پنجشنبه 8 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير کشور: دور جديد نظارت بر عفاف و حجاب در ادارات از ماه آينده آغاز می شود، ايلنا

آئين نامه برخورد با هنجارشکنان ابلاغ شده و نيروی انتظامی بايد با عنوان ضابط آن نسبت به اجرايی کردن آن اقدام کند ولی اين کار همراه با تبليغات و سر و صدا نيست.


ايلنا: وزير کشور خواستار همکاری ائمه جمعه با استانداران برای تقويت امنيت در مناطق مختلف کشور شد و اعلام کرد که از ماه آينده دور جديد نظارت بر عفاف و حجاب در ادارات آغاز خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری ايلنا، مصطفی محمد نجار در روز دوم از بيست و يکمين گردهمايی ائمه جمعه سراسر کشور به تشريح عملکرد وزارت کشور در بخش های مختلف پرداخت و در زمينه فرهنگی سرفصل های مختلف کاری دولت را اعلام کرد.
او به رويکرد فرهنگی دولتی و تشکيل کارگروه فرهنگی با ۹ سرفصل اشاره کرد و گفت: درهر سفر استانی حدود يکصد مصوبه در زمينه های دينی، قرآنی ،دفاع مقدس ، شهدا ، مفاخر استانها و ورزش و ... به تصويب می رسد و لازم است برای عملياتی کردن اين مصوبات برای نهادهای فرهنگی هماهنگی بوجود آيد.
وزير کشور با اشاره به موضوع گسترش فرهنگ حجاب و عفاف تصريح کرد: در اين زمينه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با نظر مقام معظم رهبری جهت اجرا ابلاغ شده که با هفت سرفصل آموزش در مدارس، کارهای رسانه ای در صدا و سيما ، اقدامات فرهنگی توسط سينما، روزنامه ها و کتاب، نظارت بر ترويج فرهنگ عفاف در ادارات و سازمانها ، حمايت از توليد کنندگان البسه های مناسب ، استفاده از توانمندی علما و فضلا و حوزه های علميه ، هم انديشی با نخبگان و همچنين برخورد با هنجارشکنان و مانکن ها در حال اجرايی شده است.
او با اشاره به بحث حجاب در سازمانها و اداراتادامه داد: يک دوره از نظارت بر ترويج فرهنگ حجاب در ادارات انجام و در موارد لازم تذکرات مقتضی داده شده است و از يک ماه ديگر نيز دور جديد نظارت بر عفاف و حجاب در ادارات آغاز می‌شود.
نجار در مورد برخورد با هنجارشکنان نيز گفت: آئين نامه آن ابلاغ شده و نيروی انتظامی بايد با عنوان ضابط آن نسبت به اجرايی کردن آن اقدام کند ولی اين کار همراه با تبليغات و سر و صدا نيست.
وزير کشور از ائمه جمعه درخواست کرد در خطبه هايشان به موضوعاتی مثل طلاق، اعتياد، بدپوشی ، کسب حلال و بحث ازدواج بپردازند و توجه به مساجد، جوانان، زنان و رفتار آنها در خانواده ها را مورد توجه قرار دهند.
با وجود کانونهای ناامنی در شرق و غرب کشور از امنيت خوبی برخورداريم
او به بحث های امنيتی در کشور اشاره کرد و گفت: شورای امنيت کشور و شورای تامين در استانها، شهرستانها و حتی بخش ها نيز تشکيل شده و شرايط امنيتی مناطق مختلف کشور رصد می شود و با وجود کانونهای ناامنی در شرق و غرب کشور از امنيت خوبی برخورداريم.
نجار با اشاره به تلاش های دشمنان برای ناامن کردن ايران گفت: اعزام شرور و تلاشهای نا پسند در زمنيه جنگ نرم، دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی ، زير سئوال بردن دولت، ترويج فرق ضاله، ايران هراسی و ايجاد حوادث تروريستی از جمله اقداماتی است که دشمنان برای ناکارآمد نشان دادن بخش های امنيتی در نظام ولايی در دستور کار قرار دادند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016