سه شنبه 22 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه سرگشاده سازمان فدائيان خلق ايران (اکثريت) به مسئولين پارلمان اروپا در باره وضعيت رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در بند در ايران

توضيح - در تاريخ اول ژوئيه ۲۰۱۰، توسط خانم "باربارا لخ بيلر" رئيس گروه ارتباط با ايران در پارلمان اروپا، کنفرانسی در خصوص "نقش سياسی جديد اينترنت و موبايل در کشوری چون ايران" بمدت يکروز در مرکز پارلمان اروپا در بروکسل سازماندهی و در تاريخ گفته شده برگزار شد. در اين کنفرانس نمايندگان شرکت های بزرگی چون گوگل، نوکيا-زيمنس به همراه شخصيت ها، نمايندگان احزاب، انجمن ها و تشکل های سياسی اروپائی و ايرانی که در عرصه وسائل تکنولوژيکی، رسانه ای (راديو و تلويزيون و مطبوعات)، اينترنتی و خبرنگاری فعال هستند به سخنرانی پرداختند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با توجه به نقض شديد حقوق بشر در ايران و دستگيری خبرنگاران، وبلاگ نويسان، عکاسان و نويسندگان سايت های اينترنتی و سانسور و فيلتر شديد رسانه ها و جلوگيری و محروم کردن جوانان، زنان و ديگر فعالين عرصه های اجتماعی، مدنی و سياسی از دسترسی آزاد به اخبار و اطلاعات باعث شد که سازمان فدائيان خلق ايران (اکثريت) نامه زير را در تاريخ ۲۸ ژوئن بزبان انگليسی به مسئولين ارگان های اروپائی در اتحاديه اروپا بنويسد و خواهان توجه و دقت لازم برای اعمال فشار سياسی به حکومت ايران در اين عرصه شوند. در زير متن نامه را به دو زبان فارسی و انگليسی می توانيد ملاحظه کنيد.

سازمان فدائيان خلق ايران(اکثريت)

نامه سرگشاده به:

خانم کاترين اشتون
نماينده عالی اتحاديه اروپا در امور خارجی و سياست امنيتی، و نايب رئيس کميسيون اروپا

آقای ويتال موريرا
رئيس کميته تجارت بين المللی در پارلمان اروپا

خانم باربارا لخ بيلر
رئيس هيات نمايندگی برای مناسبات با ايران، پارلمان اروپا

خانم نيلی کروس
نايب رئيس کميسيون اروپا، مسئول دستور کار ديجيتال


آقا/ خانم گرامی

همان گونه که اطلاع داريد، از زمان تقلب انتخاباتی رياست جمهوری اسلامی ايران در ۱۲ ژوئن ۲۰۰۹، نقض حقوق بشر در ايران بشدت افزايش يافته و رژيم در تلاش برای ساکت کردن اپوزيسيون، با توسل به انواع شيوه های تهديد و ارعاب، تمامی امکانات خود را بسيج کرده است.

ما نگرانيم در شرايطی که جامعه بين الملل تقريباً تنها روی مساله اتمی ايران متمرکز شده است، توجه اندکی به وضع حقوق بشر و تدابير لازم برای مقابله با رفتار رژيم معطوف گردد. ما موافق يک تحريم اقتصادی عمومی عليه ايران نيستيم؛ در عين حال معتقديم که اقدامات هدفمندی وجود دارند که جامعه بين الملل و بويژه اتحاديه اروپا می توانند برای اعمال فشار به رژيم و رهائی مردم از وضعيت اسفناک موجود به عمل آورند.

مايليم توجه شما را به دو موضوع مشخص جلب کنيم:
نخست فروش تکنولوژی مراقبت و کنترل به جمهوری اسلامی ايران، و دوم موضوع سانسور رسانه های گروهی و اخلال در پخش برنامه های راديو- تلويزيونی خارج از ايران.

همان گونه که آگاهيد، شرکتهای اروپائی و بطور مشخص نوکيا-زيمنس، بخاطر فروش تکنولوژی مراقبت و کنترل به مقامات ايران و از اين طريق مساعدت به آنان در تعقيب و دستگيری دگرانديشان، مورد انتقاد شديد قرار گرفته اند.

از زمان مبارزه برای ممانعت از تجارت شرکت های بزرگ بين المللی با ايران در عرصه مخابرات، تعداد زيادی از اين شرکت ها خروج خود واقعی خود از ايران را اعلام داشته اند ، اما متاسفانه جای آنها را غالباً شرکت های کوچکی که در همان عرصه ها تخصص دارند، گرفته اند.

به نظر ما تنها راه حل، تحريم فروش آن سيستم های مخابراتی، که به رژيم تهران امکان جاسوسی عليه مردم خود را می دهند، می باشد.

ما از کشورهای عضو اتحاديه اروپا می خواهيم، پيش نويس قطعنامه ای را برای ممنوع کردن فروش تکنولوژی های مراقبت و کنترل به ايران که می توانند عليه مردم ايران بکار برده شوند، به شورای امنيت سازمان ملل ارائه نمايند.

مطبوعات در ايران از سال ۲۰۰۹ به اين سو زير حملات شديدی قرار داشته اند. حدود ۴۰ روزنامه و وب- سايت تعطيل شده اند و تعداد ۳۰۰۰ روزنامه نگار در هراس از سرکوب، ديگر قادر به کار نيستند. تعداد زيادی از کاربران اينترنت، بخاطر ارسال عکس ها و اخبار مربوط به تظاهرات مخالفان، اينک در زندان بسر می برند.

ما تلاش مقامات ايرانی برای سانسور رسانه های چاپی و اخلال روی برنامه های راديوئی، تلويزيونی و اينترنت را محکوم می کنيم. ما از اتحاديه اروپا و کشورهای عضو آن می خواهيم تا اين موضوع را در اتحاديه بين المللی مخابرات مطرح و پيگيری کنند.

در پايان، شما احتمالاّ از وجود طرح ها و ابتکاراتی با هدف ارائه اطلاعات سانسورنشده به کاربران اينترنت در ايران از خارج کشور، مثلاً با استفاده از وسايل تبديل کد و سرور پراکسی آگاه هستيد. ما از اتحاديه اروپا دعوت می کنيم که از چنين پروژه هائی حمايت به عمل آورد.

با احترام
سازمان فدائيان خلق ايران (اکثريت)

مسئول روابط بين الملل
دکتر حسن زهتاب

hassan-zehtab@fadai.org


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016