چهارشنبه 7 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ادامه واکنش ها به اظهارات احمدی نژاد پيرامون ١١ سپتامبر، جرس

جـــرس: در ادامه واکنش‌ها به سخنان محمود احمدی‌نژاد پيرامون حوادث تروريستی ۱۱ سپتامبر، در تازه‌ترين موضع گيری، خوزه راموس هورتا، رئيس‌جمهور تيمور شرقی، سخنان محمود احمدی‌نژاد را وقيحانه خواند.

به گزارش رويترز، خوزه راموس هورتا، رئيس‌جمهور تيمور شرقی و برنده صلح نوبل، محمود احمدی‌نژاد را متهم کرد که در مورد حوادث ۱۱ سپتامبر سخنان شنيعی بر زبان رانده است.

هورتا خاطرنشان کرد: محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهور ايران، می‌تواند هر معجون عقلانی، فلسفی يا دينی که ذهن بی‌نظيرش ممکن است بسازد را باور کند و بدون فکر تکرار کند، اما به نظر من هيچ‌يک از ما نبايد مقررات و عرف‌های اساسی رفتاری در ميان سران را زير پا بگذاريم و در اين مجمع والامقام حرف‌های شنيع بزنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمود احمدی‌نژاد روز پنج‌شنبه گذشته در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نيويورک، تلويحاً مقام‌های دولت وقت آمريکا را به دست داشتن در حملات تروريستی يازدهم سپتامبر به نيويورک متهم کرد.

رئيس جمهور تيمور شرقی با اشاره به اظهارات رئيس دولت ايران افزود: او برای چندمين بار کار را در اين مجمع و در ديگر تريبون‌ها از حد گذرانده همان‌طور که يک بار ديگر هم واقعيات هولوکاست را زير سؤال برد.

احمدی‌نژاد، که پيشتر واقعه کشتار يهوديان توسط آلمان نازی را مورد انکار قرار داده بود، در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل ادعا کرد که اکثريت مردم آمريکا و ملت‌ها بر اين باورند که دولت آمريکا خود در حملات ۱۱ سپتامبر دست داشته‌است.

در واکنش به اظهارات وی، بان کی-مون، دبيرکل سازمان ملل متحد نيز اظهارات محمود احمدی‌نژاد را در مورد دست داشتن دولت آمريکا در حملات ۱۱ سپتامبر، قوياً محکوم کرد.

دبير کل سازمان ملل اظهار داشت: من قوياً اظهاراتی که توسط وی در مورد زير سؤال بردن علت حملات تروريستی ۱۱ سپتامبر به خاک ايالات متحده بيان شد را محکوم می‌کنم.

گفتنی است در جريان سخنرانی محمود احمدی‌نژاد در مجمع عمومی امسال سازمان ملل، نمايندگان ايالات متحده و ۲۷ کشور عضو اتحاديه اروپا سالن مجمع عمومی را ترک کردند.

هيئت آمريکايی حاضر در سازمان ملل حتی پيش از به پايان رسيدن سخنان محمود احمدی‌نژاد، بيانيه‌ای در محکوميت اين اظهارات منتشر کرد و گفته‌های او را "نفرت‌انگيز و متوهمانه" خواند.

کاترين اشتون، مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا نيز، اظهارات احمدی‌نژاد را گستاخانه و غيرقابل قبول خواند و رئيس جمهوری آمريکا در گفت‌وگو با شبکه تلويزيونی بی‌بی‌سی فارسی، سخنان محمود احمدی‌نژاد را در باره يازدهم سپتامبر، توهين‌آميز، نفرت‌انگيز و نابخشودنی دانست.

محمود احمدی‌نژاد در واکنش به اظهارات مقام‌های آمريکايی درباره سخنرانی خود، آن را ناشيانه دانست و علی لاريجانی، رييس مجلس شورای اسلامی نيز، رئيس جمهوری آمريکا، را يک "شرور بين المللی" خواند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016