سه شنبه 15 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه جمعی از دانشجويان نوشيروانی بابل پيرامون نامه منتسب به سيدضيا نبوی: شکنجه، دروغ يا واقعيت؟ دانشجونيوز

جمعی از فعالين دانشجويی و دانش آموختگان دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل پيرامون نامه ايی که روز گذشته از قول سيد ضيا نبوی در برخی سايتها منتشر شد، اطلاعيه ای صادر کردند.

به گزارش دانشجونيوز، متن کامل اين اطلاعيه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نامه ی سيد ضياء نبوی، شکنجه، دروغ يا واقعيت؟

درپی درج نامه ای منتسب به سيد ضيا نبوی در برخی از سايت های خبری، جمعی از دوستان و نزديکان اين دانشجوی زندانی بيانيه ای صادر کرده اند و ضمن غيرموثق خواندن اين نامه، مسئولين سايت های خبری انتشار دهنده آن را به دقت بيشتر در امر خطير خبر رسانی فراخوانده اند.

بيش از يک سال از انتخابات مناقشه برانگيز رياست جمهوری می گذرد و اکنون در آستانه ۱۸ تير، روزی که بايد دانشجويان آزاده در کنار ملت سبز ايران در آستانه آزمون بزرگی قرار گيرند ، با تأسف شاهد نا امن شدن محيط رسانه ای و ايجاد فضای عدم اطمينان در آن می باشيم. همان دانشجويانی که در يک سال اخير متحمل زخم های بزرگ و خسارت های فراوان شدند و يکی از بزرگترين اين زخم ها برای ما بازداشت غيرقانونی دوست و همسنگر عزيزمان سيد ضياء الدين نبوی است که بيش از يک سال است که تحت فشار به اتهام فعاليت در شورايی که سودای آن دفاع از حق تحصيل دانشجويان مظلومی است که با سياست های مغضوبانه ی دولت کودتا از تحصيل محروم شده اند به ۱۰ سال زندان و تبعيد به ايذه محکوم شده است.

در چند روز اخير خبر حمله ی عصبی سيد ستاره داران جنبش دانشجويی ، روح ما را آزرده خاطر کرد و از آن سنگين تر ملاقات چند تن از فعالين دانشجويی دانشگاه صنعتی نوشيروانی با خانواده سيد ضيا نبوی بود که مشاهده وخامت حال خانواده وی در اثر شنيدن اين خبر شوک آور و از همه ی آن ها بدتر فشارهای دستگاه امنيتی بر خانواده وی برای اعلام صحت و سلامت حال فرزندشان بود که نهايت خشم و انزجار ما را در پی داشت. خانواده ای که با لطف و عدم سوء نيت!!! قاضی پرونده شان که از تبديل وثيقه ۵۰۰ ميليون تومانی به ۸۰۰ ميليون تومانی جلوگيری نمود می توانند ماهانه حداکثر يکبار آن هم نه به صورت حضوری بلکه به صورت کابينی موفق به ديدار با فرزند دلبندشان گردند.

ديروز نامه ای مبهم به نقل از سيدضيا نبوی در يکی از سايت ها منتشر گشت که نه منبع خبری آن مورد تأييد قرار می گيرد و نه محتويات نامه، منبع خبری آن از آن جهت مورد تأييد نمی باشد که نامه های اخير سيد ضيا نبوی يا از طريق وکيل پرونده اش و يا از طريق يکی از منابع آگاه خبری در دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل منتشر می شد و محتويات نامه از آن جهت قابل تأييد نمی باشد که ما جمعی از دوستان و ياران نزديک سيد ضيا در سالهای اخير در دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل اين نامه با ساير بيانيه های منتشر شده و حتی دست نوشته های منتشر نشده که از بدو ورودش به دانشگاه صنعتی نوشيروانی نوشته شده، تطبيق داده و هيچ گونه شباهتی بين قلم و استدلال های متناقض اين نامه با گفتارها و نوشتارهای وی يافت نکرديم و يقين حاصل کرديم اگر هم اين نامه از سوی سيدضيا نبوی درج شده باشد تحت فشار های امنيتی از سوی بازجويان وزارت اطلاعات نوشته شده و فاقد وجاهت است و تنها بدليل فشارهای کودتاگران برای انتقال وی به زندان ايذه نوشته شده است.

ما جمعی از فعالين دانشجويی و دانش آموختگان دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل که طی سال ها دوست و همسنگر سيدضيا نبوی بوده ايم به اطلاع ملت سبز ايران و دوست داران سيد ضيا می رسانيم :

سيد ضيا نبوی در طول دوران بازداشتش ، اخبار مربوط به وضعيت خود را تنها با يک منبع معتبر از فعالين دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل در ميان می گذاشته و متأسفانه بايد اعلام کنيم ، درست چند ساعت قبل از انتشار نامه ی مبهم و مجعول سيد ضيا به طرز مشکوکی اين منبع خبری ناپديد شده و خانواده وی نيز پس از گذشت ۲۴ ساعت هيچ گونه اطلاعی از وی در دست ندارند. ما بدليل وجود شرايط امنيتی ويژه در آستانه ۱۸ تير از ذکر نام اين فعال دانشجويی مرتبط با سيد ضيا خودداری می کنيم و به نهادهای امنيتی هشدار می دهيم در صورت ادامه ی بی خبری از وضعيت اين فعال دانشجويی مسئوليت ناپديد شدن وی و واکنش های آن از سوی نهادهای دانشجويی مازندران به عهده اين ارگان می باشد.

در پايان لازم به ذکر می دانيم که تأسف خود را از شتاب زدگی برای انتشار نامه ای مجهول و غيرموثق که تنها انتشار آن از سوی رسانه های وابسته به حاکميت بر می آيد، از سوی اين سايت خبری که ستاره های آن در زندان تحت شديدترين فشارها و شکنجه ها برای اعتراف به گناه ناکرده بوده اند و اعضای آن سال هاست هم رکاب جنبش پاک دانشجويی بوده اند ، اعلام می کنيم .

به اميد آزادی تمام ياران در بند


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016