دوشنبه 21 مرداد 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خروس تخمگذار در موزه حيات وحش نيشابور، فارس

مسئول موزه حيات وحش نيشابور گفت: خروسي كه در يك پديده عجيب و نادر علمى و پزشكى، با تقليد حركات مرغان، هر روز براى صاحبش يك تخم مى‏گذارد به موزه حيات وحش منتقل شد.

حسين حصارى كه اين خروس نادر و كمياب را براى بازديد عموم در قفسى چوبى به نمايش گذاشته است، اظهار داشت: چندى قبل اين حيوان عجيب را از زنى روستايى در بخش تحت ‏جلگه خريدارى كرده و به شهر آوردم تا مردم بتوانند از نزديك اين پديده نادر و خارق‏العاده را تماشا كنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي با اشاره به اينكه اين خروس مرغ‏نما، هر روز يك عدد تخم سالم و درشت را تحويل او مى‏دهد، اضافه كرد: چند روز قبل، يكى از گردشگران ايتاليايى كه دامپزشك نيز بود به موزه حيات وحش آمد و با مشاهده اين موجود جالب، يادآور شد كه خروس مشكل ژنتيكى داشته و از نوع جانوران دوجنسى است كه در سراسر دنيا فقط تعداد انگشت‏شمارى از آنها مشاهده شده است.

وى با بيان اينكه در طول 40 سال گذشته چنين خروسى با دارا بودن اين مشخصات را مشاهده نكرده و حتى در ساير كتاب‌ها و مجلات داخلى و خارجى نيز با مورد مشابهى روبرو نشده است، گفت: اين خروس عجيب‌الخلقه داراى صدايى بم و كلفت است و نحوه قوقولى قوقوى آن نيز بسيار خاص و منحصر به‏فرد است و با ساير خروس‌ها تفاوت زيادى دارد.

حصارى با تأكيد بر اينكه تخم‏هاى به دست آمده از اين خروس خارق‏العاده، كاملاً سالم و طبيعى است، افزود: رفتار و حركات اين حيوان نادر، چيزى بين رفتار مرغ و خروس بوده و حركات عجيب و غريبى از او سر مى‏زند، اما اغلب اوقات كاملاً معمولى و طبيعى است.

وى كه هفته گذشته موفق به تاكسيدرمى كردن جنين يك گوساله عجيب و ناقص‏الخلقه و آماده‏سازى براى به نمايش گذاشتن آن در موزه حيات وحش نيشابور شده بود، خاطرنشان كرد: همچنين در حال حاضر 17 مرغ شاخدار و تعدادى جوجه ‏مرغ شاخدار را در پارك حيات وحش نيشابور در كيلومتر 35 جاده مشهد به نيشابور نگهدارى مى‏كنم كه در نوع خود در كشور كم‏نظير است.

وي با بيان اينكه حتى باغ پرندگان اصفهان فاقد مرغ شاخدار است، افزود: چندى قبل مدير اين باغ درخواست قابل ‏توجهى را براى خريد مرغ‌هاى شاخدار پارك وحش نيشابور براي انتقال به اصفهان ارائه داد كه با اين پيشنهاد مخالفت شد، چرا كه اين حيوانات سرمايه بزرگى براى نيشابور هستند و به هيچ عنوان نبايد از اين منطقه خارج شوند.

حصاري با اشاره به اينكه با 5/3 ميليارد ريال سرمايه‏گذارى شخصى توانسته عمليات احداث پارك حيات وحش نيشابور را در زمينى به مساحت 50 هكتار به پيشرفت 35 درصدى نزديك كند، گفت: متأسفانه مسئولان استان قول‌هاى زيادى براى حمايت از اين پروژه در نيشابور دادند كه هيچ‏يك از آنها عملى نشد و مدت دو سال است كه من بين شهرهاى مشهد و تهران براى دريافت تسهيلات بانكى در رفت و آمد هستم، ولى هيچ نتيجه‏اى نگرفته‏ام.





















Copyright: gooya.com 2016