دوشنبه 24 فروردین 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شكنجه وحشيانه دختر خردسال توسط پدر، روزنامه نداي آذرآبادگان

شلاق، سيم برق، لوله آهني، آتش سيگار، آجر داغ، مشت و لگد، كتك‌… اينها واژگاني هستند كه حتي شنيدنش لرزه بر تن آدمي مي‌نشاند چه رسد به اين كه تمامي اين ابزارها آميخته با اكسير جنون و وحشيگري آدمي و دردناك‌تر از همه پدري بي‌رحم به جاي نوازشي از سر رأفت و مهر بر تن كودكي بنشيند و چونان عيد‌انه‌اي تلخ و جانكاه بر دختركي معصوم ارزاني شود.
آري سخن از وقوع حادثه‌اي تلخ و دهشتناك در آغاز‌ين روزهاي سال و شكنجه دختري است كه به دست پدري بيمار و سنگدل از رؤياي اسباب‌باز‌ي‌ها و دنياي بازي‌هاي كودكانه‌اش به اجبار براي نشستن بر پشت دار قالي كه آن را «شكنجة خاموش» مي‌نامند، خارج شده و تنها به جرم اشتباهي كوچك در بافت قالي مورد شديد‌ترين شكنجه‌ها و آزار‌هاي روحي و جسمي قرار گرفته است.
سميرا دختر معصوم و 13 ساله تبريزي امروز با پاها و دست‌ شكسته و بدني رنجور از شكنجه پدر روي تخت بيمارستان افتاده و با ترس و نفرتي عميق تنها يك جمله بر زبان مي‌آورد «مرا به خانه برنگردانيد!»

***

1104-ff-01-01.jpg


كودك‌آزاري يا آزار و اذيت كودك در خانواده‌ها طي سال‌هاي اخـير افزايش نگران‌كننده‌اي در كشور داشـته و هر روز كودكان معصوم و بي‌گناهي قرباني خشونت والدين خود مي‌شوند و متأسـفانه در برخي مواقـع نيز كودكان جان خود را از دست مي‌دهند.
سميرا دختر 13 ساله تبريزي نيز نمونه‌اي از خروارها مورد كودك‌آزاري در كشور است كه به دسـت پدر خود به شدت مورد آزار و اذيت قرار گرفته و امروز در بيمارستان شهدا تبريز زير نظر چندين پزشك متخصص تحت مداوا‌ست.
اين كودك به دست پدر خود از ناحيه هر دو پا، دست چپ و دنده‌ها دچار شكستگي شده و علاوه بر آن چشم چپ او نيز به دليل وارد آمدن ضربه شديد دچار التهاب حاد گرديده است. جداي از اين آسيب‌ها تقريباً در تمامي سطح بدن اين كودك آثار سوختگي‌هاي عميق به چشم مي‌خورد.
سميرا كه از زمان بستري شدن در بيمارستان تا كنون، چندين بار تحت عمل جراحي قرار گرفته در حال حاضر وضعيت عمومي نسبتاً مناسبي دارد و منتظر انجام چند عمل جراحي ديگر توسط متخصصان جراحي است تا بهبودي كامل يابد.
پس از اطلاع از وقوع چنين حادثه‌اي خبرنگار ما به سراغ اين كودك معصوم در بيمارستان رفت تا با او در خصوص چگونگي اين حادثه به گفت‌و‌گو بنشيند.
سميرا در تشريح چگونگي وقوع حادثه به خبرنگار ما گفت: «به اين دليل كه فرش را اشتباهي بافته بودم پدرم مرا به اين وضع درآورد و با سيم برق و لوله آهني به جان من افتاد.»
به گفته اين كودك معصوم اين آزار و اذيت‌ها از دو سال قبل به طور مرتب ادامه داشته و علاوه بر او خواهر بزرگ‌تر وي و مادرش نيز مورد شكنجه و آزار و اذيت پدر قرار گرفته‌اند.
سميرا همچنين در تشريح چگونگي انتقالش به بيمارستان به خبرنگار ما گفت: پس از آن كه پدرم براي چندمين بار مرا كتك زد مادرم مرا از دست او گرفت و پدرم مثل هميشه به جاي من شروع به كتك زدن مادرم كرد و من پس از فرار از خانه با كمك راننده تاكسي خودم را به كلانتري رساندم و مأموران مرا به بيمارستان آوردند.
به گفته سميرا پدر وي كه در حال حاضر بيكار است پيش از اين و در تهران جوشكار بوده و اخيراً به اتفاق خانواده به تبريز آمده‌اند.
طبق اظهارات اين كودك «يوسف» پدر سميرا دچار نوعي بيماري عصبي است و به طور مرتب از قرص‌هاي اعصاب استفاده مي‌كند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




