یکشنبه 17 دی 1385   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رييس مرکز آمار: ‪ ۹۹/۴‬درصد مردم ايران در طرح سرشماری شرکت کردند، ايرنا

اروميه، خبرگزاری جمهوری سالامی ‪۸۵/۱۰/۱۷‬

رييس مرکز آمار ايران گفت: ‪ ۹۹/۴‬درصد مردم ساکن در نقاط مختلف کشور در طرح سرشماری نفوس و مسکن شرکت کردند.

محمد مدد، روز يکشنبه در جلسه شورای اداری استان آذربايجان غربی افزود:
اين ميزان مشارکت درصد بالايی از طرح‌های سرشماری‌های جهانی حتی در کشورهای پيشرفته و توسعه يافته را تشکيل می‌دهد.

وی گفت: اين موفقيت ناشی از همکاری و مشارکت مردم به‌دليل احساس مسووليت و برخورداری از آگاهی لازم و در سايه تلاش رسانه‌های ارتباط جمعی در نقاط مختلف کشور صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: اکنون کار مقدماتی و ميدانی طرح سرشماری پايان يافته و کار استخراج در محل مراکز آمار از سوی کارشناسان استخراج و بررسی می‌شود.

رييس مرکز آمار ايران يادآور شد: نتايج طرح سرشماری نفوس و مسکن به ‪۵۶‬ سووال نظام در بخش‌های مختلف از جمله آموزش، اشتغال، بهداشت، مسکن، مديريت انرژی، صنعت و خدمات پاسخ خواهد داد.

مدد افزود: با استفاده از طرح‌های آماری دقيق می‌توان کارهای اقتصادی مناسب با سرمايه‌گذاری لازم انجام داد و با استخراج نتايج اين سرشماری اين امکان در دسترس خواهد بود.

وی گفت: از جمعيت ساکن در ايران ‪ ۷۰‬ميليون و ‪ ۴۰‬هزار نفر سرشماری شده که ميزان رشد جمعيت نسبت به سال ‪ ۱/۵۵ ،۷۵‬درصد بوده است.

وی اظهارداشت: به دليل تولدهای سال‌های ‪ ۶۲‬و رسيدن آنها به سن بلوغ و ازدواج ممکن است در آينده با افزايش جمعيت مواجه ولی اين روند جهشی و نگران‌کننده نخواهد بود.

رييس مرکز آمار ايران افزود: استانهای غرب کشور با کاهش جمعيت مواجه بودند که ناشی از حرکت جمعيت آنها به سمت استان‌های صنعتی و پرجمعيت بوده که نياز به بررسی علل و دلايل آن دارد.

وی در ادامه از سايت‌های در حال استخراج آمار طرح سرشماری نفوس و مسکن در استان آذربايجان غربی بازديد و اعلام کرد: اين استان از استان‌های پيشرو در کار استخراج آمار اين سرشماری است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 





وی افزود: ‪ ۴۵‬نفر کارشناس در اين جهت در مرکز آمار استان فعاليت و آمار را استخرج و تقريبا ‪ ۷۵‬درصد کار در اين استان انجام شده است.

استان آذربايجان غربی دو ميليون و ‪ ۸۷۷‬هزار نفر جمعيت دارد که حدود يک ميليون و ‪ ۷۰۰‬هزار نفر آن در ‪ ۳۶‬شهر و بقيه در دو هزار و ‪ ۷۲۱‬روستا سکونت دارند.





















Copyright: gooya.com 2016