چهارشنبه 18 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس قوه قضائيه: عده‌ای تلاش کردند با ادعای واهی تقلب در انتخابات از مدار قانون بگريزند، بعضا تخلفاتی هم روی داد، فارس

خبرگزاری فارس: آيت‌الله لاريجانی با اشاره به اينکه همه بايد به قانون عمل کنيم چراکه حيات نظام اجتماعی ما وابسته به اجرای قانون است‌، گفت: متاسفانه در جريان حوادث بعد از انتخابات با ادعای واهی تقلب در انتخابات عده‌ای تلاش کردند از مدار قانون بگريزند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی قوه قضائيه، نخستين جلسه مسئولان عالی قضائی صبح امروز به رياست آيت الله صادق لاريجانی رئيس قوه قضائيه برگزار شد که رئيس قوه قضائيه در اين جلسه از تمام مسئولان قضايی خواست به طور جدی قانون مداری را سرلوحه عمل و مسئوليت خود قرار دهند.
آيت‌الله لاريجانی با تاکيد بر اينکه قانون مداری بايد از مرحله شمار به عمل برسد، گفت: متاسفانه قانون گريزی و قانون شکنی قبح خود را از دست داده است و ديديم که در حوادث بعد از انتخابات قانون گريزی چگونه منشا اين حوادث و موجب بروز تخلفات و هزينه‌های بسيار برای نظام اسلامی شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اينکه همه بايد به قانون عمل کنيم چراکه حيات نظام اجتماعی ما وابسته به اجرای قانون است‌، افزود: متاسفانه در جريان حوادث بعد از انتخابات با ادعای واهی تقلب در انتخابات عده‌ای تلاش کردند از مدار قانون بگريزند که البته در مقام برخورد با آشوب‌ها نيز بعضا تخلفاتی روی داد و بعضی تخلفات در بازداشتگاه‌ها به حيثيت نظام لطمه وارد کرد که اين موارد با دقت و جديت در دستگاه قضائی در حال رسيدگی می‌باشد.
رئيس قوه قضائيه تاکيد کرد: متخلفان نبايد خود را از چشم ناظران دور ببينند و دستگاه قضايی هم بايستی پيراسته از هر نوع قانونگريزی با متخلفان برخورد قانونی کند.
آيت الله لاريجانی در ادامه اظهار داشت: دستگاه قضائی برای تقويت بعد نظارتی خود موظف است قانون مداری را سرلوحه و وجهه عمل خود قرار دهد و توصيه به تمام مسئولان قضائی رعايت قانون و عمل به آن است.
وی ادامه داد: با ايجاد نوعی همگرايی نظارتی می‌توان به وظايف دستگاه قضائی در اين بعد به خوبی عمل کرد و در کنار آن نسبت به حفظ بيش از پيش استقلال دستگاه قضائی تلاش کرد.
رئيس قوه قضائيه با تاکيد بر اينکه استقلال قاضی در دستگاه قضائی بايد مورد توجه همگان باشد، افزود: البته استقلال قاضی منافاتی با هماهنگی و تعامل ندارد و قضات هم بايد در کنار اين مسئله وقت کافی برای مطالعه و مشورت در مسائل حقوقی داشته باشند تا بتوانند رای متقن صادر کنند.
آيت الله لاريجانی توجه به تقويت نيروی انسانی در دستگاه قضائی را مهم بر شمرده و گفت: استفاده از افراد مستعد حوزه و دانشگاه و دعوت از آنها برای همکاری با قوه قضائيه در جبران کمبود نيروی انسانی دستگاه قضائی ضروری است.
رئيس قوه قضائيه در ادامه با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در ديدار اعضای هيات دولت با ايشان ضمن تاکيد بر تبعيت کامل از توصيه رهبر معظم انقلاب برای حرکت قانونمند، تصريح کرد: دستگاه قضائی بايد اين مساله را سرلوحه کار خويش قرار دهد و با اولويت دادن به نظم و اهميت آن در کنار برنامه ريزی دقيق و اصولی در اصلاح امور کمر همت ببندد.
آيت الله لاريجانی در ابتدای نخستين جلسه مسئولان عالی قضائی تقارن برگزاری اين جلسه با ايام ماه مبارک رمضان و به ويژه ليالی قدر را بسيار مهم و موجب برکت دانست و اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان ضيافت عظيم الهی در همه جا گسترده است و امکان بهره مندی از اين ضيافت بزرگ و پربرکت برای همگان فراهم است و اميدواريم بتوانيم با بهره گيری از فيوضات اين ماه مبارک به تحولی در سير الی الله دست پيدا کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016