1104-ff-01-02.jpg


دكتر سيد‌باقر ترابي پزشك معالج سميرا نيز كه از وضعيت بيمار خود بسيار متأثر و ناراحت بود در گفت‌و‌گو با خبر‌نگار ما با اعلام اين مطلب كه در طول دوران پزشكي خود با چنين صحنه‌اي مواجه نبوده است به تشريح وضعيت عمومي سميرا پرداخت.
وي گفت: اين كودك پيش از انتقال به بيمارستان شهدا روز دهم فروردين‌ماه جاري توسط مأموران كلانتري 15 به بيمارستان امام منتقل شده و چند روز اول را به دليل مشكلات تنفسي و ضعف جسماني در اين مركز تحت مداوا بوده است و از روز 14 فروردين‌ در بيمارستان شهدا بستري مي‌باشد.
دكتر ترابي افزود: عكس‌هاي گرفته شده از نقاط مختلف بدن بيمار نشان مي‌دهد كه وي چندين بار و در مقاطع مختلف مورد ضرب و شتم قرار گرفته و وجود آثار شكستگي‌‌هاي متعدد در نقاط مختلف بدن كودك اين ادعا را ثابت مي‌كند.
وي در تشريح شكستگي‌‌هاي موجود در بدن بيمار تصريح كرد: دنده‌هاي نيم‌قفسه راست تماماً شكسته‌اند كه البته برخي از اين شكستگي‌ها مربوط به يكي دو ماه قبل مي‌باشد و برخي ديگر كاملاً جديد هستند. علاوه بر اين كتف راست اين كودك نيز دچار شكستگي شده است.
دكتر ترابي‌ همچنين افزود: شكستگي ديگر در ناحيه ساق پاي چپ است كه به نظر مي‌رسد شكستگي نازك ني ساق پاي چپ در زمان‌هاي مختلف عارض شده ولي شكستگي درشت‌ني حد‌اكثر مربوط به دو هفته پيش است. غير از شكستگي ساق پاي راست در ناحيه نازك‌ني ساق پاي چپ نيز شكستگي وجود دارد كه هر دو پاي بيمار تحت عمل جراحي قرار گرفته است.
وي همچنين از وجود شكستگي‌ ديگري در ناحيه دست چپ كودك خبر داد و افزود: بخش دوپل ساعد از ناحيه هر دو لوله نيز دچار شكستگي است و نياز به عمل جراحي دارد.
دكتر ترابي در ادامه با اشاره به آثار سوختگي موجود در سطح بدن بيمار گفت: سوختگي‌هاي موجود در بدن بيمار نيز مربوط به زمان‌هاي مختلف است كه رشد بافت ترميمي در برخي نقاط و آثار زخم‌هاي جديد در برخي قسمت‌ها گوياي اين مطلب است. علاوه بر اين‌ها سوختگي وسيعي نيز روي پاي چپ بيمار وجود دارد كه بنا بر اظهارات خود كودك به وسيله آجر داغ و توسط پدر وي ايجاد شده است؛ اين سوختگي از نوع درجه 2 و جلد و زير‌جلد را شامل مي‌شود.
پزشك معالج سميرا در ادامه افزود: متأسفانه در روزهاي اول اين كودك به دليل مشكلات تنفسي در بخش ICU بستري بوده و همچنين دچار كم‌خوني شديد است به طوري كه آخرين تست همو‌گلوبين وي عدد 7 را نشان مي‌داد كه البته با تزريق چند واحد خون تا حدودي اين مشكل رفع شده ولي تا رساندن ميزان هموگلوبين خون اين كودك به عدد طبيعي كه 14 مي‌باشد نياز به تزريق چندين واحد خون ديگر و مراقبت‌هاي بيشتر داريم.


1104-ff-01-03.jpg


دكتر ترابي در خاتمه سخنان خود با اعلام اين مطلب كه كادر پزشكي و پرستاري بيمارستان تمام تلاش خود را براي بهبودي سريع‌تر اين كودك به كار خواهد بست گفت: خطر و مشكلات روز‌هاي اول بيمار بر‌طرف شده و تيم پزشكي بيمارستان با جديت و احساس مسووليت كامل سعي در باز‌گرداندن شرايط طبيعي به اين كودك دارد.
لازم به توضيح است كه بنا بر اطلاعات واصله پدر اين كودك به اتفاق اعضاي خانواده پس از ضرب و شتم سميرا و اطلاع از پي‌گيري پليس و دستگاه قضايي محل زندگي خود را ترك كرده و متواري گرديده است و پليس در صدد يافتن آنهاست.
همچنين پرونده ويژه‌اي در بهزيستي استان در خصوص اين كودك تشكيل شده و بنا بر اعلام مسوولان بيمارستاني، اداره كل بهزيستي استان در صدد است تا اين كودك را پس از بهبودي تحت پوشش خود بگيرد چرا كه بنا بر اعلام مسوولان بهزيستي پيش از اين پدر سميرا متعهد شده بود كه ديگر وي را مورد آزار و اذيت قرار ندهد و اين تعهد‌نامه در كلانتري 17 موجود است.
گفتني است در شماره‌هاي آتي اخبار و گزارش‌هاي تكميلي و جديد‌تري از وضعيت سميرا كودكي كه قرباني شكنجه بي‌رحمانه پدر خود شده است به چاپ خواهيم رساند.


روزنامه نداي آذرآبادگان ـ شماره 169





















Copyright: gooya.com 2016