یکشنبه 14 مهر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مخالفت ارتش با ساخت گورستان جدید تهران، بی بی سی

ارتش ایران در مخالفت با ساخت گورستانی در شرق تهران اعلام کرده که به لحاظ امنیتی اجازه نمی دهد که در زمین های منطقه تلو قبرستان ایجاد شود.
ارتش که مالک زمین های منطقه تلو در شرق تهران است در نامه ای به شهرداری تهران، مسائل امنیتی، کاربری نظامی و مشکلات زیست محیطی را دلیل مخالفت خود اعلام کرده است.

در پی پر شدن ظرفیت گورستان بهشت زهرا در جنوب شهر تهران، شهرداری این شهر درصدد ساخت گورستانی تازه است.

مناطق مختلفی برای ساخت گورستان جدید پیشنهاد شده است و در چند ماه اخیر شهرداری و مسئولان بهشت زهرا بر ساخت گورستانی جدید در منطقه تلو در شرق تهران تاکید داشتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




سازمان محیط زیست با ساخت گورستان در منطقه تلو مخالف بود زیرا معتقد بود که این منطقه روی گسل قرار دارد و احتمال دارد که آب غسالخانه و تصفیه خانه گورستان، به آب رودخانه جاجرود وارد شود که یکی از منابع آب شرب شهر تهران است.

یکی دیگر از دلایل سازمان محیط زیست این بود که این منطقه در بالادست چند تصفیه خانه مهم آب شهر تهران قرار دارد و ممکن است ساخت گورستان در آن منطقه باعث آلودگی میکروبی آب شرب شود و منابع آب زیر زمینی نظیر چاه ها و قناتها را نیز آلوده کند.

مخالفت ارتش ایران با ساخت گورستان جدید در منطقه تلو مانع تازه ای به حساب می آید و احتمال کمی وجود دارد که شهرداری تهران درصدد قانع کردن ارتش بربیاید.

در طول ماههای اخیر شهرداری و سازمان بهشت زهرا تلاش گسترده ای را برای یافتن مکان های مناسب برای ساخت گورستان انجام داده اند و نقاطی را برای احداث گورستان درنظر گرفته اند اما این تلاشها موفقیت آمیز نبوده است.

بهشت زهرا بزرگترین گورستان ایران است که فعالیت رسمی خود را 38 سال پیش یعنی از سال ۱۳۴۹ آغاز کرده است و اکنون ظرفیت آن در حال پر شدن است.

یکی از راه حلهایی که پیش روی شهرداری قرار دارد توسعه بهشت زهرا است. حدود ۱۶۰ هکتار از زمین های اطراف بهشت زهرا در تملک شهرداری تهران است اما شهرداری باقر شهر که اداره امور شهری این منطقه را بر عهده دارد، اجازه کفن و دفن در این نقاط را نمی دهد.

در صورتی که شهرداری تهران با مسئولان باقر شهر به توافق برسد، مشکل کفن و دفن در شهر تهران برای دست کم تا ۱۰ سال دیگر بر طرف خواهد شد.





















Copyright: gooya.com 2016