شنبه 10 فروردین 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شهرداری سقز بيش از ۸۰ کارگر را تعديل کرد، شار نيوز

شهرداری سقز همزمان با آغاز سال ۸۷ اقدام به تعديل بيش از ۸۰ تن از کارگرانی که اغلب آنها در بخشهای تنظيف ، اجرائيات و حمل و نقل مشغول بکار بوده اند، نمود.

در ميان اين کارگران که در سال جديد، شهرداری حاضر به تمديد قرارداد با آنها نشده است افرادی با سوابق کاری بيش از ۱۰ سال وجود دارند که اکنون در بلاتکليفی به‌سر می‌برند.

تعديل نيرو در شهرداری توسط شورای شهر مصوب شده و به منظور آنچه گفته می‌شود افزايش کارآيی و نيز اصلاح رويه استخدام نيرو توسط شهردار گذشته انجام ميشود.

بر اساس گزارشهای رسيده به شارنيوز در حالی‌که شهرداری اقدام به تعديل تعداد قابل توجهی نيرو کرده است، گروهی نيز با مدرک‌های تحصيلی غير مرتبط همچون ادبيات،امور تربيتی، معدن و ... در ماههای اخير به استخدام خود درآورده است.اساسا استخدام پرسنل شهرداری خصوصا در يک سال اخير از هيچ ضابطه ای برخوردار نبوده .مثلا تجميع دو واحد شهرداری و ايجاد واحد شهرسازی ۱۵ نفر پرسنل داشت که با اجرای سيستم اتوماسيون قرار بود نيروی انسانی در اين بخش تعديل و سيستم کامپيوتری جوابگوی ارباب روجوع باشد اما اکنون پرسنل مشغول در اين بخش به حدود ۳۰ نفر افزايش يافته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




داستان نحوه جذب و تعديل پرسنل و کارگران شهرداری بسيار مبهم و شايعه‌ساز شده است و يکی از مواردی که بر ابهام‌ها می‌افزايد، معرفی افراد مختلف از سوی اعضای شورای شهر و ساير نهادها جهت استخدام در شهرداری است که به منزله عدم وجود فرصت‌های برابر برای همه تلقی می‌شود. شايعانی مبتنی بر ارتباط افراد تازه استخدام شده با برخی نهادهای خاص و گروههای سياسی نيز وجود دارد که ظاهرا در جلسات شورای شهر توسط يکی از اعضاء به اين مورد اعتراض شده است.

يکی از کارگران تعديل شده در گفتگو با شارنيوز خود را کارگری با ۸ سال سابقه و دارای دو فرزند دانشجو معرفی کرد که اکنون و در اين شرايط نابسامان اقتصادی که تورم لحظه به لحظه افزايش می‌يابد گذران زندگی بر خانواده اش بسيار سخت شده است. گفته‌های اين کارگر اين سؤال را به ذهن متبادر می‌کند که ملاک برای تعديل نيرو چيست؟ و اگر قرار بر اصلاح رويه استخدامی است چرا افرادی با اين سابقه کار و کارآيی تعديل می‌شوند؟





















Copyright: gooya.com 2016