یکشنبه 15 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حكم جايگزيني محتشمي‌پور صادر شده است، ايلنا

محمدرضا باهنر در جلسه علني امروز يكشنبه در پاسخ به تذكر حميد رسايي نماينده تهران كه از عدم بركناري محتشمي‌پور دبيركل دبيرخانه دائمي حمايت از انتفاضه مردم فلسطين انتقاد كرده بود اظهار داشت: حكم جايگزيني علي‌اكبر محتشمي‌پور دبيركل جديد كنفرانس بين‌المللي حمايت از فلسطين صادر شده است و به زودي در رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايلنا، حميد رسايي در تذكر خود با حمله شديد به محتشمي‌پور وي را متهم كرد كه با تشكيل كميته صيانت از آرا زمينه كودتاي چند حزب و برخي خواص را آماده كرد.

اين عضو فراكسيون انقلاب اسلامي در ادامه يادآور شد: در پي اين كودتا عده‌اي نيز در روز جهاني قدس شعار نه غزه و نه لبنان را سر دادند و برخي از اين آقايان حاضر نشدند نسبت به اين شعار موضع‌گيري كنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رسايي تاكيد كرد: به دليل اين عملكرد ناصواب برخي از نمايندگان مجلس به رئيس مجلس تذكر دادند محتشمي‌پور را از دبيركلي دبيرخانه حمايت از فلسطين مجلس هشتم بركنار كند.

وي تصريح كرد: آقاي لاريجاني در پشت تريبون مجلس در توجيه كوتاهي عملكرد خود گفت ”آقاي محتشمي‌پور با مشورت مقام معظم رهبري در مجلس هفتم يعني 6 سال قبل در اين جايگاه ابقا شد“.

رسايي ادامه داد: رئيس مجلس تاكيد كردند كه مجددا مشورت كرده و تصميم‌گيري مي‌كنند و ظاهراَ حدود دو ماه قبل اين مشورت صورت گرفته اما با گذشت اين مدت هنوز به اين مشورت عمل نكرده است.

اين عضو فراكسيون انقلاب اسلامي همچنين به نامه 140 نفر از نمايندگان به رئيس مجلس اشاره كرد و اظهار داشت: اين نمايندگان در اين نامه از لاريجاني خواستند تا از فتنه‌گران حمايت نكند و محتشمي‌پور را از اين جايگاه كه منصوب به مجلس هشتم است بركنار كند.

رسايي ادامه داد: بنده به نمايندگي از اين نمايندگان مجلس سه بار از آقاي لاريجاني سوال كردم و وي هر سه بار اظهار داشت محتشمي‌پور در اين تاريخ تغيير مي‌كند اما هر بار به دليل خاصي اين كار را انجام نداد.

اين نماينده حامي دولت با بيان اينكه ما نمي‌دانيم علت حمايت رئيس مجلس از اين جريان چيست خاطرنشان كرد: علت بي‌اهميتي آقاي لاريجاني به امضاي 140 نماينده مجلس چيست و همواره وي به مسوولان تذكر مي‌دهد كه بايد به نظرات مجلس اهميت داد.

وي تصريح كرد: حال چگونه است كه 140 نماينده كه نامه‌اي را امضا كرده‌اند اين امضاها را هيچ مي‌پنداريم و در برابر آن مقاومت مي‌كنيم.
رسايي با اشاره به مصاحبه روز گذشته محتشمي‌پور اضافه كرد: وي در اين مصاحبه اعلام كرد شعار نه غزه نه لبنان شعار بدي است البته ما بايد طراحان و شعاردهندگان را از هم جدا كنيم.

وي يادآور شد: به گفته محتشمي‌پور كساني كه اين شعار را مي‌دادند خيل عظيمي از مردم بودند و آيا واقعا كساني كه اين شعارها را مي‌دادند مردم بودند؟
رسايي تصريح كرد: محتشمي‌پور در اين مصاحبه بيان كرده است كساني كه اين شعار را مي‌دادند در اعتراض به عملكرد برخي از مسوولان و جريان‌هاي كشور يعني جريان اصولگرايي بوده است.

وي با طرح اين سوال كه آيا واقعا اينگونه بوده است و محتشمي‌پور رسانه ملي را متهم كرده كه نتوانسته سوال‌هاي مردم را در ارتباط با حمايت ايران از فلسطين و لبنان برطرف كند و به همين دليل خيل عظيم مردم اين شعار را سر مي‌دهند؟

وي همچنين اضافه كرد: اين كساني كه اين شعارها را مي‌دادند پاي سخنراني امثال آقايان محتشمي‌پور و دوستان وي اين شعارها را مي‌دادند وگرنه مردمي كه پاي صداوسيما نشستند روز جهاني قدس را در كشور آفريدند.
رسايي افزود: مواضع روز گذشته محتشمي‌پور به نام آقاي لاريجاني نوشته مي‌شود چراكه رئيس مجلس تاكنون مقاومت كرده و محتشمي‌پور را كه يكي از عوامل اصلي كودتاي حزبي بود بركنار نكرده است و اين جايگاه مجلس هشتم را كه مجلس به اصطلاح اصولگراست با وجود آنكه 140 نماينده نامه‌اي را امضا كرده‌اند تضعيف مي‌كند.

نماينده تهران اذعان داشت: رئيس مجلس بايد پاسخ دهد كه چرا تاكنون محتشمي‌پور را بركنار نكرده است و چرا اجازه مي‌دهد وي به اسم مجلس هشتم مصاحبه كند و اين مواضع را بگيرد كه بي‌شك اين مواضع محتشمي‌پور به نام علي لاريجاني در تاريخ ايران نوشته شد.

محمدرضا باهنر كه رياست جلسه علني را برعهده داشت در پاسخ به اين تذكر گفت: آقاي لاريجاني در اين زمينه خودشان پاسخ مي‌دهند اما تا آنجا كه بنده اطلاع دارم حكم جايگزيني محتشمي‌پور، دبيركل دبيرخانه كنفرانس بين‌المللي حمايت از انتفاضه مردم فلسطين صادر شده و در رسانه‌ها اعلام مي‌شود.

وي ادامه داد: محتشمي‌پور و هر شخص ديگري در هر مسووليتي بايد پاسخگوي صحبت‌ها و حرف‌هاي خود باشد اينها حاشيه امني براي كسي نمي‌تواند ايجاد كند كه چون فلان حكم را دارد حاشيه‌اي امن داشته باشد.

وي در پاسخ به ادعاي رسايي در رابطه با به اصطلاح اصولگرا بودن مجلس گفت: مجلس هشتم به اصطلاح اصولگرا نيست بلكه واقعا اصولگراست و به اصطلاح برخي ديگر خودشان را اصولگرا قلمداد مي‌كند و حتي دوستان اقليت نيز در برخي موارد با اصولگرايان همراه هستند كه ما از تعامل خوب فراكسيون‌هاي مختلف مجلس هشتم با يكديگر تشكر مي‌كنيم.

در اين لحظه مصطفي كواكبيان خطاب به حميد رسايي به مزاح گفت: ما واقعا اصولگرا هستيم و شما به اصطلاح اصولگرا هستيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016