سه شنبه 29 آبان 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۴۸۰۰ نفر از اراذل و اوباش در سطح کشور دستگير شدند، فارس


خبرگزاری فارس: رئيس پليس امنيت اخلاقی نيروی انتظامی با اشاره به دستگيری ۴هزار و ۸۰۰ نفر از اراذل و اوباش در سطح کشور گفت: تاکنون ۳۱ نفر از اراذل و اوباش دستگير شده (غير از تهران بزرگ) محکوم به اعدام شده‌اند.


به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، سردار احمد روزبهانی امروز در جمع خبرنگاران افزود: ۳۰ درصد از افراد دستگير شده به زندان‌های طويل المدت محکوم شده اند.
رئيس پليس امنيت اخلاقی با تأکيد بر اين نکته که اجرای طرح امنيت اجتماعی به هيچ عنوان متوقف نخواهد شد، گفت: پارامترهای ديگری نيز به اين طرح اضافه می شود.
وی گفت: اراذل و اوباشی که در اجرای طرح فراری شده بودند، زمانی که بازگشتند توسط پليس و با کمک اطلاعات مردمی شناسايی و دستگير شدند.
سردار روزبهانی ادامه داد: ۵ درصد از اراذل و اوباش دستگير شده بين ۱۴ تا ۱۷سال و ۵۳ درصد بين ۱۷ تا ۲۳ سال سن دارند و ما هرچه خواستيم تا ۵ درصد فوق را به دليل کم سن بودن آنها جزء ليست اراذل و اوباش قرار ندهيم نتوانستيم زيرا متأسفانه اقداماتی را که اين افراد مرتکب شده بودند دقيقا مربوط به کارهای مجرمانه اراذل و اوباش است و حتی در مواردی هم مرتکب تجاوز به عنف نيز شده اند.
وی گفت: تعدادی از اراذل و اوباشی که بعد از تحمل کيفر بازگشته اند نيز بايد بدانند که اگر بخواهند اقدامات مجرمانه خود را دوباره تکرار کنند برخورد پليس با آنها سخت تر خواهد بود ولی اگر اقدامات مجرمانه خود را کنار گذاشته باشند آغوش جامعه برای پذيرفتن آنها باز است.
رئيس پليس امنيت اخلاقی ناجا با اشاره به وجود بلوتوث‌هايی که مربوط به مسائل خصوصی افراد و يا فيلم های مبتذل است و در گوشی های تلفن همراه افراد خصوصا جوانان است ، گفت: اگر افراد بخواهند اقدام به انتشار اين فيلمها و بلوتوث ها نمايند مرتکب جرم مشهود شده و لذا پليس با آنها برخورد می کند.
سردار روزبهانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر لزوم کارهای فرهنگی در کشور گفت: چون اقدامات فرهنگی در کشور کمتر صورت گرفته بود لذا ناهنجاريها در جامعه رشد يافت و الان اقدامات خوبی انجام شده است که نتيجه آن را در آينده می بينيم.
وی گفت: انجام نشدن اقدامات فرهنگی دليلی بر عدم برخورد پليس با ناهنجاريها و معضلات نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




روزبهانی با بيان اينکه اگر اقدامات فرهنگی در کشور انجام شده بود نيازی به حضور همه جانبه پليس جهت برخورد با ناهنجاريها نبود گفت: متأسفانه در کتابفروشی‌هايی که بايد مهد فرهنگ باشد کتاب های مبتذل خواننده های غربی در بالاترين کيفيت به فروش می رسد و يا پوسترهای مبتذل گروه‌های منحرف غربی در اين مراکز در دسترس قرار می گيرد که بايد سوال کرد که چه کسی مجوز چاپ اينگونه کتابها را می دهد.





















Copyright: gooya.com 2016