سه شنبه 17 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارشگران بدون مرز: وبلاگ‌نگاران همچنان در ايران زندانی می شوند

در تاريخ ٩ شهريور خبرگزاری فارس نزديک به سپاه پاسداران، خبر بازداشت "گروهی" را در شهر قزوين منتشر کرد. اين افراد همه به "تبليغ عليه نظام ، تهيه و توزيع تراکت‌ها و اطلاعيه برای تشويق و تحريک مردم به تجمعات غيرقانونی و راهپيمايی و دامن زدن به مخالفت با نظام مقارن با زمان دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری و توهين به مقام معظم رهبری " متهم شده اند. از جمله بازداشت شدگان علی اصغر جمالی پزشک و وب‌نگار وبلاگ " دکتر سوسيال دمکرات" است که از سوی بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب قزوين به عنوان "رهبر" گروه معرفی شده است، وی نيز به مانند همه فعالان دستگير شده سال های اخير با اتهاماتی بی اساس همچون " ارتباط غير اخلاقی و داشتن مشروبات الکلی" متهم شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از سوی ديگر فريبا پژوه روزنامه‌نگار بسياری از رسانه های مستقل و وب‌نگار " پس از باران" از تاريخ ٢ شهريور ماه همچنان در بازداشت بسر می‌برد. اتهامات اين روزنامه‌نگار هنوز از سوی مسئولان قضايی رسما اعلام نشده است. بنا بر اطلاعاتی که بدست ما رسيده فريبا پژوه همچون ديگر روزنامه‌نگاران زندانی شديدا برای اعترافات واهی زير فشار قرار دارد.

" دستگيری روزنامه‌نگاران و وب‌نگاران نشانگر تداوم سرکوب آزادی بيان در ايران است. سپاه پاسداران و متحدانش در دستگاه قضايی نمی‌خواهند از اتهامات سخيف عليه روزنامه نگاران وبلاگ نويسان و مدافعان حقوق بشر دست بردارند. اعمال فشار و اعتراف گيری‌های اجباری در زندان بايد پايان يابد. محمد علی ابطحی وبلاگ نويس زندانی بعد از اعتراف در دادگاه نمايشی اين بار در وبلاگش مجبور به ابراز ندامت از اعتقادات خود شده است. به راستی وقتی که وبلاگ نويسان را فقط برای نوشتن آزادی بازداشت می‌کنند چه کسی باور می‌کند که وبلاگ نويس زندانی آزادنه بتواند در وبلاگش بنويسد. ما خواهان آزادی فوری همه روزنامه‌نگاران و وبلاگ‌نويسان زندانی هستيم."

محمد علی ابطحی وب‌نگار وبلاگ وب‌نوشت که در تاريخ ٢٦ خرداد ماه بازداشت شده است اخيرا در زندان وبلاگ خود را به روز می‌کند. نوشته‌های اين وبلاگ‌نويس از سوی خبرگزاری‌های وابسته به دولت و نهادهای امنيتی مورد بهربرداری قرار می‌گيرند. وبلاگ‌نويسان ايران در پشت اکران محمد علی ابطحی دست" بازجويان" زندان اوين را می‌بينند.

سحام نيوز سايت رسمی حزب اعتماد ملی از آغاز هفته گذشه در ايران مسدود شده است. پس از توقيف روزنامه اعتماد ملی، مهدی کروبی دبير کل حزب در اين سايت به روشنگری در باره بدرفتاری و تجاوز به زندانيان در زندان های جمهوری اسلامی در ايران ادامه می‌داد.

از سوی ديگر گزارشگران بدون مرز مطلع شده است که دو روزنامه نگار کرد احمد بحری صاحب امتياز ماهنامه مهاباد که در تاريخ ٣٠ تيرماه در مهاباد و حسن شيخ آقايی روزنامه‌نگار و کاريکاتوريست که در تاريخ ٢٧ تير ماه در مهاباد بازداشت شده بودند. با سپردن وثيقه از زندان به شکل موقت و در انتظار محاکمه خود آزاد شده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016