پنجشنبه 2 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نظرخواهی سايت گزارشگران از فعالين سياسی اجتماعی و فرهنگی درباره کشتار سراسری زندانيان سياسی در دهه شصت و بويژه تابستان سال ۱۳۶۷

بيش از سه دهه جنايات نظام جمهوری اسلامی تداوم داشته است. هزاران زخم خورده در سوگ عزيزانشان در داخل و خارج کشور پراکنده اند. ابعادی بسيار گسترده از تاثيرات مخرب و وحشتزای آن بر بخش بزرگی از جامعه آگاه و متعهد ايرانيان باقی گذاشته است. عليرغم گذشت سالهای متمادی اما پس لرزه های اين وقايع هولناک را با آميزه ای از خشم و تنفر از جانيان حاکم در ميان بازماندگان و بويژه نسل جوان آنان مشاهده ميکنيم. چه بايد کرد؟ چگونه ميتوان التيامی بر اين زخم ها يافت؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گفته ميشود که پرده ها هنوز کنار نرفته اند و بسياری از زوايای اين جنايت هولناک افشا نشده است. بنظر شما پشت پرده چه می تواند باشد؟

نظرياتی مبنی بر اين هستند که برای محاکمه عاملين کشتار سراسری زندانيان سياسی در دهه شصت و بويژه تابستان ۱۳۶۷ بعنوان اوج خشونت و انسان ستيزی ج ا عليه زندانيان سياسی ميبايستی از هم اکنون آغاز کرد. اقدامات همگانی و مشترک, سمينارهای سراسری, کميته های حقيقت ياب مستقل و غيره تشکيل داد و در سطح بين المللی اجرای عدالت و دادخواهی را بنيان گذاشت و پيگيری کرد. ارزيابی شما از اين نظريات کدامند؟

کميته های حقيقت ياب چنانچه آنرا ضروری ميدانيد کدام مختصات و ويژه گی ها را بايستی دارا باشد؟

آقای موسوی و کروبی هنوز دهان باز نکرده اند. از زبان ياران خود ميگويند مخالف جنايات خمينی بوده اند و از سوی ديگر کلمات جادوئی!! امام راحل, خط امام و غيره را ورد زبانشان دارند. در آن دوران سياه در مصاحبه خود اين کشتارها را تائيد کرده اند. قضاوت شما در اينباره جيست؟

بعنوان يکی از بارزترين اقدامات بازماندگان اين کشتارها تشکيل گردهمائی سراسری درباره کشتار زندانيان سياسی بوده است. هم اکنون چهارمين گردهمائی سراسری تدارک ديده ميشود. چنانچه اين اقدامات را دنبال کرده ايد. نقد و نظرتان برای پيشبرد, بهسازی و برگزاری موفقيت آميز تر آن چيست؟

با تشکر از شما
گزارشگران

توجه:
پاسخ های کوتاه خود را زير متن منتشر شده روی سايت ميتوانيد بنويسيد در قسمت نظر خواهی

در اين لينک:
http://p111272.typo3server.info/10.html?&tx_ttnews[tt_news]=14135&tx_ttnews[backPid]=23&cHash=93785969289c3be8327b42b5f8df9579

چنانچه پاسخی طولانی تر از يک صفحه داريد لطفا متن وورد آنرا به آدرس سايت ارسال نمائيد

info@gozareshgar.com
gozareshgar1001@yahoo.de


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016