چهارشنبه 8 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه کانون مدافعان حقوق کارگر به مناسبت روز جهانی کارگر، ارديبهشت ۱۳۸۹

سال گذشته را در حالی سپری کرديم که يکی از پرتنش ترين سال ها در تحميل دردها و آلام به مردم زحمتکش وکارگران بود. در جشن روز کارگران در سال گذشته، يورش خشم آگين نيروهای امنيتی به تجمع مسالمت آميز کارگران، ده ها نفر از آنان را روانه زندان کرد و پس از آن نيز اعتراضات مردم برای حق طبيعی تجمع آزاد بارها و بارها مورد حمله و يورش قرار گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خواسته های به حق مردم که در سی سال گذشته انباشته شده بود و با اعتراضات خيابانی بيان می شد، به شدت مورد سرکوب قرار گرفته و بخش بيشماری از اعتراض کنندگان کشته يا به بدترين وجه دستگير شده، مورد آزار قرار گرفته و روانه زندان ها شدند.
کارگران نيز همراه با ساير اقشار زحمتکش، معلمان، دانشجويان و مردم معترض به نبود آزادی های اجتماعی بارها و بارها اعتراضات خودشان را به اشکال مختلف بيان کردند.
از سوی ديگر بيکاری فقر و تنگدستی اخراج و فشارهای مختلف ، زندگی کارگران و ساير زحمتکشان را در سال گذشته به شديدترين وجه مورد حمله قرار داد. از هم اکنون طرح هدفمند کردن يارانه ها نيز می رود تا زندگی مشقت بارتری را برای کارگران و حقوق بگيران در سال جاری رقم زند.
ما ضمن حمايت از اعتراضات به حق مردم زحمتکش در سال گذشته و با پافشاری بر خواسته های روز کارگر در سال ۸۸ و حمايت از خواسته های قطعنامه تشکل های کارگری در ۸۹ اعلام می کنيم:
۱- ايجاد تشکل های کارگری صنفی، سنديکايی و شورايی حق مسلم کارگران ، زحمتکشان معلمان و ساير اقشار مردم است و اعمال قدرت مردم تنها از طريق ايجاد نهادهای انتخابی در همه شئون زندگی و درمحل کار امکان پذير است. اين خواسته به حق مردم برای انتخاب نمايندگان خود در همه ی زمينه ها بايد پيگيری شود.
۲- ايجاد يک زندگی شرافتمندانه انسانی که در آن نيازهای اوليه زندگی از قبيل کارمناسب، خوراک، پوشاک، مسکن ، آموزش و پرورش و بهداشت وبيمه های اجتماعی برای همگان تامين باشد، حق مسلم هر انسانی است واين امر جز با محو استثمار انسان از انسان ميسر نخواهد شد.
۳- وجود جامعه ای امن وعاری از خشونت شکنجه و زندان و اعدام خواست همه ی کارگران و زحمتکشان ومردم تحت ستم است و اين مهم جز با برابری کامل انسان ها اعم از زن و مرد، اقوام و مليت ها امکان پذير نخواهد بود.
۴- هر جامعه ای که در آن کودکان و زنان از احترام بيشتری برخوردار باشند متمدن تر است. کار کودکان مصداق بارز ظلم و ستم بر جامعه است و بايد محو گردد.
۵- آزادی بيان وانديشه بی حصر واسثتثنا حق مسلم همگان است.
ما ضمن پشتيبانی از تمام خواسته های آزادی خواهانه مردم اعلام می کنيم که طرفداران دروغين کارگران و زحمتکشان و پشتيبانان سياست های نئو ليبرالی در قالب طرفداران بازار آزاد و يا استثمار آزاد و دفاع از نظام سرمايه داری غم خوار کارگران و زحمتکشان نبوده و تنها می خواهند از آنان به عنوان سياهی لشگر برای سهم خواهی بيشتر از نظام موجودند استفاده کنند واعلام می کنيم که کارگران و زحمتکشان تنها به نيروی خود و با تکيه بر تشکل های مستقل مردمی، که آن را در جريان مبارزه بدست خواهند آورد از حقوق حقه ی خود برای رسيدن به يک جامعه ی انسان محور ، خواسته های خود رابه هر طريق دنبال خواهند کرد.

کانون مدافعان حقوق کارگر
۸ ارديبهشت ۸۹


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016