سه شنبه 12 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: "به فرض محال گیرم که ایران یک بمب اتم بسازد - امریکا 5 هزار بمب اتم دارد البته کسی آنها را ندیده خودشان گفتند"، مهر

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران در همایش بزرگ ایرانیان خارج از کشور که امروز دوشنبه در سالن اجلاس سران برگزار شد، ایران را محدود به یک جغرافیا ندانست و اظهار داشت: ایران یک فرهنگ و تمدن است.

وی تاکید کرد: ایران یعنی عشق، عدالت، برادری و انسانیت که هیچ یک از اینها مرزی نمی‌شناسند زیرا هر کجا که انسانیت، فرهنگ، تمدن، عشق، عدالتخواهی و آزادی است آنجا نام ایران با افتخار حضور دارد.

وی با بیان اینکه دستاوردهای انسانی میراث مشترک بشریت است، گفت: هر ارزشی در هر نقطه عالم که خلق می‌شود و پایدار می‌ماند متعلق به همه بشریت است و نام ایران و ایرانیان از آن جهت پایدار مانده که همواره انسانی اندیشیده و انسانی عمل کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمدی‌نژاد در ادامه با طرح این سئوال که آیا دعوای غرب با جمهوری اسلامی ایران بر سر این است که ایران می‌خواهد بمب اتم بسازد، گفت: آنها سناریویی درست کرده‌اند، به تبادل جاسوسها پرداختند و چند تن از هموطنان ما را دزدیدند و صحبت‌هایی را مطرح و همچنین اسنادی را هم منتشر کردند.

وی خاطرنشان کرد: به فرض محال گیرم که ایران یک بمب اتم بسازد شما چند بمب اتم دارید؟ یک دانه، 10 هزار تا، 100 هزارتا؟ دولت آمریکا که اخیراً اعلام کرده بود که 5 هزار بمب اتم دارد البته کسی آنها را ندیده خودشان گفتند.

وی با طرح این پرسش که آیا واقعاً شما با داشتن 20 هزار بمب اتم از ساختن بمب اتم توسط ایرانیان واهمه دارید، خطاب به دولت آمریکا و غرب گفت: شما یا خیلی دروغ می‌گویید و یا ترسو هستید که البته من فکر می‌کنم دروغ‌گوی ترسویی هستید. معلوم است که دعوا بر سر بمب اتم نیست.

رئیس جمهور دعوای دولت‌های غربی را با جمهوری اسلامی ایران بر سر نحوه مدیریت جهان عنوان کرد و افزود: دلیل آن این است تاریخ نشان داده ملت ایران از چنان ظرفیتی برخوردار است که اگر یک فرصت پیدا کند آنچنان تمدن بزرگی را به راه خواهد انداخت که به سرعت فراگیر شود.

وی اضافه کرد: آنها می‌خواهند بیایند و بر خاورمیانه مسلط شوند معلوم است که کشورهای منطقه این اجازه را به آنها نمی‌دهند که بیایند تا حیثیت و تمدن و منابع ما را بار کنند و ببرند.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه ما با مدیریت ظالمانه‌ای که بر تحقیر انسانها در دنیا استوار شده مخالفیم، گفت: این مسئله را نمی‌توانیم بپذیریم که کشوری از چند هزار کیلومتر بیاید در کنار ما خیمه بزند و ثروت‌ها و ارزشهای ما را چپاول کند.

وی در ادامه تصریح کرد: البته مقابله ما با شما به صورت جنگ نظامی نیست.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش تمدنها را مکمل یکدیگر دانست و افزود: تمدن‌ها دوست هم هستند. ضمن اینکه ملتها هم امروز با هم صمیمی‌اند و اصلاً جنگی بین تمدنها مطرح نیست که آنها ادعا می‌کنند.

وی با طرح این سئوال که بین ملت ایران و آمریکا چه مشکلی وجود دارد، گفت: جنگی بین ملت‌ها و فرهنگ‌های اصیل در دنیا وجود ندارد بلکه آن چیزی که امروز وجود دارد مقابله یک توحش با فرهنگ و تمدن است که برای اثبات آن نیاز به استدلال زیادی نداریم چرا که در جنگ جهانی اول و دوم بیش از 100 میلیون انسان را کشتند که هریک از این انسانها خود یک جهان بودند و هزار علقه داشتند.

احمدی نژاد با طرح پرسش دیگری مبنی بر اینکه غربی‌ها به سرکردگی آمریکا الان در عراق و افغانستان و فلسطین چه می‌کنند؟، گفت: یک بهانه‌ای به نام 11 سپتامبر فراهم کردند و نگذاشتند گروه حقیقت یاب برود و در مورد آن تحقیق کند و به بهانه مبارزه با تروریسم به عراق و افغانستان حمله کردند به طوری که بیش از 10 هزار نفر از مردم افغانستان را کشتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016