دوشنبه 28 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: پوشش ؛ ضرورت و نیازی اجتماعی، واحد مرکزی خبر

رئیس جمهور در مراسم ثبت ملی چادر و حجاب اقوام ایرانی گفت: پوشش ضرورت و نیاز اجتماعی است.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، آقای احمدی نژاد افزود: این جلسه ارزشمند و تاریخی است خدا را شاکرم که در نشست ثبت میراث ارزشمند معنوی و انسانی ملت ایران حضور دارم.

وی گفت: ایام به لحاظ حوادث تاریخی الهام بخش است، درایامی میراث معنوی پوشش وحجاب مردان وزنان ایرانی به ثبت ملی می رسد که پرچمداران تخریب نوامیس گرانقدر معنوی ما در برابر موج خروشان ملت پا به فرار گذاشته اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئیس جمهور افزود: همه ملت ایران به خوبی از فلسفه حجاب و پوشش آگاهند، پوشش و حجاب هم برای زنان است و هم برای مردان ، برخلاف تصور برخی که وقتی بحث حجاب پیش می آید، ذهنشان بر زنان متمرکز می شود.

وی گفت: پوشش یک ضرورت و نیاز اجتماعی است، همانطور که خداوند متعال کمال جویی، اعتلای روحی، تمایل به پیشرفت و ترقی ، علم ، صداقت ، شجاعت و پاکی را در نهاد انسان قرار داد، تمایل به حجاب و پوشش را هم در فطرت انسان قرار دارد.

آقای احمدی نژاد افزود: خدای متعال همه این عالم را برای انسان خلق کرد و انسان را برای خودش، انسان را در زمین قرار داد تا با تلاش خودش با هدایت الهی به قله های کمال انسانی دست یابد و تجلی خدا و اسما و صفات خدا در عالم معرفی شود و خدایی زندگی کند.

وی گفت: خدا برای دوام و بقای انسان و انگیزه ادامه حیات در وجودش غرایز، تمایلات و جاذبه هایی در زندگی قرار داده است و والاترین جاذبه در زندگی انسان جاذبه های میان زن و مرد است و نعمت بزرگ الهی ، مقوم جامعه و پایه پایداری نسل انسان است و هم خودش اگر در چارچوب درست قرارگیرد از لوازم اعتلای روحی و کمال معنوی انسان است.

آقای احمدی نژاد افزود: جسم زن و مرد برای طرف مقابل بسیار پرجاذبه است اما این جاذبه بستر و وسیله ای برای زندگی سعادتمند و کمال انسان است، خدای متعال هم این جاذبه و هم چارچوب اصولی و منطقی برای استفاده درست از این جاذبه را در خدمت زندگی سعادتمند قرار داده است.

رئیس جمهور پایه جامعه را خانواده دانست و گفت: بدون خانواده سعادتمند محال است جامعه به سعادت برسد اگر خیلی ها ادعا کنند که بدون خانواده مستحکم و شاد می توانیم جامعه پرنشاط و بالنده داشته باشیم، این ادعا حتما دروغ بزرگ و نشدنی است.

وی افزود: پایه استحکام خانواده روابط زن و مرد است و اگر این رابطه آسیب ببیند، خانواده و جوان آسیب می بیند و جامعه آسیب دیده محال است بستر رشد و کمال انسان ها بشود.

رئیس جمهور اضافه کرد: جاذبه های زن و مرد باید اختصاصی باشد و اگراین عمومی شد، دیگر نمی تواند نقش سازنده خود را ایفا کند.

جاذبه های میان مرد و زن باید در چارچوب کمال انسان باشد

رئیس جمهور در ادامه سخنانش در مراسم ثبت ملی چادر و حجاب اقوام ایرانی گفت: جاذبه های میان مرد و زن باید در چارچوب منافع و کمال انسان باشد.

آقای احمدی نژاد افزود: زن و مردی که هر دو بیرون می روند و اسیر جاذبه های جسمی میان زن و مردهای جامعه قرار می گیرند، باعث می شود آن ظرفیت اصلی که خداوند قرار داده است، تخلیه شود و در نهایت به خانواده ای بی روح ، بی نشاط، بی عشق و پرتنش تبدیل شوند و در این گونه خانواده ها فرزندان و تربیت آنها اولویتی ندارد.

وی معیارهای پوشش را در زنان کامل تر و جدی تر خواند و گفت: علت این است که زیبایی های زن بالاتر و زن جلوه زیبایی عالم و جلوه جمال خداست.

آقای احمدی نژاد ادامه داد: بالاخره یکی باید ناز و دیگر نیاز باشد تا جاذبه برقرار و حلقه تکمیل شود و جامعه قوام پیدا کند که این تدبیر خداست.

رئیس جمهور گفت: پوشش زن در ارتباطات جامعه باعث می شود انسان اسیر جاذبه های جسمی نشود و کمالات انسانی رشد پیدا کند و این اصل بر اساس کرامت انسانهاست.

وی افزود: پوشش، منظم کردن روابط اجتماعی و احترام به نوع و شخصیت انسان است و وقتی پوشش ها برداشته می شود نخستین کانونی که تأثیر می پذیرد، خانواده است که در نهایت باعث متلاشی شدن جامعه می شود.

آقای احمدی نژاد با اشاره به نمونه هایی از این معضل در کشورهای اروپایی و آمریکایی و گفت: انسان بودن به وجود امکانات مادی و رفاهی نیست و انسان برای اینها خلق نشده است و زمانی این امکانات به کار می آید که روابط، درست تنظیم شده باشد.

رئیس جمهور افزود: در سوئیس خبرنگاری از من پرسید که چرا در ایران شخصیت و آزادی زن ها مخدوش می شود؟، در پاسخ گفتم از کدام زن صحبت می کنید شما که در اروپا و آمریکا چیزی از زن باقی نگذاشته اید و شعار دروغین برابری زن و مرد را سر داده اید، اما ما معتقدیم زن و مرد در حقوق یکسانند اما کارکردهای اجتماعی آنها با هم متفاوت است.

آقای احمدی نژاد گفت: البته ادعا نمی کنیم زنان ایرانی هم اکنون از بالاترین درجه و کرامت برخوردارند.

رئیس جمهور افزود: ما معتقدیم زنان بالاترند چرا که اساس خلقت بر کانون عشق و محبت است و دل زن بر اساس مهربانی است.

آقای احمدی نژاد با اشاره به اینکه در اروپا هیچ حقی برای زنان نمانده است، گفت: از زنان اروپایی حق مربی بودن ، ایجاد آرامش، کرامت، شخصیت و لطافت گرفته شده است و آنها را از کالاها معمولی نیز پایین تر برده اند.

رئیس جمهور گفت: کالا را با تبلیغ عرضه می کنند اما کار آنها به جایی رسیده که زن ابزار تبلیغ کالا شده است.

آقای احمدی نژاد با اشاره به اینکه حفظ حریم ها، حفظ خود انسان است، افزود: اگر کسی می خواهد از روابط زن و مرد لذت واقعی ببرد باید حریم ها را حفظ کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016