سه شنبه 1 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت ٣٢۵ نفر در خردادماه، رهانا

طی سی‌و يک روز خرداد ماه سال جاری، بر پايه مستندات موجود ٣٢۵ شهروند به دليل فعاليت‌های سياسی و اعتراضی نسبت به دولت بازداشت شده‌اند.

خبرگزاری حقوق بشر ايران
رهانا: از ابتدای خرداد ماه سال جاری، روند بازداشت‌ها در ايران افزايش يافت به صورتی که در سال روز انتخابات رياست جمهوری، تعداد زيادی از مردم معترض که به خيابان‌ها آمده بودند بازداشت شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خرداد ماه سال گذشته، مصادف بود با انتخابات بحث‌برانگيز رياست جمهوری در ايران که با بازداشت و سرکوب گسترده‌ی شهروندان در ايران همراه بود.
به گزارش خبرنگار رهانا، در روزهای ابتدايی خرداد ماه ٨٩، همزمان با ورود محمود احمدی نژاد به کرمان، ۱۷ تن از فعالان دانشجويی دانشگاه شهيد باهنر کرمان بازداشت شدند، که اسامی آن‌ها منتشر نشده است.
بر اساس اخبار منتشر شده در هفته اول خرداد ماه نيروهای امنيتی در دانشکده فنی و مهندسی يزدان پناه سنندج اقدام به بازداشت حداقل ۶ دانشجوی کرد اهل شهر کامياران کرد.
هم‌چنين در روز چهارشنبه ١٩ خرداد ماه، ١۴ تن از فعالين دانش‌جويی دانشگاه کرمان نيز بازداشت شدند که از اسامی دقيق آن‌ها اطلاعی در دست نيست

در اين ميان نيز، در روز ١٨ خرداد ماه سردار عليرضا اکبرشاهی فرمانده انتظامی استان تهران از دستگيری ١١۵ تن از شهروندان، طی اجرای طرح امنيت اجتماعی خبر داد.

در روز ۲۲ خرداد ماه و حضور مردم معترض در خيابان‌ها در سال‌روز انتخابات رياست جمهوری نيز، بر طبق اعلام رسمی‌ فرمانده نيروی انتظامی‌ ۹۱ نفر بازداشت شدند.

بر اساس اين گزارش، ٢٠۶ شهروند، ۶٩ دانشجو و فعال دانشجويی، ۹ فعال کرد، ۸ فعال ترک، ۵ نفر از اقليت‌های مذهبی، ۵ روزنامه‌نگار، ۴ فعال سياسی، ۴ فعال کارگری، يک فعال حقوق بشر، يک فعال حقوق زنان و ١٣ فرد ديگر به بهانه‌های مختلف که در ميان آن‌ها معلم، رئيس دانشگاه و … به چشم می‌خورد، حضور دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016