دوشنبه 28 مرداد 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ساعت کار ادارات، مدارس و بانک‌ها در ماه رمضان تعيين شد، ايسنا

به منظور ايجاد زمينه لازم برای استفاده مطلوب کارکنان دولت از فضايل و معنويت‌های ماه مبارک رمضان، هيات وزيران ساعت کار ادارات، مدارس و بانک‌ها در اين ماه نورانی و پربرکت را اعلام کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی دولت، بر اساس تصميم هيات وزيران و برای به وجود آمدن فرصت مناسب برای خودسازی و بهره‌مندی از برکات بی‌شمار ماه شريف و نورانی رمضان، مقرر شد تا در همه استان‌ها به استثنای تهران، فعاليت اداری، صبح‌ها با يک ساعت تأخير شروع و در بعد از ظهر نيز يک ساعت و نيم زودتر خاتمه يابد.

بر اساس بند ديگری از تصويب‌نامه هيات وزيران، ساعت شروع کار اداری در تهران نه (۹) صبح و ساعت پايان کار چهارده (۱۴) تعيين ‌شد.

هيات وزيران هم‌چنين بانک مرکزی جمهوری اسلامی ايران را موظف کرد تا ساعت فعاليت بانک‌ها را به گونه‌ای تنظيم کند که آغاز آن حداقل سی(۳۰) دقيقه قبل از شروع به کار ادارات و سازمان‌ها باشد.

وزارت آموزش و پرورش نيز از سوی هيات وزيران مکلف شد تا ساعت فعاليت مدارس را به گونه‌ای تنظيم کند که آغاز کار مدارس حداقل سی (۳۰) دقيقه قبل از شروع به کار ادارات و سازمان‌ها باشد

هم‌چنين با تصميم هيات وزيران هرگونه فعاليت فوق برنامه در ماه مبارک رمضان بايد قبل يا بعد از پايان ساعت کار انجام شود.

بر اين اساس ‌اياب و ذهاب کارکنان بايد طوری برنامه‌ريزی و تنظيم شود که رأس ساعت مقرر در محل کار حضور داشته باشند و در پايان رأس ساعت معين محل کار خود را ترک کنند.

قانون اساسی به لحاظ تنظيم ساعات کار تکليفی برای دولت تعيين کرده است که بر اساس آن ساعت کار بايد به گونه‌ای باشد که هر فرد علاوه بر تلاش شغلی فرصت خودسازی معنوی هم داشته باشد.





















Copyright: gooya.com 2016