراوده داشتند. خانه‌‏ها کنار يکديگر بود و در هر خانه کلنگی ۵ خانواده زندگی می‌‏کرد.يکی دختر همسايه را می‌‏ديد و به هم اطلاع می‌‏دادند ،فضاها فراهم می‌‏شد و ازدواج ها به راحتی صورت می گرفت.
ضرغامی‌‏ادامه داد: دستورات شرعی هم معلوم و مشخص بود که پسر تا کجا می‌‏تواند از دختر ارزيای داشته باشد و او را بيند. اين محدوده را هم بزرگان و روحانيون تعيين می‌‏کردند. و اين طور نبود که پسری چشم بسته دختری را بگيرد.
وی ادامه داد: من به همکارانم در صدا و سيما که در کار سريال‌‏ها هستند تاکيد می‌‏کنم که اين فضاهای سنتی حفظ و تبليغ شود.
ضرغامی در رابطه با حجاب برتر در جامعه گفت: به نظر من چادر اسلامی حجاب برتر است. و در صحبتی که با آيت‌‏الله صافی گلپايگانی داشتم ايشان هم بر اين موضوع صحه گذاشت .
رئيس سازمان صدا و سيما توضيح داد: آيت الله صافی گلپايگانی گفت بعضی خانم‌‏ها که به يت ما می‌‏آيند، می‌‏خواهند برای تبرک عبای من را ببوسند. من بدون تعارف به آنها می‌‏گويم که من بايد گوشه چادر شما را ببوسم.
وی ادامه داد : استدلال آيت الله صافی گلپايگانی اين بود که معنويت ، پاکی و تعالی در چادراست. بنابراين چادر را بايد بوسيد.
ضرغامی درباره زن‌‏های چادری فعال در عرصه جامعه گفت: حجاب چادر و حفظ آن در بسياری از فعاليتهايی که خانم‌‏ها انجام می‌‏دهند کار سختی است. اين خانمها مجاهده می‌‏کنند و قابل احترام هستند. اينها می‌‏خواهند چادر را به عنوان يک الگوی مناسب در جامعه نگهدارند. با يک دست چادر را می‌‏گيرند و با يک دست ديگر شان بچه‌‏شان را.
رئيس سازمان صدا و سيما گفت: امروز يکی از مشکلات دختران و زنان ما اين است که لباس مناسب و مانتوی اسلامی ، گشاد ، بلند و قشنگ که برازنده خانم ها باشد با قيمت مناسب در بازار وجود ندارد.
وی ادامه داد: من از همين جا اعلام می‌‏کنم سازمان صدا و سيما وظيفه خود می‌‏داند که هر فروشگاه عرضه لباس و هر توليد کننده‌‏ای را که می‌‏خواهد در زمينه لباس‌‏های سنگين، بلند و گشاد کار کنند حمايت می‌‏کند و بخش زيادی از تبليغات آنها را مجانی انجام می‌‏دهد آن قدر که همه بدانند اين فروشگاه‌‏ها اين لباس‌‏ها را عرضه می‌‏کنند.





















Copyright: gooya.com 2016