جمعه 8 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

همدردی آيت الله منتظری با خانواده های زندانيان سياسی، دفتر آيت الله منتظری

‏بسمه تعالی


‏امروز جمعه ‏۸۸/۸/۸‏ مصادف با سالروز ولادت حضرت علی بن موسی‏ ‏الرضا(ع )، اين عيد بزرگ حال و هوای ديگری داشت . ادامه بازداشت‏ ‏زندانيان بعد از انتخابات که اکثرا از نخبگان و چهره های سياسی و خدمتگزار‏ ‏شناخته شده هستند و قرار گرفتن خانواده های آنان در غم و ناراحتی روحی‏ ‏و روانی موجب شد تا مراسم جشن و شادی ولادت حضرت امام رضا(ع ) از‏ ‏طرف آيت الله العظمی منتظری برگزار نگردد و به ديدارهای معمول و از قبل‏ ‏تعيين شده اکتفا گردد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


‏ ‏همچنين امروز مراسم عمامه گذاری تعداد هشت نفر از طلاب و فضلای‏ ‏حوزه به دست معظم له انجام گرفت که ايشان در اين مراسم فرمودند:
‏ ‏"شما عزيزان که در جرگه علما وارد شديد بايد به لوازم آن نيز ملتزم شويد و‏ ‏حتی از بسياری از مباحات پرهيز کنيد، و سعی کنيد با اخلاق خوب و رفتار‏ ‏شايسته باعث آبروی روحانيت شيعه باشيد. ان شاء الله ."

‏ ‏ايشان در ادامه سخنان خود فرمودند:
‏ ‏"در عين حال که امروز روز بزرگی است و تولد حضرت امام رضا(ع ) است ،‏ ‏ولی چون بسياری از نخبگان ما و کسانی که هم متدين هستند و هم برای اين‏ ‏انقلاب و اين کشور زحمت کشيدند اما متأسفانه به بهانه های واهی در زندان‏ ‏هستند، و به خاطر ابراز همدردی با خانوادهای محترم اين عزيزان ، ما هم‏ ‏امروز را عيد نگرفتيم ."

‏ ‏همچنين ايشان خاطره ای از رژيم گذشته نقل کردند که :
‏ ‏"در زمان شاه چون بسياری مورد ظلم واقع شده بودند، مرحوم امام‏ ‏خمينی (ره ) فرمودند: نيمه شعبان را عيد نگيريد."

‏ ‏در پايان معظم له ابراز اميدواری کردند که هرچه زودتر زندانيان بی گناه آزاد‏ ‏شوند; و به مسئولين امر هم خداوند ديانت و درايت بيشتر عنايت فرمايد تا‏ ‏از تکرار و ادامه اين بازداشت ها پرهيز کنند.
‏ ‏والسلام عليکم و رحمة الله و برکاته .

‏دفتر آيت الله العظمی منتظری
‏‏۱۳۸۸/۸/۸‏‏


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016