دوشنبه 29 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نياز پروين جوادزاده به درمان بيرون از زندان و بی‌توجهی مسئولين قضايی، هرانا

خبرگزاری حقوق بشر ايران - رهانا
پروين جوادزاده دختر جوانی که در حوادث روز عاشورا بازداشت و تا کنون در زندان به سر می‌برد، نياز مبرم به درمان پزشکی خارج از زندان دارد.

به گزارش خبرنگار رهانا، پروين جوادزاده، دختر جوان ۲۲ ساله بند عمومی زنان زندان اوين که هم‌اکنون در نهمين ماه زندان خود به سر می‌برد نياز مبرم و فوری به درمان پزشکی در خارج از زندان دارد، اما مسئولين قضايی و زندان نسبت به اين امر بی‌توجه هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جوادزاده قبل از بازداشت دندان‌های خود را ارتدونسی کرده بود که به علت تدوام بازداشت و عدم وجود امکانات دندانپزشکی در زندان امکان رسيدگی از او سلب شده است. با توجه به اين که کسانی که دندان‌های خود را ارتدونسی می‌کنند، بايد مرتبا به داندپزشک مراجعه کرده و مورد معاينه قرار گيرند و پروين جوادزداده اين امکان را نداشته است، دچار بيماری‌های فک و دهان شده است. (ارتودنسی علم مرتب کردن دندان‌ها و رفع نقايص سيستم فکی-دندانی است و بيمار به خاطر سيم‌های که در دهانش گذاشته شده است، بايد مرتبا با پزشک خود در ارتباط باشد.)

با توجه به اين‌که وی يک زندانی محکوم است و در نهمين ماه زندان خود به سر می‌برد، مسئولان قضايی می‌توانند به وی مرخصی استعلاجی برای درمان خود بيرون از زندان بدهند، اما تاکنون به دلائلی نامشخص اين مسأله اتفاق نيافتاده است.

پروين جوادزاده در تاريخ ۶ دی ماه ۱۳۸۸ بازداشت و به سلول‌های انفرادی زندان اوين منتقل شد، وی که ابتدا بسيار تحت فشارهای روحی و جسمی قرار داشت با اتهاماتی همچون محاربه مواجه گشت. با اين حال وی در دادگاه بدوی به هشت سال زندان محکوم شد.

در شعبه ۵۴ دادگاه تجديدنظر استان تهران حکم پروين جوادزاده که از او به عنوان جوان‌ترين زندانی بند عمومی زنان زندان اوين ياد می‌شود، به ۲۶ ماه زندان کاهش پيدا کرد. وی هم اکنون دوران محکوميت خود را در بند عمومی زنان زندان اوين سپری می‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016