جمعه 9 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حوادث پس از انتخابات ركود جهاني صنعت گردشگري را در ايران تشديد كرد، ایلنا

رئيس هيات مديره انجمن صنفي هتل‌داران و مراكز اقامتي استان يزد گفت: در ايران به جز بحران اقتصاد جهاني، بحث‌هاي پس از انتخابات هم تاثيرات ركود جهاني در صنعت گردشگري را تشديد كرد به‌طوري كه برخلاف نظر برخي از مسئولان مي‌توانم بگويم از سال گذشته تاكنون ميزان مسافران يك سوم شده‌است.

محمدحسين محتاج‌الله درباره تاثير ركود اقتصادي بر صنعت گردشگري ايران با توجه به اينكه از طرفي سازمان جهاني جهانگردي اعلام كرده‌اند كه ركود اقتصادي سبب كاهش گردشگر در دنيا شده است و از طرف ديگر رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي و گردشگري ايران اذعان داشته كه صنعت گردشگري در ايران در يك سال گذشته 5/3 درصد رشد داشته است، با خبرنگار ايلنا گفت‌وگو كرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مديريت هتل‌هاي زنجيره‌اي مهرگفت: با توجه به وضعيت آمد و شد مسافر در هتل‌هاي استان يزد و شركت در نمايشگاه‌هاي مختلف ملي و بين‌المللي و ارتباط مستقيم با توريست‌ها و آمارهاي آژانس‌هاي هواپيمايي تحت پوشش ما و به طور كلي با توجه به آمارهايي كه حداقل مربوط به حوزه ما مي‌شود، مي‌توانم بگويم از سال گذشته تاكنون ميزان مسافران يك سوم شده‌است.

او با اشاره به اينكه در ايران به جز بحران اقتصاد جهاني، بحث‌هاي پس از انتخابات هم تاثيرات ركود جهاني در صنعت گردشگري را تشديد كرد، گفت: يعني اين بحران اقتصادي ورود گردشگر را قبل از انتخابات كاهش داده بود اما بعد از انتخابات، اين كاهش تشديد و از پيش محسوس‌تر شد.

او افزود: اين در حالي‌است كه در همين ركود اقتصادي كه ما مي‌گوييم توريست كم شده‌است، برخي از كشورها توانستند بازار خود را حفظ كنند، حتي برخي توانستند اين بازار را افزايش دهند.

او گفت: درست است كه به علت ركود اقتصادي توريست و گردشگر كم شده است اما برخي از كشورها كه هنر جذب توريست را داشتند، در اين مدت توانستند با تبليغات مناسب و معرفي به جاي جذابيت‌هايشان، توريست خود را حفظ كنند.
او با تاكيد بر اينكه اگر ما هم در كشور بتوانيم جاذبه‌ها و زيبايي‌ها و بناهاي تاريخي را به خوبي معرفي كنيم مي‌توانيم گردشگران را به ايران بازگردانيم، گفت: براي مثال در يزد 740 هكتار بافت تاريخي كه مقدار كمي نيست و دراين 740 هكتار بافت تاريخي يزد حيات در جريان است يعني مردم در آن زندگي مي‌كنند و اين خود يك جذابيت است براي توريست‌ها اما هنوز در خود ايران هم خيلي‌ها يزد را نمي‌شناسند، چه رسد به جهان گردان خارج از كشور.

او در پايان به دولت ايران پيشنهاد داد كه همانطور كه در حال هزينه كردن در بخش‌هاي مختلف هستند، يك بخش از بودجه خود را هم به معرفي ايران در شبكه‌هاي بين‌المللي مثل بي‌بي‌سي، يورونيوز و شبكه‌هاي خاصي كه براي گردشگران وجود دارد، اختصاص دهند، تا به اين ترتيب حداقل بتوان گروهي را كه از حضور در ايران نمي‌ترسند و تنها به علت نشناختن است كه به ايران سفر نمي‌كنند را جذب كرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016