چهارشنبه 25 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صفار هرندی: شعاردهندگان "جمهوری ايرانی"، بقايای همان کمتر از دو درصد هستند، آقای کروبی! چرا تخت ارادت برای منتظری پهن می‌کنيد؟ ايسنا

مردم اروميه، بازاريان و کارکنان دستگاه‌های اجرايی اين شهرستان با برپايی راهپيمايی، بارديگر اهانت به ساحت امام خمينی(ره) را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) محمدحسين صفار هرندی وزير سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی در اين راهپيمايی با بيان اين‌که " دشمنان با انتشار کاريکاتور و همچنين ساخت فيلم‌های توهين‌آميز از بزرگان اسلام در پی جريحه‌دار کردن احساسات خيل عظيم مسلمانان هستند" افزود:‌اين دشمنان تقدس‌زدايی را بهترين حمله برای مبارزه به اسلام و مسلمانان می‌دانند. دشمنان اسلام به دنبال گسترش تقدس‌زدايی در ملل اسلامی هستند، برانگيختن چهره‌هايی از داخل اسلام از جمله سلمان رشدی مرتد نيز در همين راستا بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اين‌که " عشق به خدا،‌ قرآن و ولايت ديروز مستوجب خروش مردم در مقابل انتشار کاريکاتورهای توهين‌آميز در مورد پيامبر(ص) و چهره‌های بزرگ اسلام شد" اظهار کرد: امروز مردم ايران اسلامی بار ديگر نيز در مقابل اهانت به چهره بزرگ اسلام، همان شور را به نمايش می‌گذارند.

وی گفت: فردی در زمان دولت دوم خردادی‌ها شهادت امام حسين(ع) را به علت انتقام اشخاصی که نزديکان خود را در جنگ‌های زمان پيامبر(ص) از دست داده بودند عنوان کرد، ‌همان کسی که اين مطالب را نوشته بود، امروز مبدل به نماينده جنبش به اصطلاح سبز شده است. تظاهر کنندگان چندصد هزار نفری سبزها، امروز به چند صد نفر رسيده است. ‌اين افراد کسانی هستند که از انقلاب اسلامی کينه به دل دارند و از اين کينه چنگ به عکس امام(ره) برده و با وقاحت تمام آن را پاره می‌کنند. ‌کسی که عکس امام خمينی(ره) را پاره کند، قطع به يقين دشمن است؛ چراکه عکس نورانی‌ترين فرد دنيای فعلی را پاره کرده است.

وزير سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است: تظاهرات کنندگان امروزی که خود را با نام جنبش سبز معرفی می‌کنند، هيچ زمانی اسلام را نمی‌خواستند، ‌حتی در زمان برگزاری رفراندوم جمهوری اسلامی ايران،‌ آنان معتقد به جمهوری دموکرات و ليبرال ... بودند. کسانی که در چند ماه گذشته شعار جمهوری ايرانی را عنوان می‌کردند، بقايای همان کمتر از دو درصد هستند که در مقابل امام(ره) به زانو درآمدند.اين افراد هم‌اکنون زير سايه کسانی که به گفته خود در پی تجديد نظر در حکومت هستند، به فکر انتقام از امام(ره) و انقلاب اسلامی می‌باشند.

وی خاطرنشان کرد: منافق کسی است که رنگ ظاهر وی اسلامی اما در باطن شيطانی باشد، اما تظاهرات کنندگان امروزی جزء کفار هستند. ‌منافق کسی است که تابلوی عکس امام(ره) را برپا می‌کند اما در اصل ريشه به تيشه اسلام و تفکرات امام خمينی(ره) می زند.

وی خطاب به کروبی گفت: مگر شما همانی نيستيد که به اتفاق دو شخص ديگر نامه شديداللحنی به آقای منتظری نوشتيد و مسير حرکتی وی را منحرف از انديشه‌های امام(ره) و اسلام عنوان کرديد، اما چرا اکنون خود برگشته و تخت ارادت برای وی پهن می‌کنيد؟

صفار هرندی اظهار کرد: ‌کسانی که می‌خواستند خود را مقرب مردم نشان دهند، امروز همچون تفاله‌ای از سوی مردم دور انداخته شده‌اند.

شرکت کنندگان در اين تجمع با صدور بيانيه‌ای خشم و انزجار خود را از هتاکين ساحت امام(ره) اعلام کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016