یکشنبه 19 خرداد 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سفرهای روزهای اخير باتعطيلات نوروز برابر بوده است!، ايسنا

فرمانده پليس‌راه كشور با اشاره به ترافيك سنگين محورهاي شمالي در تعطيلات اخير گفت: برآوردها نشان مي‌دهد سفرهاي انجام شده در اين مدت با سفرهاي تعطيلات نوروز برابري كرده است!

سرهنگ عليرضا اسماعيلي در گفت‌وگو با خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به اين كه از 14 تا 18 خرداد ماه سال جاري 54 فقره تصادف فوتي و 377 فقره تصادف جرحي در جاده‌هاي كشور رخ داده است، افزود: بر اين اساس 74 تن در صحنه اين تصادفات كشته و 631 تن مجروح شدند.

صف ترافيک خودروها در سال گذشته 2 هزار و 663 کيلومتر افزايش يافت!

وي با اشاره به اين كه در سال 86 حدود يک ميليون و200 هزار خودرو جديد به کشور افزوده و150 هزار خودرو نيز از رده خارج شده است، گفت: بدين ترتيب صف ترافيك خودروها (طول ورود خودروها) به كشور در سال گذشته 2 هزار و 663 کيلومتر افزايش يافت.

فرمانده پليس ‌راه كشور به وجود 180 کيلومتر راه اصلي، فرعي و روستايي در کشور اشاره كرد و افزود: از اين رقم حدود 100 هزار کيلومتر راه روستايي و 80 هزار کيلومتر راه اصلي و فرعي است.

وي با ابراز نگراني از افزايش ترافيك محورهاي شمالي كشور گفت: در سال گذشته با توجه به تعداد خودروهاي ورودي 51 هزار و 450 کيلومتر معبر جديد براي تردد خودروها نياز است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




فرمانده پليس‌راه کشور با اشاره به اين كه افزايش بار ترافيكي خصوصا در محورهاي شمالي كشور مشهود شده است، گفت: تاريخ مصرف ايمني جاده‌هاي چالوس و هراز به اتمام رسيده است و اين جاده‌ها هيچ زماني ايمني ندارند؛ ولي مجبوريم علي‌رغم ميل باطني آنها را باز نگه داريم.

وي با اشاره به اين كه هر ماه، حداقل 2 بار اين مسيرها به دلايل مختلف از جمله رانش كوه در بهار و زمستان، ريزش سنگ در تابستان و كولاك و بهمن در زمستان مسدود است، تاكيد كرد: قدمت 7 دهه‌اي محور چالوس و ريزشهاي پي در پي سنگ و بهمن در اين مسير، از سوي ديگر قدمت 4 دهه‌اي محور هراز و يك بانده و كم‌عرض بودن و ريزش پي در پي سنگ و بهمن در آن موجب بروز مشكلات متعدد، بسته شدن‌هاي متوالي و ناامني اين محورها براي مسافرت شده است، به شكلي كه در ايام نوروز پارسال نيز شاهد مسدود شدن محور هراز و چالوس به دليل ريزش سنگ بوديم و هم‌اكنون نيز محور چالوس علي‌رغم بازگشايي، مسير امني براي مسافرت نيست.

فرمانده پليس‌راه کشور به ايسنا گفت: از سوي ديگر محور قزوين رشت نيز به دليل ترافيك بالا و قدمت بيش از 3 دهه پاسخگوي سفرهاي انجام شده نيست.

وي افزود: بر اساس استانداردهاي موجود در جاده چالوس روزانه مي‌تواند 28 هزار و 800 خودرو در 2 باند رفت و برگشت تردد کند، اين در حاليست که در روزهاي پيک ترافيک بيش از دو برابر اين تعداد خودرو در اين محور تردد مي‌کنند.

فرمانده پليس‌راه کشور خاطرنشان كرد: متاسفانه با ورود خودروهاي جديد بايد بگوييم هر سال وضعيت ترافيک محورهاي كشور خصوصا محورهاي شمالي بحراني‌تر مي‌شود كه اگر اين روال ادامه يابد بايد مسافران ساعت‌ها در ترافيک بمانند.

وي با اشاره به اينکه بايد تلاش شود تا آزادراه تهران ـ شمال كه حدود 11 سال از آغاز عمليات اجرايي آن مي‌گذرد، تكميل و راه‌اندازي شود، افزود: توصيه مي‌کنيم مسافران در عصرهاي جمعه از محورهاي شمالي خصوصا جاده چالوس تردد نکنند.


تا زمان احداث آزادراه تهران ـ شمال ترافيك محورهاي شمالي كشور ادامه خواهد داشت


اقدامات پليسي در روان‌سازي ترافيك محورهاي شمالي ديگر جوابگو نيست

فرمانده پليس‌راه كشور با انتقاد از كندي روند ساخت آزادراه تهران- شمال گفت: تا زماني كه ساخت آزادراه تهران- شمال و بزرگراه قزوين - رشت به پايان نرسد، مردم همچنان بايد در جاده‌هاي شمالي انتظار ترافيك و راهبندان را داشته باشند كه اين راهبندان هرسال بيشتر خواهد شد.

فرمانده پليس‌راه کشور با اشاره به ترافيک محور جاجرود به ايسنا گفت: پيش از پل جاجرود اين مسير سه بانده است که با رسيدن به پل، دو بانده و اين امر نيز موجب پس‌زدگي بار ترافيکي در آن محدوده مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: تنها در دو ماهه نخست سال جاري 150 هزار خودروي جديد به کشور اضافه شده، اما مشخص نيست که آيا زيرساخت‌هاي لازم براي اين تعداد خودرو ورودي ايجاد شده است يا خير.

فرمانده پليس راه كشور با اشاره به ترافيك سنگين جاده‌هاي شمالي طي چند روز گذشته گفت: تمام توان عملياتي پليس راه را در جاده‌هاي كشور بكارگيري كرديم تا از روند راهبندان و ترافيك جلوگيري كنيم ولي جاده‌هاي شمال كشور ديگر توان تردد اين ميزان خودرو را ندارد.

وي با تاكيد بر اين كه ديگر اقدامات پليسي در روان‌سازي ترافيك محورهاي شمالي جوابگو نيست گفت: در تعطيلات اخير شاهد ريزش سنگ در محور هراز بوديم كه خوشبختانه اين حادثه كه ساعت 3 بامداد رخ داد با اقدامات بموقع مأموران پليس‌راه از بروز حوادث جاني و مالي در اين محور جلوگيري شد.


برخورد با تخلفات حادثه‌ساز 36 هزار و 500 وسيله نقليه مسافربر و وانت‌بار در مرحله دوم طرح تشديد برخورد


توقيف 4 هزار و 803 مسافربر غيرمجاز، وانت‌بار و وسيله نقليه مسافربري در مرحله دوم طرح تشديد برخورد

فرمانده پليس‌راه كشور با اشاره به اجراي مرحله دوم طرح تشديد اقدامات كنترلي در جاده‌هاي كشور گفت: بر اين اساس از 10 خرداد ماه سال جاري تا كنون با تخلفات حادثه‌ساز 23 هزار و 267 وسايط نقليه مسافربري و 13 هزار و 233 فقره تخلفات وانت‌بارها در كشور برخورد شده است.

وي افزود: در اين مدت همچنين 808 وسيله نقليه مسافربري، يكهزار و 684 وانت‌بار و 2 هزار و 311 مسافربر غيرمجاز نيز توقيف شده است.





















Copyright: gooya.com 2016