چهارشنبه 7 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

١٩ سال و نيم زندان سنگين ترين محکوميت برای يک ولاگ نويس در ايران، گزارشگران بدون مرز

گزارش‌گران بدون مرز انزجار خود را از صدور سنگين‌ترين حکم زندان برای يک وبلاگ نويس در ايران اعلام می کند.

حسين درخشان به نوزده سال و نيم زندان، پنج سال ممنوعيت فعاليت سياسی و مطبوعاتی و جريمه مالی تحت نام "بازگرداندن وجوه اخذشده" به مبلغ ٣٧٥٠ يورو، ٢٩٠٠ دلار و ٢٠٠ پوند انگليس، محکوم شده است. "



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


صدور چنين حکمی سنگينی عليه يک وبلاگ نويس در ايران بی‌سابقه است. اين حکم نشانگر خواست تبديل مورد حسين درخشان به "سرمشقی" برای ديگران است، در حالی که اين پرونده، سناريو ساخته شده از سوی مقامات امنيتی - قضايی ايران است.

ما خواهان دخالت شخص محمود احمدی نژاد برای آزادی اين وبلاگ نويس هستيم. حسين درخشان در وبلاگ خود از اصول انقلاب اسلامی و رهبران آن و از سياست های محمود احمدی نژاد دفاع می کرد، و با تضمين نزديکان رئيس جمهور مبنی بر عدم دستگيری به ايران بازگشته بود. جامعه جهانی و کانادا نيز بايد خواهان لغو اين حکم سنگين و آزادی فوری حسين درخشان شوند."

سايت عصر ايران صبح امروز خبر محکوميت حسين درخشان را منتشر کرد. ساندرين مورسيا دوست و شريک زندگی حسين درخشان در پاريس با تائيد خبر به گزارشگران بدون مرز اعلام کرد که " طی تماسی تلفنی اين حکم به اطلاع خانواده وبلاگ نويس رسيده است".

حسين درخشان به اتهاماتی چون " همکاری با دول متخاصم، تبليغ عليه نظام، تبليغ به نفع گروهک های ضد انقلاب، توهين به مقدسات و راه اندازی و مديريت سايت های مبتذل و مستهجن" از سوی شعبه ١٥ دادگاه انقلاب اسلامی محکوم شده است. وی امکان اعتراض به حکم خود را در دادگاه تجديدنظر دارد.

حسين درخشان، وبلاگ نويس از تاريخ ١١ آبان ١٣٨٧ پس از چندين بار احضار و بازجويی در تهران از سوی مقامات امنيتی بازداشت شد. پس از محاکمه‌ای ناعادلانه بدون امکان دفاع از خود در اختيار سپاه پاسداران قرار دارد. در اصل اين وبلاگ‌نويس قربانی جنگ داخلی نهادها و جناح‌های اطلاعاتی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016