پنجشنبه 29 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لندن: مراسم تولد ۲۰ سالگی سهراب اعرابی در برابر سفارت ايران، ۲۸ فوريه

چهارم اسفندماه بيستمين سالروز تولد سهراب اعرابی بود ،جوانی که در راه آزادی و در اعتراض به نتيجه انتخابات جان باخت.
سهراب پس از پايان راهپيمايی ميليونی و مسالمت‌آميز مردم تهران در شامگاه روز ۲۵ خرداد توسط تيراندازی يک بسيجی به قتل رسيد.گلوله شليک شده، درست به زير قلبش اصابت کرده بود .وی که سال آخر دبيرستان را می گذراند برای امتحان کنکور آماده می شد و خانواده وی در زمان بی خبری نگران از دست دادن امتحانات کنکور او بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خانواده سهراب، به ويژه مادرش ، از روز ۲۵ خرداد برای يافتن وی به همه ارگان ها و مکان هايی که فکر می شد مراجعه نمودند اما هيچ پاسخی دريافت نکردند.
مادرسهراب عکسی از فرزندش تهيه کرده بود و به هر زندانی که آزاد می‌شد عکس عزيزش را نشان می‌داد و از آنها می‌پرسيد که آيا او را می‌شناسند و يا در زندان ديده‌اند؟ حتی يک بار به اشتباه خبر رسيد که سهراب را در زندان اوين ديده اند. اين خبر دلگرمی ای برای خانواده وی بود که حداقل سهراب زنده است.
مادر، برادرها و قوم و خويش ها مرتب می رفتند جلوی دادستانی انقلاب و زندان اوين برای اينکه خبری بگيرند. اول می گفتند اينجا نيست ، بعد هم به آنها گفتند توی اوين است اما دست ما نيست، خانواده وی مدت ۲۶ روز از او هيچ خبری نداشتند.
مادر سهراب از ۱۶ تيرماه با تامين وثيقه، در انتظار آزادی فرزندش بود تا اين که روز شنبه ۲۰ تير ماه مسئولين قضايی خبر کشته شدن وی را به خانواده اش ابلاغ کردند، به آنها گفته شد که فرزندشان جان باخته و برای تحويل جسد به پزشکی قانونی کهريزک مراجعه کنند، مامورين مجموعه عکس هايی از کشته شدگان وقايع اخير را به خانواده سهراب نشان دادند که خانواده اعرابی ناباورانه تصوير سهراب در ميان ديگر تصاوير را تشخيص دادند.
سهراب تنها ۱۹ سال داشت و در ابتدای جوانی پر پر شد،خانواده سهراب همچنان در غم او سياهپوشند،آن ها به همراه سبزدلان ايران بر مزار سهراب رفتند تا سالگرد تولد اين جوان ناکام را در کنارش باشند. ما هم در برابر سفارت اشغال شده ايران در لندن، اولين تولدش را بدون خود او جشن ميگيريم .چشم انتظار همه ياران سبزمان هستيم.

جنبش سبز لندن

زمان: Sunday 28th February, از ساعت ۳ تا ۶ عصر
آدرس: 16 Princes Gate, London, SW7 1PT

www.greenmovementlondon.com
https://www.greenwavevoice.com


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016