چهارشنبه 7 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آمريکا هشت مسئول ايرانی را به دليل سرکوب اعتراضات تحريم کرد (+ ویدئو)، بی بی سی

باراک اوباما، رئيس جمهوری آمريکا فرمانی را امضا کرده است که بر اساس آن نام هشت مقام نظامی، انتظامی و دولتی ايران در فهرست تحريم های دولت آمريکا قرار می گيرد.

سخنان هيلاری کلينتون درباره تحریم ۸ مقام ایرانی...

اين هشت نفر که به دست داشتن در "نقض جدی حقوق بشر و آزار مردم ايران" در جريان حوادث پس از انتخابات سال گذشته رياست جمهوری متهم شده اند، عبارتند از: محمدعلی جعفری (فرمانده کل سپاه پاسداران)، صادق محصولی (وزير رفاه فعلی و وزير سابق کشور)، غلامحسين محسنی اژه ای (دادستان کل کشور و وزير سابق اطلاعات)، سعيد مرتضوی (دادستان سابق عمومی و انقلاب تهران)، حيدر مصلحی (وزير اطلاعات)، مصطفی محمد نجار (وزير کشور و جانشين فرمانده کل قوا در نيروی انتظامی)، احمدرضا رادان (جانشين فرمانده کل نيروی انتظامی) و حسين طائب (معاون اطلاعات سپاه پاسداران و فرمانده سابق نيروی بسيج).



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين نخستين بار است که دولت آمريکا به دليل نقض حقوق بشر، تحريم هايی را عليه کسی اعمال می کند.

هيلاری کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا و تيموتی گايتنر، وزير دارايی آمريکا امروز چهارشنبه ۷ مهر (۲۹ سپتامبر) در يک کنفرانس مطبوعاتی در مورد تصميم جديد دولت آمريکا توضيح دادند.

خانم کلينتون گفت: "شهروندان ايرانی تحت نظارت يا فرماندهی اين افراد بی جهت بازداشت شدند، کتک خوردند، مورد شکنجه و تجاوز قرار گرفتند، تهديد و حتی کشته شدند".

وزير امور خارجه آمريکا گفت که اين اعمال با "ادعاهايی که اخيرا در سازمان ملل مطرح شده مبنی بر اينکه ايرانی ها از آزادی بيان برخوردارند و هيچ کس در ايران به دلايل سياسی در زندان نيست" تناقض دارد.

به نظر می رسد اشاره خانم کلينتون به سخنان محمود احمدی نژاد، رئيس جمهوری ايران در سفر اخيرش به نيويورک باشد.

وزارت دارايی آمريکا اعلام کرده است که افراد تحريم شده، مشمول محدوديت های مسافرتی و انسداد دارايی ها می شوند.

دفتر رياست جمهوری آمريکا با انتشار بيانيه ای اعلام کرد که دولت آمريکا همواره در کنار کسانی می ايستد که در ايران "خواهان شنيده شدن حرف هايشان هستند" و تأکيد کرد که مصرانه از دولت ايران می خواهد که حقوق اين مردم را رعايت کند.

کيم غطاس، خبرنگار بی بی سی در واشنگتن می گويد که به نظر می رسد دولت آمريکا به اين نتيجه رسيده که اکنون لازم است در مورد ايران، بر موضوعی به جز پرونده هسته ای هم تمرکز کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016